Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gloa schreef:Wat voor muur is het? Steens of spouw?
spouw
Hoe handig zijn jullie zelf en beschikken jullie over goed gereedschap? Klopboor en lange steenboor? Zo ja, dat injecteeren is best zelf te doen. Wij hebben het bij ons vorige huis gedaan met dryzone. Daar was het lang geleden al een keer eerder gedaan en uitgewerkt. Maar de producten zijn inmiddels veel beter en duurzamer geworden.
handig maar wel weinig tijd maar tijd is wel te maken, materialen hebben wij ook
Dat je de muur nog niet mag afwerken is logisch. Het vocht moet er eerst weer uit en dat kan erg lang duren. Van binnen goed stoken en van buiten losjes afdekken met zeil (beschermen tegen regen) kan het wel sneller laten gaan.
Ik vind het ook logisch en voor nu is dat geen probleem, die ruimte afwerken staat als laatste op ons lijstje om te doen en gezien wij nu nog aan het sparen zijn voor een andere ruimte zal het ook nog wel even duren. Gaat mij er meer om dat als het echt na 10 jaar niet meer werkt. Wat dan want dan zal het een keuken zijn en kan ik niet een jaar open laten liggen
joyce83 schreef:Maar wat ze met die ventilatie doen kunnen jullie dat niet zelf? Zit er een kruipruimte onder? misschien nog een offerte aanvragen Als er geen kruipruimte is dan zo'n rooster misschien een optie?
bigone schreef:Hebben jullie nog verder gezocht waar eventueel het vocht wegkomt? Sloot, tuin die afloopt richting huis?
Dakgoten achter die niet op afvoer zijn aangesloten maar ergens rechtstreek de grond in gaan?
Gloa schreef:Bij een spouwmuur in combinatie met dat bouwjaar zou ik zeker controleren op vervuiling. Tot de jaren 80 werd alle restzooi in de spouw gedonderd.
Dan kan je injecteren of roosters plaatsen maar als de buitenmuur in contact staat met de binnenmuur zal je last blijven houden van vochtdoorslag.
Isolatie in combinatie met vervuiling zal het probleem alleen maar groter maken.