Apple AirPods ervaringen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Westhof

Apple AirPods ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 22:45

Hoi,

Ik wil graag draadloze oortjes aanschaffen. Wat is jullie ervaring met Apple AirPods? Hoe is het geluid? En blijft het goed zitten, of vallen ze ook wel eens uit?

Ik wil dan wel de Pro versie aanschaffen vanwege de in-ear dopjes. De standaard oortjes van Apple zijn te groot, die vallen uit. En als er geen draadje aan zit is dat natuurlijk al helemaal niet handig :7

Ik sta ook zeker open voor tips voor andere merken!

Afbeelding

candalisa

Re: Apple AirPods ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 00:54

Ze liggen bij mij ergens achter in de lade ... ik heb voor mijn werk druppel vorm oortjes van de wish die blijven met wandelen enz goed zitten en voor sporten heb ik echt oortjes die me een haakje achter je oor blijven hangen want die van appel zijn prut ...

Elsa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 03:23

Ik gebruik die van mij zo veel, ik zit inmiddels aan mijn tweede paar. Ik heb de andere versie, oortjes met zo'n in-ear dingetje vallen juist altijd uit bij mij.

Grappig genoeg vallen deze juist minder uit dan oortjes met draad, omdat ik met dat draad altijd wel een manier vond om ergens aan te blijven haken (van deurklinken tot mijn eigen armen) en dan werden ze met nogal wat geweld uit mijn oren getrokken. Deze blijven netjes zitten, ik zou er prima mee op de kop kunnen gaan hangen. Ze vallen bij mij alleen uit als er iets (hard) tegenaan komt (niet wanneer je erop tikt) of als er iets achter blijft haken, niet uit zichzelf.

Het geluid is verder gewoon goed. Ik heb al jaren geen gewone oortjes meer gebruikt, maar ik denk dat het minimaal even goede kwaliteit geluid is. Het is trouwens wel belangrijk om ze goed schoon te houden, als er veel viezigheid in dat luidsprekertje (of ja, dat 'netje' ervoor) gaat zitten, wordt het geluid minder goed en minder hard. Is heel makkelijk uit te borstelen met een tandenborstel overigens. Ik weet alleen niet of dat ook is als je er nog zo'n in-ear toevoeging aan hebt, dus ik zou dan nog even googlen hoe je die het beste schoon kunt houden.

Het is niet per se iets waarvan ik zou zeggen dat iedereen het moet kopen, want het is duur en niet iedereen zal er even veel aan hebben, maar ik heb er persoonlijk heel veel lol van en ik heb besloten dat ik best wat extra geld wil betalen als dat betekent dat ik Netflix op mijn laptop aan kan laten staan wanneer ik naar de koelkast loop en niets van de serie hoef te missen in dat proces.

Toen ik mijn tweede paar kocht zag ik overigens dat je gratis iets op het oplaaddoosje kon laten graveren, dus er staat nu "hakuna matata" op. Je ziet het alleen niet omdat ik er ook een soort beschermhoesje bij heb gekocht en die zit er overheen. Maar goed, geen zorgen. :')

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:56

Ik vind ze heel prettig, ik gebruik ze vaak.
Een enkele keer val ik er mee in slaap als ik een luisterboek op heb staan maar zelfs dan blijven ze zitten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:37

Ik gebruik ze bijna dagelijks. Ideaal!
Ze blijven goed zitten, zitten fijn en t geluid is goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:41

Ik gebruik ze ook dagelijks. Echt zo fijn!
Ik heb best wel kleine oren, bij mij blijven ze prima zitten. Ik gebruik ze ook bij het sporten, uitmesten, e.d. en dan blijven ze ook goed zitten. Het geluid is ook goed, echt een verademing t.o.v. de goedkope oortjes die ik eerst had...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:53

Ik kan echt niet meer zonder. Had ze ongeveer een jaar in gebruik en toen raakte ik ze kwijt. Gezien de prijs bedacht ik dat ik me wel even kon vermaken de oude bedrade, maar werd er echt gek van. Gebruik ze vee in de auto voor het werk en dan is dat draad echt heel irritant. Ook even stofzuigen, dweilen of koken en bellen tegelijk ging stukken minder goed met die oude, want bij een rare beweging schoten ze er weer uit.

Hier ook geen problemen met de pasvorm. Eventueel heb je nu ook de 'pro's', die hebben van die rubberen dopjes die er minder uitschieten. Zijn wel 300€.
Edit: Zo sorry, mijn ogen zitten nog dicht op deze maandagmorgen geloof ik :=. Je wil dus ervaring over de pro's haha. Geen idee, bij mij blijven de gewone dus goed zitten en vind 300€ echt afleggerij, dus ik zal ze nooit kopen.

Enige nadeel is dus de prijs en het feit dat het allemaal klein is en dus gemakkelijk kwijtraakt.

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:41

Ik heb de andere en dus niet de Pro's. Ik vond het in het begin wel even wennen maar inmiddels kan ik niet meer zonder! Goed jezelf aanleren dat je ze altijd in het doosje terug doet, dan raak je ze ook niet kwijt. Verder zijn ze nog nooit uit mn oren gevallen, het geluid is prima en de batterij gaat lang mee!

De Pro's ken ik dus niet maar de normale raad ik iedereen aan!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:58

Josienx schreef:
Ik heb de andere en dus niet de Pro's. Ik vond het in het begin wel even wennen maar inmiddels kan ik niet meer zonder! Goed jezelf aanleren dat je ze altijd in het doosje terug doet, dan raak je ze ook niet kwijt. Verder zijn ze nog nooit uit mn oren gevallen, het geluid is prima en de batterij gaat lang mee!

De Pro's ken ik dus niet maar de normale raad ik iedereen aan!

Nou, bij mij zijn ze met doosje en al kwijtgeraakt, dus alles kan :P _O-

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:11

Ik heb sinds een week de pro’s en ik had de gewone airpods al, ook de draadloze. De pro’s zijn echt een stuk beter qua geluid, de ruisonderdrukking werkt goed en de transparantie modus is erg fijn voor buiten in het verkeer, je hoort de muziek gewoon goed en je hoort de vogeltjes ook nog fluiten!
De pro’s zijn wel wat groter in je oren. Maar bij mij zitten ze prima en ook als je hard je hoofd schud vallen ze er niet uit. Als ik daarna mijn gewone erin doe voelen die veel kleiner en losser.
Ze zijn wel erg duur, maar ik vind het ze toch wel waard.

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:19

Yv_ schreef:

Haha. Dan moet er eigenlijk naast Zoek mijn Iphone ook een Zoek mijn Airpods komen :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:37

Mijn vriend heeft de normale en ik heb de pro's! De normale blijven bij mij niet goed zitten en zijn te groot, de pro's zitten heel goed! Geluid vind ik goed (had hiervoor Jabra 65t Active's), pasvorm is top en de ruisreductie werkt echt heel goed. Ik heb heel af en toe dat ze wat losser gaan zitten en uit dreigen te vallen maar dat is eigenlijk alleen als ik ze even snel in mijn oor heb gestopt en niet op de 'goede' manier (wat draaiend erin duwen). Maar zelfs dan is dat uitvallen echt pas na 3u luisteren oid. Mijn Jabra's vielen veel sneller uit en die waren ook een stukje groter. De batterij is ook top, en als de oortjes leeg zijn kan je ze 5min opladen in de case waarna je er volgens mij weer een uur mee kan luisteren. Als je nog specifieke vragen hebt, lekker laten horen!

Overigens staan je AirPods gewoon bij 'find my' hoor, je kan zelfs een geluid laten afspelen als je ze kwijt bent :j.

Je kan overwegen ze bij Coolblue te bestellen: daar kan je ze altijd nog nog terugsturen als ze niet bevallen :j. Bij mediamarkt bijv. mag je ze niet terugsturen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:05

Hoe werkt dat precies Imandra? Ik ben door het hele huis gelopen met mijn telefoon om verbinding te maken, maar het lukte niet. Denk dat ik ze onderweg ergens verloren ben. Ondertussen zijn we een maand verder, dus zullen ze ook wel leeg zijn, maar wil het eigenlijk met die nieuwe dan wel doen, erg handig :j. Maar ik denk dat ik dat find me heb uitstaan ofzo, want ik vind het nergens?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:24

Josienx schreef:
Yv_ schreef:

Haha. Dan moet er eigenlijk naast Zoek mijn Iphone ook een Zoek mijn Airpods komen :')

Dat is er toch al? Op de pro’s wel dacht ik.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:27

Bij Belsimpel zijn de pro’s goedkoper dan ergens anders, en op voorraad. Bijna overal zijn ze steeds uitverkocht.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 12:30

Bijna alleen maar positieve geluiden dus :) Ben wel overgehaald, haha. Inderdaad nog wel even kijken waar ik ze ga kopen. Ik koop het liever wel in de winkel i.p.v. bestellen, heb helaas al een aantal keer pech gehad met bezorging van (dure) spullen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:12

Westhof schreef:
Bijna alleen maar positieve geluiden dus :) Ben wel overgehaald, haha. Inderdaad nog wel even kijken waar ik ze ga kopen. Ik koop het liever wel in de winkel i.p.v. bestellen, heb helaas al een aantal keer pech gehad met bezorging van (dure) spullen.

Coolblue is echt heel relaxed, en daar kan je ook gewoon naar de winkel toe! Echt een aanrader. Hun klantenservice is echt top :j.

Yv_ schreef:
Hoe werkt dat precies Imandra? Ik ben door het hele huis gelopen met mijn telefoon om verbinding te maken, maar het lukte niet. Denk dat ik ze onderweg ergens verloren ben. Ondertussen zijn we een maand verder, dus zullen ze ook wel leeg zijn, maar wil het eigenlijk met die nieuwe dan wel doen, erg handig :j. Maar ik denk dat ik dat find me heb uitstaan ofzo, want ik vind het nergens?

Hoeft geen verbinding met je telefoon volgens mij. Maar je moet het idd wel al geregistreerd hebben? Denk ik? Bij mij stonden ze automatisch in m'n iCloud find-me erbij, maar volgens mij registreer ik die dingen standaard.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 14:32

Blijkbaar nog best een gedoe om eraan te komen. Bij Coolblue zijn ze online uitverkocht en nog in maar in één winkel te verkrijgen. Mediamarkt ook slechts in enkele winkels op voorraad. Amac ook nog in slechts één winkel.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:22

Westhof schreef:
Blijkbaar nog best een gedoe om eraan te komen. Bij Coolblue zijn ze online uitverkocht en nog in maar in één winkel te verkrijgen. Mediamarkt ook slechts in enkele winkels op voorraad. Amac ook nog in slechts één winkel.

Ze worden vrij snel bevoorraad, ik had dat toen ook. Paar dagen de sites goed in de gaten houden!

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:51

cynthiar schreef:
Dat is er toch al? Op de pro’s wel dacht ik.

Ik wist dit niet! Wat handig! En ik dacht dat ik een goed idee had :'). Zie het inderdaad in de app: "Zoek mijn" en dan bij apparaten mijn gewone Airpods staan. Dus Yv_ misschien kan je ze nog vinden!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:31

Net even gegoogled en kan inderdaad via cloud al mijn apple apparaten zien. Helaas zijn de oude 'offline', dus die ga ik niet meer vinden. Thanks anyway, wist helemaal niet dat dat kon, wel handig. Hoewel het geluid sturen bij die oortjes niet werkt, heb het een paar keer geprobeerd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:33

Yv_ schreef:
Net even gegoogled en kan inderdaad via cloud al mijn apple apparaten zien. Helaas zijn de oude 'offline', dus die ga ik niet meer vinden. Thanks anyway, wist helemaal niet dat dat kon, wel handig. Hoewel het geluid sturen bij die oortjes niet werkt, heb het een paar keer geprobeerd.

Zul je zien dat zodra je je nieuwe hebt, de oude oortjes tevoorschijn komen :)). Overigens werkt find-my niet helemaal perfect, want volgens mij kijken ze alleen waar de oortjes voor het laatst actief zijn geweest AKA uit het doosje geweest zijn (ik zit op mijn werk, heb m'n AirPods naast me liggen, maar ze staan in de app nog alsof ze thuis liggen). Maar het geluid afspelen is wel handig (al moffelt het doosje wel een beetje).

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:39

Ik heb ze nu 3 jaar, ben er onwijs blij mee. Ze zitten lekker, ik bel er graag mee en ook met sporten draag ik ze! Dus met hardlopen, fietsen, wandelen, noem maar op. Kan ze echt iedereen aanraden.

Ik moet wel zeggen dat ze icm een iPhone beter geluid geven dan met een Android toestel.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:37

IMANDRA schreef:
Yv_ schreef:

Zul je zien dat zodra je je nieuwe hebt, de oude oortjes tevoorschijn komen :)). Overigens werkt find-my niet helemaal perfect, want volgens mij kijken ze alleen waar de oortjes voor het laatst actief zijn geweest AKA uit het doosje geweest zijn (ik zit op mijn werk, heb m'n AirPods naast me liggen, maar ze staan in de app nog alsof ze thuis liggen). Maar het geluid afspelen is wel handig (al moffelt het doosje wel een beetje).

Dat is inderdaad wat ik ook zag, hij gaf namelijk alleen aan waar-ie was en hoeveel minuten geleden dat was. Ook moet je er volgens mij wel bij in de buurt zijn omdat cloud ze anders niet kan vinden? Ik snap het nog niet helemaal, maar gok dat als je ze echt kwijt bent, je ze daarmee niet meer gaat vinden...

Hahaha ik had expres al een paar weken gewacht met nieuwe kopen, omdat ik dus inderdaad bang was ze weer te vinden. Maar ze zijn nu echt al ruim een maand foetsie, dus die zijn echt weg weg.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:47

Ja misschien moeten ze dichtbij genoeg zijn voor een bluetooth verbinding? Geen idee eigenlijk, interessante vraag!