Stagedrama vertel jouw verhaal !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Absolem

Stagedrama vertel jouw verhaal !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 19:52

Naar aanleiding van het gesprek in het gierig zijn topic en ik de verhalen toch wel soms vermakelijk vond .. besloot ik dit topic te openen!

Wat is jouw ergste stage drama geweest ? Mag zowel uit de positie als werkgever zijn als die van leerling ik ben benieuwd !

Kick off :

Ik liep stage op een bedrijf wat Friesen had staan die ze inspanden voor de koets voor trouwerijen of begrafenissen maar ter afwisseling ook ohz hadden.
Ik kreeg de vraag of ik op een jonge 4 jarige ruin wilde rijden die doorgereden moest worden .
Ze hadden mij echter even “vergeten” te vertellen dat het dier een jaar er voor een ongeluk had gehad en er pas twee keer iemand op gezeten had terwijl hij een roesje gehad had.
Aan de ene kant de eigenaar met een longeer lijn en aan de andere kant zijn zoon met een halstertouw.Klim er maar op zei die.
Ik was jong en naïef maar had natuurlijk kunnen weten dat er dikke stront aan de knikker was.
Maar goed ik klim er in goed vertrouwen op. En ik voelde direct dat het 1 brok spanning was. We begonnen te stappen en na vier passen ontplofte het beestje en moest ik met man en macht proberen te blijven zitten.
Ik ben trillend afgestapt toen ze m weer onder controle hadden en ik wilde er niet meer op rijden toen ik van het meisje wat er eerder op gereden had het verhaal hoorde.

De eikel van een stagebegeleider heeft vervolgens school gebeld en gezegd dat ik helemaal niet meer wilde rijden wat niet waar was uiteraard . En vervolgens kreeg ik van mijn mentrix te horen dat ze niet verwachtte dat ik de opleiding zou halen . Het was pas de tweede periode van mijn eerste jaar van de opleiding ...

Overigens ben ik gewoon geslaagd en heb de opleiding dus afgerond !

Wat is jouw verhaal ?

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:01

Oh wat een nare streek van je begeleider.. voor het zelfde was het niet zo afgelopen.

Hier een stage in de thuiszorg gehad. Was mijn eerste stage waar ik alles voor het eerst deed. Na 2 weken werd er van mij verwacht dat ik in mijn eentje een strak ingeroosterd route zou doen van 7.30-13.30 in een stad waar ik de weg niet kende. Zelfs de tijd om van huis naar huis te gaan stond op de minuut gepland.
Toen ik aangaf dat ik daar nog niet klaar voor was werd ik midden in een vergadering afgekraakt hoe slecht ik het wel deed -O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:04

Pfffooee, maar goed dat er niets ernstigs is gebeurd. Heb je er nog iets van over gehouden qua angst of iets?

Bij veel stages ging ik intern. Bij één stage is dat flink mis gegaan maar hier ga ik openbaar niets over zeggen. Is het me eigenlijk ook niet meer waard, is ruim tien jaar geleden gebeurd. Maar was wel een hel. Jeetje wat voel ik me nu oud.

Toen ik aan mijn opleiding begon had ik een eerste stage plek gevonden 'vlakbij' huis. Met het openbaar vervoer was het echter meer dan een uur reizen. Ik stond dus rond half 6 bij de bus en kwam dan rond 7 uur aan op het bedrijf waarvan ik ruim 20 tot 30 minuten vanaf de bushalte moest lopen. Ik was dus keer op keer kapot.
Op mijn eerste dag kwam ik daar aan en niemand wist ergens van. De eigenaar/eigenaresse van de stal was op vakantie.
Vervolgens bestonden mijn taken uit hoofdstellen en dergelijke invetten/schoonmaken, onkruid wieden & paarden in het weiland poetsen; vooral als ze net gerold hadden.

Uiteindelijk in overleg met school gewisseld in die periode. Het brak me op dat ik zolang onderweg was (achteraf bleek ik pfeiffer te hebben). Ik ben toen bij een bedrijf gekomen die dan wel een uitzondering wilde maken. Ik kwam bij een dressuur trainer die dikke fan van zijn lipbalsem was.
Terwijl hij paarden aan het rijden was moest ik de stallen mesten en opstrooien. Ik was 15 denk ik en had nog niet de fijne kneepjes van het vak onder de knie dus was volgens hem te traag. Ik heb nog met een jonge Jazz gevlogen aan de hand :') Ik stond echt de hele dag in mijn ééntje.
Een aantal andere dagen mocht ik met de rest van het bedrijf meehelpen en dat was veel leuker.

Op een begeven moment heeft die betreffende trainer in mijn 'rapport' in gevuld dat ik er toch nooit zal komen, in de paardenwereld.

Een jaar later ging ik stage lopen op een western ranch en kreeg ik na 1,5 maand stage een vast contract aangeboden en heb ik hier uiteindelijk ruim 2,5 jaar van mijn leven vertoeft. Ik ben de beste kerel nog met zijn vriend tegen gekomen op een reining wedstrijd (waar ik met heel het bedrijf was) maar ben er nooit op af gelopen :P

Uiteindelijk heb ik maar één echt leuke stage gehad waar ik ben blijven hangen. Zo heb ik ook wel eens stage gelopen bij Hypo(d)rama en als ik dan de vesten netjes had opgevouwen liep er een collega langs en stootte de stapel omver :') Kon ik opnieuw beginnen.

Summerdreams

Re: Stagedrama vertel jouw verhaal !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:12

Ik liep toen ik 16 was stage bij een manege, die eigenaresse was zo’n naar wijf. Ik moest een pony longeren die kreeg een gekke bui en trok een sprintje, (vind je t gek als ze 24/7 op stal staan?) toen gleed ie uit in de bocht en gleed op zn zij. Stond gelijk weer op, niks aan de hand. Kreeg ik toch daar een mega boze preek. Wat had ik moeten doen, de pony opvangen? Zij kon je ook echt lekker de grond in trappen.
Daar weggegaan en toen een paar jaar in de paarden gewerkt op fijne bedrijven.

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:54

Toen ik 14 was moest ik 2 weken stage lopen bij een dierenbedrijf. Ik koos om bij een paardenhandelaar stage te lopen. Ik was snel genezen van het idee om later in de paardenwereld te werken _O- elke dag 30 stallen uitmesten, paarden in en uit de stapmolen. Vegen, bladblazer, tuig poetsen en met een beetje geluk mocht ik een paard longeren. En degene met wie ik meeliep deed precies hetzelfde. Ik vond het echt verschrikkelijk na 3 dagen. Ik had verwacht lekker te kunnen rijden en paarden poetsen :Y) weer wat geleerd :p

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:56

Oooh ik heb zoveel ongemotiveerde stagiaires gehad dat ik er helemaal klaar mee ben. Ik begin er niet meer aan, ze zuigen je compleet leeg qua energie en het leverde niks op. Tuurlijk zijn er ook goede studenten hoor, maar er zijn er gewoon meer die de stage even makkelijk willen afwerken dan studenten die echt wat willen leren.
Ik merkte vooral dat veel stagiaires alleen maar “leuke” dingen wilden doen. Ik gaf ze echt ook leuke projecten, maar iedere baan heeft ook mindere dingen die gewoon gedaan moeten worden. Het viel mij op dat veel jongeren (wat klink ik oud zo :P ) alleen maar de krenten uit de pap wilden pikken en dan bij de rest gingen zitten mokken, zuchten en klagen. Ja zo werkt het dus niet. Ik heb het nu voorlopig stopgezet.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:59

Ik liep stage op een stal waar ik het niet erg naar mijn zin had. Ik kwam trouw maar het bleef bij gangen aanvegen terwijl een klasgenoot mocht rijden, dierenartsbezoekjes bijwonen, de hoefsmid ondersteunen etc. Als ik ter sprake bracht dat ik graag meer wilde leren etc werd daar niks mee gedaan. Ik had net daarvoor een geweldige stage gehad waar ik heerlijk met de paarden bezig was. En ik dacht dit is een misser, maar hierna komt wel weer wat beters.

Op een gegeven moment viel ik helaas een zware hersenschudding van mijn pony. De volgende dag belde ik dat ik geen stage kon komen lopen ivm die hersenschudding. Huisarts had ten zeerste afgeraden om ook nog maar iets te doen. Oké wanneer haal je je dagen in? Nou euh... als ik beter ben. Ik kan vooraf niet zeggen wanneer dat is. Behalve dan dat mijn herstel wel even gaat duren.

Twee dagen later werd ik gebeld. Kom je volgende week weer? Euh nee. Nou als je in de paardenwereld wilt werken moet je wel even doorbijten. Aangegeven dat ik mijn bed niet uit kon en gezondheid nu echt even belangrijk was. Oké dan loop je studie vertraging op. Oké dat vind ik prima. Ik kan op dit moment niet anders.

Toen er nog een derde keer gebeld werd hebben we maar gewoon besloten dat ik niet meer terug zou keren..... Stal was prima en eigenaresse ook, maar mijn stagebegeleider en ik waren geen geweldige match.

Inmiddels ben ik alweer jaren aan het werk en vrijwel nooit ziek. Ik snap dat het vervelend is voor een bedrijf als de stagiaire uitvalt. Maar in mijn ogen hoort gezondheid altijd voorop te staan.
Ik heb verder altijd prima stageplekken gehad. Zowel in de zorg als in de paardenhouderij. En tuurlijk zag ik weleens minpunten aan bedrijven, maar zij zagen misschien ook wel minpunten bij mij. Samen probeer je er gewoon een succes van te maken.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 21:04

xDenies schreef:
Pfffooee, maar goed dat er niets ernstigs is gebeurd. Heb je er nog iets van over gehouden qua angst of iets?

Nee , alleen een stukje verstandiger . Ik ben nooit een held geweest in het zadelmak ( deze was duidelijk niet goed zadelmak) maken van paarden . Maar ze brachten het in de eerste instantie alsof die wel braaf maar gewoon onervaren was en dus alleen doorgereden moest worden . Nu stap ik niet zomaar meer op een paard wat niet goed beleerd is tenzij ik m al een poosje in handen gehad heb en ik dus weet waar ik aan begin .

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:15

Dat is mij al eens gebeurd tijdens vrijwilligers werk, of ik de twee witte even wou pakken omdat er de volgende dag een klant ervoor was. Bleken ze nog maar 2 keer onder het zadel geweest te zijn.

Ik ging zitten en paard vloog we vandoor, was een rotstreek volgende dag ben ik gestopt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:24

Ook wel zoiets gehoord vsn collega die stageloper had der been of arm gebroken na er van af te zijn gestuiterd...

Zelf heb een keer stage gehad wat meer planten water geven , ramen lappen en kassa werk was nog het saaiste (bij de ingang als er klanten waren ) . En als de eigenaar er was kon je de dieren verzorgen .. dat deed ik liever de hele dag dan aan de kassa. ( was geen winkel maar soort speelpark/kinderboerderij

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:37

Echte drama's zelf niet gehad, wel eens stage gelopen bij een manege waar de stagiaires van Deurne bij de eigenaren aan tafel mochten eten en de stagiaires van de andere opleidingen moesten maar uitzoeken waar en wat ze gingen eten. Gaf leuke verhoudingen onderling :j

Mijn vriend had een buitenlandstage in Litouwen in de ICT. Was allemaal al wat dubieus geregeld maar vol goede moed die kant op. Daar aangekomen wist men niet dat er stagiaires kwamen, was de accommodatie om te brullen (gaten in de muren, erg smerig, vensterbank was te gebruiken als diepvries) en eenmaal aangekomen bij de universiteit bleek dat alle systemen in het Russisch waren, dus ze konden precies niets doen daar :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:40

Telt in de kelder van je stagebedrijf slapen ook als een drama? Stage was verder superleuk (werk er nu nog steeds, dus ja :D ), maar dat was wel een aparte ervaring :')

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:47

Ik ben nooit kunnen starten op m'n stage. Ik ging stage lopen bij de cavalerie.
Ik had begin juni mijn papieren doorgemaild voor mijn stage aanvraag op school, zij moesten deze invullen. De deadline was 31 augustus, na verschillende keren mailen kreeg ik op 30 augustus in de late namiddag mijn papieren terug gemaild.
Stage aanvraag uiteindelijk goed gekeurd, moest er een stage overeenkomst van de politie getekend worden. Deze doorgemaild naar mijn stagebegeleider op school, die heeft m doorgemaild naar de decaan. Decaan wou m niet tekenen. En aangezien de deadline toen al verstreken was kon ik niet opzoek naar iets nieuw

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:52

Het ergste wat ik heb meegemaakt waren roddels die zo ver gingen dat ik mn baan/stage plek kwijt was. De dame die de roddels verspreid had na mijn vertrek mijn plek/baan gekregen. Terwijl ik alles over had voor mijn stage begeleider, kwam als er nood aan de man was en heb zelfs hun kinderen regelmatig in bed gestopt. Maar dat maakte ineens niet meer uit blijkbaar. Wat heb ik me vergist in die mensen zeg! Na alle bloed zweet en tranen die ik in hun bedrijf heb gestoken en dan wordt je zo aan de kant gezet.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 22:03

Mijn allereerste stage was in een openbare apotheek. In de laatste weken van mijn stage kregen de leidinggevende en de stagebegeleidster onenigheid en gingen ze heel vals via mij banketstaaf over elkaar doen. Wat maakte dat ik met steeds meer tegenzin naar stage ging. Uiteindelijk tegen beide uitgesproken dat ik er niet meer tussen wil zitten, wat bij de stagebegeleidster compleet verkeerd viel. Ik heb de stage wel afgemaakt maar ik ging met een zeer matige beoordeling naar huis.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 22:07

Nou ik had een stagaire die was noodgedwongen op zoek naar een andere stage plek want de winkel waar ze liep werd over genomen en die nieuwe eigenaar wou geen stagaires, nou prima leek wel goed te zijn.
Het duurde al een eeuwigheid voordat ze met papieren langs kwam (heeft zeker 6/7 weken geduurd) paar keer gebeld maar dan zei ze school wil niks sturen, dan kwam haar moeder in de winkel en zei dat ze school voor de rechter ging slepen _O-.
Op een gegeven moment was ik er klaar mee en heb ik zelf school gebeld, nee die papieren waren al weken geleden verstuurd. Nouja uiteindelijk alles getekend, 5 min voor de eerste stage dag belde ze op, ze was ziek. Nouja kan gebeuren. Toen heeft ze 2 dagen stage gelopen, 4e dag kwam mevr niet opdagen(liep 2 dagen in de week stage). Ik gebeld na 40 min waar ze bleef. Ja ik ben ziek |o, dus gevraagd waarom ze dan niet gebeld heeft en dat wij niet op deze manier om gaan met elkaar. Ja ze was nog niet wakker geworden, dus ja..
Nou 2 dagen later stond moeders weer in de winkel, ze had een burn out en kwam eventjes niet. _O-

School heeft een telefoontje ontvangen met een negatief advies en zij zouden verder met haar in gesprek gaan.. Haar stage is dus beëindigd :o

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 22:16

Mijn stagedrama begon op een manege.
8.00 beginnen en bij aankomst was er niemand, toen er uiteindelijk om 9.00 iemand kwam bleek niemand op de hoogte te zijn van mijn komst.
Om 11.30 werd gezegd dat alle paarden een moment mochten 'vrij' lopen in de bak en ik daar wel zoet mee was tot hij om 14.00 terug zou komen en weg was hij.
Om 12.00 kon ik niet meer bij mijn tas met eten omdat de kantine dicht was gedaan en niemand had gezegd dat deze pas weer om 15.00 open zou gaan door een barmedewerker.
Toen mijn stagebegeleider om 14.00 terug kwam moest ik er nog 4 doen, waarop ik de vraag kreeg nog 4? Wat heb je gedaan?!
Bleek dat alles gewoon bij elkaar los had gemoeten en ik had braaf alles 1 voor 1 gedaan.
De week daarop gooide ik alles bij elkaar en kwam er 1 kreupel terug op stal, waarop ik te horen kreeg dat ik niet moest zeuren gewoon moest zadelen en zo niet dan mocht ik de dierenarts kosten betalen want niet alles is sielugggg (beestje was echt stokkreupel en is vrij snel daarna afgemaakt omdat hij echt niet verbeterde).
1 van de laatste paarden die ik uit de bak haalde bleek de neiging te hebben aan te vallen als hij los liep en deze mocht dus ook eigenlijk niet in de groep.
Resultaat hij viel mij vanachter aan en beet in mijn rug.
Er was echter niemand op het terrein aanwezig en de wond is uiteindelijk verzorgd door een vakantieklant die wel op het terrein aanwezig was, want zelf kon ik er niet bij.
Toen ik uiteindelijk mijn eindgesprek had (niet met mijn stagebegeleider maar met de eigenaar) gaf ik eerlijk aan dat ik er niet veel geleerd had, ik mocht tenslotte alleen maar vegen en dat er wel beter met stagaires gecommuniceerd kon worden omtrent taken ivm zie hierboven.
Hierop kreeg ik de opmerking o dus jij bent niet tevreden, nou wij zijn uitgepraat...waarop ik niet alleen een onvoldoende kreeg maar ook mijn uren niet werden afgetekend en ik dus mijn stage niet had behaald.
Wat zij 'gelukkig' niet wisten was dat mijn stagebegeleider van school op de route van deze manege woonde en deze beste man bijna elke week wel even langs kwam en mij daar alle keren gewoon heeft getroffen.
Daarnaast zwaaide ik vaak even als ik naar huis ging en zag zijn vrouw mij s'ochtends die kant opgaan.
Aangezien deze man al eerder op mijn verzoek een gesprek heeft gehad met de stagebegeleider en er niets verbeterde heeft hij mij toch laten slagen.
(was ook direct de laatste keer dat mijn school stagaires naar deze manege heeft gestuurd)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 23:19

Wat een verhalen bij sommigen :oo
Ik ben nog wel gezegend dan met 4 ontzettend leuke stageplaatsen :o (en binnenkort hopelijk de 5e leuke stageplek!) Ik heb wel medestagiaires gehad die laks waren of alleen maar klaagden. Ook niet altijd gezellig

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 23:24

Stage lopen als docent bij een middelbare school. En seksueel getinte berichtjes krijgen van een "collega". Die trouwens ook zijn brugklasleerlingen vertelde dat hij een BBC heeft. (Big Black Cock, hij was van Afrikaanse komaf) Was erg opgelucht toen die stage voorbij was. Bleef ongemakkelijk om hem daar te zien rondlopen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 23:25

Ooit via school stage moeten lopen in een bakkerij (stages werden door school ingedeeld, je had geen invloed bij welk bedrijf/winkel je kwam).
Man wat een vreselijke stage, bah bah bah.
Ik moest witte bolletjes snijden en in een zakje doen (die gingen naar oa frietkramen), nu was dat nog niet zo erg. Maar de vrouw van de eigenaar hielp soms mee in de bakkerij. Wat een vies mens was dat. Nam gewoon haar kleine witte hondje mee de bakkerij in. Werd gewoon op de tafel gezet waar je bezig was.
Deeg wat over was werd op de grond in een hoek gegooid en werd de andere dag weer door het deeg meegedraaid.
Schimmel werd van de geraspte kaas, paprika en champignons uit blik gehaald en de rest ging gewoon weer over de pizza broodjes.
Doordat er vrij veel bekend was over waar ze aan leverde wist ik gelijk waar ik nooit broodjes, taart etc moest kopen. Zo smerig bah

Daarna in een bloemenzaak stage gelopen. Super leuke stage gehad, en heel veel geleerd. Naast nadat ik bijna altijd wel stukjes of boeketten naar eigen idee mocht maken af en toe ook mee het bezorgen.
Altijd na afloop een centje en een boeketje die de eigenaresse speciaal voor je maakte. Viel je stage dag in een vakantie, dan vroeg ze altijd of je kwam en kreeg je gewoon betaald.
Super leuke stage gehad en echt ook veel geleerd.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 00:04

Wat een verhalen, sommige echt onverantwoord en sommige hilarisch hahaha.

Mijn eerste stage was bij een holistisch paarden bedrijf, heeft welgeteld een week geduurt. Eigenaresse had wat aan haar arm, chronisch waardoor ze niet kon uitmesten(paarden stonden 24/7 in een paddock paradise, eigenlijk.. In 2 meter mest...)
Werkdag begon om 8.00 tot 17.00
Ben er dus 2 x geweest en heb 2 dagen van 8 tot 5 staan strondscheppen..

Gelukkig had een ander bedrijf nog een stage plek over en heb daar een super tijd gehad, was een kleinschalige hengsten opfok, er waren wat lespony's en wat paarden voor de handel. Ik mocht er alles, rijden, lesgeven, meerijden met clinics op een van hun ervaren paarden.. Er waren nog 2 andere stagiaires en die moesten alle poedersuiker doen dat vond ik soms wel een beetje banketstaaf..

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 00:14

Jemig wat een verhalen soms zeg, vooral die van stages op maneges/stallen.. het lijkt wel of ze je daar vooral willen inzetten als onbetaalde mesthulp en je verder de meest onverantwoordelijke dingen laten doen. En als je klaagt dan heb je je stage niet gehaald, hoe oneerlijk zeg!

Ik heb geen paarden-stage verhalen maar het doet me ook een beetje denken aan mijn manege tijd als jong tienermeisje. Soms werd je 'gecommandeerd' om iets te doen in de summierste beschrijving ooit, en werden ze boos op je als je het verkeerd begreep.. waarbij het vooral ontbrak aan duidelijke uitleg.

Mijn stage verhalen (andere sector) zijn vrij saai: 1 leuke stage waarbij ik het helemaal naar m'n zin had maar weinig nieuwe dingen leerde, en een andere stage waarbij de stagebegeleider nooit tijd voor me had. Wel gehaald gelukkig.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 00:23

Ik heb een stage gehad in een verzorgingstehuis maar ik hoefde geen zorg meer te verlenen omdat ik zou stoppen met de opleiding. Stage zou ik nog wel afmaken als in gezellig koffie rondbrengen, bedden opmaken, praatje maken etc. Sturen ze me een kamer in waar koffie moest komen, bleek de vrouw overleden te zijn (lag er niet charmant bij) en dat waren ze even vergeten te zeggen. Ik was net 16. Verder ging hun koffie momentje altijd voor ongeacht of er nog iemand op de wc zat. (Ik mocht ze er niet vanaf helpen want dat had ik nog niet 'geleerd')

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 01:26

Mijn eerste stage was een kinderboerderij. Heerlijke plek, kon er op de fiets naartoe met ook leuke dieren. Daar liep ik met nog een paar anderen stage maar op gegeven moment bleef ik als enige over. Reden? We hadden een leidinggevende dat dus écht een naar mens was. Zat de hele dag maar in de kantine sigaretjes te klikken en maar te vertellen wat wij moesten doen en noemde ons lui als we iets voor de pauze nog niet af hadden. Gezien zij toch niet de gezelligste was en ik een klein laptopje met internet had nam ik deze mee om in de pauze wat te kunnen chatten aan een tafel. Dit vond zij dus maar ongezellig met dat 'getik en geklik' en verbood mij dat laptopje mee te nemen. Dus nam ik maar een boek mee. Gezien ik best in mij zelf kan keren hoorde ik dus een keer niet dat ze iets tegen mij zei en toen werd ze toch een partij geïrriteerd.. Daar was het dus ook best snel gedaan, waarna ik wel leuke stages heb gehad.
Ik maakte er ook altijd maar het beste van.
Tot ik dus op een Manege kwam. Deze is erg groot, mensen zullen deze ongetwijfeld ook wel kennen, maar ik ga geen namen noemen. Daar mocht ik om 8:00 beginnen, want vroeger gingen de bussen ook niet vanaf huis gezien ik anderhalf uur onderweg was. Er liep nog iemand stage die wat jaren ouder was en daar klikte het wel goed mee, maar zij had een eigen paard en ik nog niet (manegeruiter) en werd veel meer betrokken bij dingen. Ik was toen 17 en zij 21. We mochten ook rijden, wat al heel erg leuk was, maar zij mocht dan ook net weer wat meer (buitenritten maken en springen, terwijl ik daar privé ook eens in de maand kwam om mee te gaan op buitenritten en dit altijd goed ging) Maar goed.. Wat mij het meeste is bijgebleven is dat ik net de hele poetsplaats (een best grote) had aangeveegd en iemand die daar met haar paard gestald stond ging daar opzadelen. Op gegeven moment poepte haar paard dus en keek ze gelijk naar mij van 'ruim je het nog op?' en ik deed maar net of ik het niet zag en liep weg. Geen leuk mens was dat en deed ontzettend uit de hoogte.
Op gegeven moment brak het mij wel op daar. De andere stagiaire stopte met haar opleiding waardoor ik alles alleen moest doen: 36 pensionpaarden hun stallen op strooien en voeren, een stuk of 11 groepsboxen op strooien en nog een hele rij stands (stuk of 25?)
Daarna dus alles aanvegen, koffie drinken en alles naar buiten en weer aanvegen. Op Woensdagen werden de stallen met een kleine shovel leeggehaald dus hoefde daar niet zo veel aan te doen, maar toen er na een paar maanden nog geen vervanging/hulp geregeld was ben ik er ook gestopt.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 01:58

Mijn aller eerste stage tijdens mijn mbo dierverzoring opleiding, was bij een springhandelstal. Moest er hard werken en er werd tempo van mij verwacht. Klusjes waren onder andere; stallen 3x per dag uitmesten, paarden opzadelen, paarden in/uit stapmolen, tuigpoetsen ramen/kozijnen wassen en de gangen vegen. Op zich vond ik het wel leuk, alleen ik vond het wel vervelend dat er halverwege mijn stage nog iemand kwam stage lopen en zij mocht wel meteen rijden en longeren en ik mocht dat toen niet. En er kwam nieuwe bedrijfskleding op maat, en toen kreeg de andere meid dus wel die kleding en ik niet. (Onze stages zouden tegelijk eindigen en ik was er dus al langer) . Ooh en de andere stagiaire mocht alleen het bos in op buitenrit, terwijl ze de weg daar niet kende. Terwijl mijn verzorgpony's in dezelfde straat stonden dus de bossen kende ik daar als mn eigen broekzak. Had dus vooral misschien met mijn eigen jaloezie te maken.

Een andere stage die niet zo'n succes was, was tijdens leerjaar 2 van dezelfde opleiding. Ik moest nog bepaalde stage opdrachten doen die ik bij mijn andere stages nog niet had kunnen afronden (een dierenverblijf zelf inrichten gaat niet echt bij een paardenbox of in een hondentrimsalon of bij een viskwekerij. En zo waren er meer opdrachten). Dus mijn stage die eigenlijk 2,5 maand 5 dagen per week en dan nog 2,5 maand 1 dag per week zou zijn. Heb ik opgedeeld in 2 stages. Die 2,5 maand 1 dag per week ging ik stage lopen bij een zorgboerderij. Op dag 1 mocht ik met iemand meelopen, en had ik best wel een leuke dag! Alleen kreeg ik aan het einde van de dag te horen dat die dag haar laatste week was dus de week er op moest ik alles al alleen doen. Nou kan ik prima zelfstandig werken maar ik ben gewoon onzeker en zeker in het begin heb ik heel erg bevestiging nodig dat ik het juist doe. Ik durf daarin nooit zo goed zelf in te experimenteren. Ik ben de eerste paar stagedagen echt altijd gewoon een observeerder. Kijk hoe iemand iets doet, welke materialen gebruikt worden en doe het op hun manier na. Maar bij deze stage moest ik het dus in een keer allemaal alleen doen. Er waren wel veel meer stagiaires daar, alleen zij kwamen vanuit de zorgopleiding om echt met de kinderen bezig te zijn en ik was dus als enige dierverzorgster daar. Halverwege mijn stage (na meerdere huilbuien omdat ik gewoon écht vast liep op het gebrek aan begeleiding) zei mn stage begeleidster doodleuk ja je bent meer een niveau 2 dan een niveau 3 leerling. Dacht echt en bedankt! Nog nooit gezeur gehad bij andere stages en dan ga je me nu zo de grond in boren. Ivm persoonlijke omstandigheden van mn mentor van school, kwam zij pas bij week 7 langs. ( en na die dag dus nog maar 3 dagen stage) En tijdens dat gesprek werd ik ineens volledig in de grond geboord dat ik mijn werk niet goed deed en weet ik het allemaal, niet dat ze dit dan niet gewoon met mij kwam bespreken zodat ik er wat aan kon veranderen.. ik ben dag 8 nog gegaan, en ben toen vervroegd naar huis gegaan. Ik was er klaar mee daar, heb een onvoldoende voor de stage gekregen maar mn opdrachten waren wel goedgekeurd, en gelukkig had school een uitzondering gemaakt dat ik met die onvoldoende gewoon over mocht naar het volgende jaar, mede omdat al mijn andere stages wel gewoon enthousiast waren geweest over mijn werk/zelfstandigheid/ en niveau.

Ik heb nog steeds echt een hekel aan dat bedrijf.