Brand los!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KittyDylan schreef:Mag mijn brandende vraag als zware Autist ook? Waarom is Limburgliner geschreven in verschillende lettertypes![]()
https://live.staticflickr.com/451/31313 ... bda0_b.jpg
Lightmare schreef:echt een domme vraag, maar hoe blijven de wielen van de trein op de rails?
Eerst dacht ik dat ze zeg maar aan 2 kanten van het spoor zaten, maar nee ze rijden er echt op
maaike5581 schreef:Castilja schreef:Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn studenten ov een jaar langer geldig blijft? (Zodat ik geen driehonderd euro per maand hoef te betalen aan reiskosten volgend studiejaar)
Contact opnemen met DUO.
Geen van de ov bedrijven hebben daar invloed op.
Haarbal schreef:Krijgen treinen die nou echt van blaadjes op het spoor? En hoe kan het dat in Rusland enzo treinen wel door sneeuw kunnen rijden en hier niet? Hebben die een sneeuwsmelter aan de voorkant ofzo?
maaike5581 schreef:Lightmare schreef:echt een domme vraag, maar hoe blijven de wielen van de trein op de rails?
Eerst dacht ik dat ze zeg maar aan 2 kanten van het spoor zaten, maar nee ze rijden er echt op
Hier kan je een wiel van een trein zien, dit is tevens een wiel met een vlakke plaat, oftewel wat vierkante wielen genoemd worden.
[ [url=m/AUhdGT.jpg]Afbeelding[/url] ]
purny schreef:Waarom is het ov zo godvergeten duur? Ik bedoel ze willen iedereen stimuleren om de auto te laten staan en daarvoor het ov te nemen maar het is gewoon niet meer leuk. Een autootje is goedkoper volgend jaar
Sunnda schreef:Mijn belangrijkste vraag:
Waarom gaan mensen zowieso met het ov?
Gezien:
-de auto je brengt van deur tot deur. Niet van halte tot halte.
-de auto start wanneer jij dat wil, niet als de dienstregeling dat bepaalt.
-een kleine auto mij gemiddeld 120 inclusief alles kost naar werk pm. De trein 300 pm. (Nu met een grote auto wel wat minder maar nog steeds stukken goedkoper)
-je je eigen zitplek, radio en meezingplek hebt. Je hoeft niet te staan bij plaatsgebrek.
-de auto je gemiddeld eens per jaar in de steek laat,(en dat is veel, mijn vorige auto in 6 jaar 1x) het ov als ik een vriendin check zeker 2 keer per week een keer een heen of terugreis.
Ik werk niet op spitstijden dus files zijn zeldzaam, maar ook niet onoverkomelijk zolang je uit de grote steden blijft.
Tsja, het ov is niet mijn ding zoals je kunt lezen.
Haarbal schreef:Krijgen treinen die nou echt van blaadjes op het spoor? En hoe kan het dat in Rusland enzo treinen wel door sneeuw kunnen rijden en hier niet? Hebben die een sneeuwsmelter aan de voorkant ofzo?
Sunnda schreef:Ik werk niet op spitstijden dus files zijn zeldzaam, maar ook niet onoverkomelijk zolang je uit de grote steden blijft.
Tsja, het ov is niet mijn ding zoals je kunt lezen.
Bubblewrap schreef:Jaah, vragen-vuur-topic!
Hoe werkt het automatisch omroep-riedeltje in de trein?
'Het volgende station is x'
Ik kan me alleen digitaal voorstellen, maar hoe weet de trein dan welk traject het is en welke riedel hij af moet spelen?
Bubblewrap schreef:Jaah, vragen-vuur-topic!
Hoe werkt het automatisch omroep-riedeltje in de trein?
'Het volgende station is x'
Ik kan me alleen digitaal voorstellen, maar hoe weet de trein dan welk traject het is en welke riedel hij af moet spelen?