Wat heb jij in je auto liggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Frost

Wat heb jij in je auto liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 15:13

Ik heb net mijn eerste auto aangeschaft en nu ben ik benieuwd, wat heb jij in je auto liggen?

Zijn er onmisbare accessoires? (Behalve datgene dat er natuurlijk standaard in moet liggen)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:16

Een goede zonnebril {:}

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:16

Zonnebril en telefoonoplader voor in de auto!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:17

uhm, gevarendriehoek, extra lampensetje, veiligheidshesje, EHBO setje, instructieboekje vd auto, ijskrabber, zonnebril, wegenkaart (voor het geval mijn telefoon leegraakt), oplader telefoon en boodschappentas geloof ik. Probeer zo min mogelijk mee te nemen, maar wel veilig op pad natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:18

Ik heb een kratje in mijn achterbak staan met daarin een gevaren driehoek, veiligheidshesje, klein flesje motor olie, koelvloeistof en ruitenwisservloeistof. Een fleecedekentje, flesje water, ehbo setje. Ruitenkrabber, ijs ontdooispray, antivriesdeken voorruit. Oude theedoek en glassex om m'n ramen mee schoon te maken als ik uit de wasstraat kom en een setje reservelampjes.

Voor in de auto heb ik nog liggen, doos tissues, pedaalemmerzakjes rol (handig als afval zakje om de pook heen), kauwgom, lifehammer, telefoonoplader, cd's, blauwe kaart, pen, notitieblokje, geurding, hondenautogordel, handschoenen, klein handdoekje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-01-20 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:19

Ehbo kistje, veiligheidshesjes, gevarendriehoek, ducttape, ramenkrabber, parkeerschijf, scherm voor de ruit zodat ik niet hoef te krabben, deicingspray, zonnebril, doekjes

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:19

Vergeet de blauwe parkeerkaart niet!

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:23

:')

Afbeelding

Verder een ramenwisser en een ijskrabber, 2 hesjes en een parkeerschijf. Daarnaast een kratje met extra lampjes, motorolie, ruitenwisservloeistof, koelvloeistof, een setje trechters, (voor elke vloeistof/olie 1) een oude handdoek, gevaren driehoek en een passende steeksleutel voor de wielmoeren :)

Destination

Veiligheid:
- Gevarendriehoek
- EHBO set
- Brandblusser
- Veiligheidshesjes
- Life hammer

Auto:
- Startkabels
- Ruitenontdooier
- Ruitenkrabber
- Koelvloeistof
- Doekje om spiegels mee schoon te maken
- Parkeerschijf
- Reservelampjes
- Ontvochtiger
- Spons om ramen mee schoon te maken aan de binnenkant
- Sleutel voor de wieldoppen/velgen.

Persoonlijke artikelen/overig:
- Zonnebril
- Water
- Deken
- Verrekijker (voor als een vrachtwagen een ongeluk heeft gehad, dan kun je eerst kijken of er explosieve stoffen aanwezig zijn zonder dat je dichtbij hoeft te komen)
- Handschoenen
- Boodschappentas
- Zakdoekjes

Dat was het wel denk ik :+ En nog veel losse spullen die we gebruikt hebben en binnen 2 dagen weer moeten gebruiken. Momenteel zijn dat badmintonrackets, ambulancekleding en brandweerkleding.
Laatst bijgewerkt door Destination op 30-01-20 15:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Divers

Een oplader en magneetdingetje om de telefoon op te zetten (voor de gps)
Kauwgom
Een fles/jerrycan water
Een doos tissues
Een asbak
Een microvezel doek
Babydoekjes
Een dashcam
Een fles deodorant
Een deken of jas
Raamhamertje
Een brandblusser
Gevarendriehoek

En in de kofferbak ligt een gasstelletje met plastic bekers enz om te barbecuen maar dat mis ik niet als het er niet in ligt :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:26

Kauwgompjes, never know wanneer je ze nodig hebt

DJZ jij rijdt in een mooi konijnenhok _O-

Destination

Re: Wat heb jij in je auto liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:27

DJZ, wat is het verhaal hierachter? _O-
Divers, ben blij dat wij niet de enigen met een brandblusser zijn, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:28

Mijn auto is een soort opslag voor alles wat geen bestemming heeft. Er liggen dan ook paardenspullen, dozen etc in. Maar ook wel eens enveloppen met post.

Maar ik heb ook een muts, zo'n blauwlicht filter zonnebril telefoonhouder. Schoonmaak spul doekjes en motorolie in m'n auto.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:28

Krabber
Parkeerschijf
Zakdoekjes
Een kannetje olie
Paraplu
Boodschappentas of krat
Kauwgom
Een pen
Deo

En onder de vloer van de kofferbak ligt volgens mij ook wat pech-spul als de gevarendriehoek, hesje, krik enz.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:30

Ik was echt precies opzoek naar zo'n topic :D
Ik heb ook net sinds een week een auto.

Wat er nu in zit:

Kauwgom
Handcrème
Twee katoenen tasjes

EHBO setje
Ruitenkrabber
Trechtersetje

Wat ik zeker nog wil hebben:

Gevarendriehoek
Veiligheidshesje
Warme deken

En potverdorie een lifehammer :Y)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:31

Lampenset, ehbo box, ruitenkrabber en ontdooider, Parkeerschijf, Cd's, gevarendriehoek, krik, veiligheids hesjes. Lifehammer. Sleepkabel en startkabels

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:32

Kauwgom, eten (handig als je tijdje vast staat en suiker nodig hebt), lotion doekjes, zakdoekjes, ruitenkrabber, zonnebril, paraplu, parkeerschijf, oplader voor in de auto.

Grappig om te zien hoe veel mensen standaard kauwgom erin hebben zitten. :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:33

Ik mis de life hammer in de lijstjes hierboven.

Verder hebben wij er niet veel in naast de standaard dingen die voor veiligheid handig/verplicht zijn. Winkelwagen muntjes, altijd handig. Pen en papier. Telefoonoplader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:34

SusanH schreef:
Ik mis de life hammer in de lijstjes hierboven.

Verder hebben wij er niet veel in naast de standaard dingen die voor veiligheid handig/verplicht zijn. Winkelwagen muntjes, altijd handig. Pen en papier. Telefoonoplader.

Die ligt in et hok bij mij. Net als dat ding om je banden er af te halen. Spul vliegt alle kanten op in m'n auto en kan daar absoluut niet tegen hahaha

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:35

Oh muntjes ja! Al hebben wij aantal van de Hornbach meegenomen die je in alle winkelwagentjes kwijt kan. :))

Alle safety dingen zitten al standaard in deze auto (leaseauto).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:36

Ik heb bij de Action (voor nog geen euro) een plastic mandje gehaald. Dat fungeert als afvalbak achter de passagiersstoel. Handig voor lege blikjes, snoeppapiertjes, gebruikte zakdoekjes e.d. die niet in een asbakje passen en anders op een willekeurige plek in de auto belanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:38

Heb alleen een ijskrabber , fles water voor geval van nood . Parkeerschijf ik moet nodig een zonnebril maar in de winter nergens te vinden . Onder de achterbank ligt een gevaren driehoek , doekjes voor glas en het interieur een rol ductape voor de pook , een ramenwisser voor de zijramen als het regent of als het beslagen is . Een rol wcpapier , en een klein potje handenalcohol :))

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:40

Destination schreef:
DJZ, wat is het verhaal hierachter? _O-

Met een 11tal konijnen, haal ik iedere 2 weken 2 balen hooi en 1 keer in de maand stro.. en dan ziet mijn auto er na een paar maanden dus zo uit :P

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:43

Ijskrabber, ruitenwissertje, parkeerschijf, 2 telefoonladers, zonnebril, pak crackers, ehbo-setje, brandblusser, oplaadbare maclite in houder/oplader, omvormer voor 230 volt, gevarendriehoek, reservewiel met krik, life Hammer en een paar knuffels op de hoedenplank.

En dan nog een berg zooi voor m'n werk (wegwerpoveralls, coverboots, laarzen, haarnetjes, printer, rollen tape, tie-wrap zegels, containerzegels, printpapier).

En de achterbank is zeer regelmatig in gebruik als zadelkamer, dus zadel, hoofdstel, cap, zweep, borstels, laarzen, die wonen ook met grote regelmaat in m'n auto.

En dan vergeet ik nog m'n flesje water en het afvalzakje.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:45

Teveel maar zeker een mes voor als ik met paard en trailer op pad ben en ik deze nodig zou hebben.