Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Marije_1997 schreef:Een aux kabel kan ook in je telefoon.
Maar ik denk dat een nieuwe radio net zo goedkoop is. Die hoeven niet duur te zijn.
8nnemiek schreef:Met een aux kabel kun je het volume gewoon met je telefoon regelen, maar komt wel door de luidsprekers en klinkt dus harder dan via je telefoon. Ik zou dat toch eens proberen.
Divers schreef:Marije_1997 schreef:Een aux kabel kan ook in je telefoon.
Maar ik denk dat een nieuwe radio net zo goedkoop is. Die hoeven niet duur te zijn.
Ja, maar dan kan het volume niet harder dan mijn telefoon dus dan gaat de autoradio niet hard genoeg.
Ik woon niet in Europa en een nieuwe radio is wel degelijk duurder.
volgens mij bestaat er niet zoiets als een externe volumeknop.
Divers schreef:Als ik mijn autoradio laat vervangen moet het hele dashboard eruit incl. airbags etc.
Ik heb dit al nagevraagd en na laten kijken en als dit had gekund had ik het al gedaan, vandaar dat ik nu vraag om deze oplossing.
8nnemiek, ik denk dat er iets mis is met de bedrading van de volumeknop want hij reageert of niet, of hij gaat naar een willekeurig volume als ik er aan draai (harder of zachter bepaalt hij zelf, ongeacht welke kant ik op draai)
Divers schreef:
Divers schreef:Als ik mijn autoradio laat vervangen moet het hele dashboard eruit incl. airbags etc.
Ik heb dit al nagevraagd en na laten kijken en als dit had gekund had ik het al gedaan, vandaar dat ik nu vraag om deze oplossing.
8nnemiek, ik denk dat er iets mis is met de bedrading van de volumeknop want hij reageert of niet, of hij gaat naar een willekeurig volume als ik er aan draai (harder of zachter bepaalt hij zelf, ongeacht welke kant ik op draai)
dat was idd compleet random van bijna stil naar standje gehoorbeschadiging.
Ik heb ermee leren leven. Op een stand gezet die redelijk ok was. Bij snelweg wat zacht, bij traag rijden wat hard. Heb nooit een oplossing gevonden. Was ook een ingebouwde radio,
Ibbel schreef:Divers schreef:
Ook dit ding speelt via de boxen van je radio en daar zul je net zo goed de volumeknop van je radio voor nodig hebben.
Er bestaat niets dat het volume van een radio rechtstreeks aanstuurt als vervanging van een defecte volumeknop.
Wat je wel kunt doen is een externe speakerset op je telefoon aansluiten. En die speakers dan dus los naast je zetten oid.
8nnemiek schreef:Of je zou nog kunnen kijken of je bij de sloop dezelfde radio kan vinden, en bijvoorbeeld alleen het frontje met volumeknop vervangen.
Maar ik hou 'm in m'n achterhoofdDivers schreef:8nnemiek schreef:Of je zou nog kunnen kijken of je bij de sloop dezelfde radio kan vinden, en bijvoorbeeld alleen het frontje met volumeknop vervangen.
Ik ben al sinds september bezig met garages omdat de auto soms uitvalt als ik in een laag toerental kom, en soms start ie niet (is niet de accu, nu is de sensor en de bougies vervangen etc en ze komen er maar niet uit) dus mijn auto vrijwillig laten verbouwen is niet echt een hobby van meMaar ik hou 'm in m'n achterhoofd
Externe speakertjes vind ik ook wel een goeie!
marleen_88 schreef:Ik zie vaak genoeg bestuurders met oortjes in rijden. Is dat nog een overweging waard, muziek vanaf je telefoon luisteren met oortjes dus.
Bovendien wil ik het verkeer om me heen kunnen horen. Fietsen met oortjes mag ook niet om goeie reden.