Gister kreeg ik een appje van mijn gastouder, mijn zoontje (1.5 jaar) had een verpakking sudo creme te pakken gekregen uit de tas van een ander kindje en dit uitgesmeerd over haar bank (gelukkig geen grote hoeveelheid).
Nu wilde zij er een verzekeringskwestie van maken en moet ik contact op nemen met mijn verzekering.
Alles goed en wel, de verzekering doet in principe niet moeilijk, maar is dit niet gewoon een beroepsrisico? Over het feit dat mijn kind in de tas van een ander kon komen heb ik mijn gastouder ook al aangesproken, want uiteindelijk is dat haar verantwoordelijkheid en niet de mijne..(daarbij wie weet wat er nog meer in de tas van een ander zit). Ik ga er verder ook niet al te moeilijk over doen maar ik vraag me wel oprecht af in hoeverre ik in mijn recht sta, of in hoeverre zij in haar recht staat.
Zij gaf me aan het niet te weten, dus ik heb mijn contract er bij gezocht en vond het volgende:

Dat de bemiddelende partij hier buiten staat is logisch. Maar de rest kun je in mijn ogen op meerdere manieren lezen..
Ik heb de organisatie al gebeld maar er was niemand aanwezig die mijn vraag kon beantwoorden.
Als ik mijn gastouder begrijp, is zij niet aanvullend verzekerd specifiek voor om haar beroep uit te oefenen.
Nogmaals, we gaan er verder niet moeilijk over doen en het gaat gewoon opgelost worden, ik vraag me enkel af hoe dit in dit soort gevallen zit?
Hij heeft thuis ook wel eens met iets in zn handen gestaan waarvan ik dacht dat hij er niet bij kon toen ik net even op de wc zat