Momenteel zit ik op mijn huidig werk met een probleem en zijn we aan het kijken voor een oplossing. Nu mag ik op zich nog niet denken aan het werk, maar in de gesprekken komt het natuurlijk toch wel naar boven en wordt er gepraat over mogelijke oplossingen naar de toekomst toe, al is dat nog niet voor morgen.
Nu is 1 van de mogelijke oplossingen de onregelmatige diensten weg te laten en enkel regelmatige uren te draaien, wat voor mijn gevoel wel eens goed voor mij zou kunnen zijn. Meer routine in het leven zeg maar, en niet steeds die omschakelingen. Bij het laatste gesprek werd aangegeven dat ik niet moet onderschatten wat onregelmatige diensten met een lichaam doen, ookal lijk je het in principe wel aan te kunnen. En als een lichaam dan al niet gezond is ...
Maar dus, stel dat ik regelmatige diensten zou gaan draaien, en ik blijf in mijn regime werken, dan heb ik een stuk loonverlies wat ik mij op dit moment eigenlijk niet kan permitteren. Dit zou eventueel opgevangen kunnen worden door terug meer te gaan werken, maar ik weet niet of ik dit ga kunnen omdat ik niet voor niks minder uren ben gaan werken. Echter werd ook aangegeven dat ik fulltime regelmatig werken niet moest vergelijken met fulltime onregelmatig werken.
Dus mijn vraag: wie heeft zoiets gedaan? En hoe heb jij dit ervaren?
Als je gewoon van onregelmatig naar regelmatig bent gegaan zonder meer uren zijn ervaringen natuurlijk ook welkom