Drie baby's in 4 jaar tijd: is dat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mazida

Drie baby's in 4 jaar tijd: is dat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 15:01

We hebben nu al twee ukkies van 2 jaar en één van 6 maanden. Maar het begint alweer te kriebelen bij ons beiden om voor een nummer drie te gaan. Maar we hebben nu nog alles in de luiers zitten. Wel met zindelijksheidstraining begonnen bij de oudste, maar dat was nog niet zo'n succes :+ . Is het te doen, drie kleine ukkepukken (vooropgesteld natuurlijk dat de natuur zijn werk doet :+ ) of is het een stuk meer werk?

SophievdV

Re: Drie baby's in 4 jaar tijd: is dat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:06

Bij ons zat er 21 maanden tussen en ik vond het heel zwaar. Ik zou het niet willen.. Zo snel achter elkaar 3 babies.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:10

Ik denk dat het scheelt of je daarnaast ook nog een baan hebt of niet. Maar ik denk dat het voor je lijf het prettigste is om in elk geval te wachten met ervoor te gaan totdat de jongste een jaar is.
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 09-01-20 11:50, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderde post weggehaald

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:11

Mijn zus had er drie waarvan de oudste 3 was.Het koste haar wel haar huwelijk want haar man vond het te druk en zocht zijn heil bij een ander.Heeft daar ook nooit geen kind meer mee gekregen.
Maar ze heeft het overleeft als alleenstaande werkende moeder met 3 jonge kinderen ze had wel mij en mijn ouders als achteropvang.
ze zegt wel ik zou dit nooit meer doen,maar goed ze zijn er en je moet.Eigenlijk, zegt ze, had ze te weinig tijd om van de kinderen als individu te genieten.Alles ging in een stroomversnelling en je moet doorgaan.
Onder tussen zijn het bijna volwassen mensen en zijn ze wel een leuke bende geworden.
Ik heb het aan de zijkant aangezien ,mijn keuze zou het dus niet wezen.
Maar je moet vooral doen wat voor jezelf goed voelt,als kinderen je hobby zijn.Ik heb ook 6 honden thuis rondlopen waar andere mensen niet aan moeten denken.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:12

Ik kan het je over een maandje vertellen. De oudste is nu 3,5, jongste 2 jaar en 4 maanden en ben bijna 37 weken zwanger van de derde. Ik bereid me in ieder geval voor op een heftige tijd met een kleine baby en twee peuterpubers...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:12

Mijn jongste dochter heeft er drie, een van acht, 2 en 1 en het is best aanpoten hoor, helemaal nu ze een periode moeilijk slapen.
Het is leuk om te zien hoe ze met elkaar omgaan, broer is de oudste dus die heeft best te lijden onder zijn twee zusjes.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:22

Prima te doen, maargoed ik heb dr 8 en de oudste is 12 en de jongste is 2.5.
Is het druk? Hell yeah, maar ik vond de overgang van 1 naar 2 veel heftiger dan ieder volgend kind.
Mijn oudste 4 waren er binnen 4 jaar, de oudste werd 4 2 weken nadat de jongste toen geboren was.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:25

Ik mis inderdaad lange termijnplannen.

Fianancieel, toekomst wereld, tijd?

Als je nou geen kinderen had gehad had ik gezegd go for it. Maar je hebt er al 2.
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 09-01-20 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderd bericht uit post gehaald

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:33

Tja dat is voor iedereen anders denk ik. Hoe ervaar jij het nu met 2 kinderen?
Wij hebben er 3 gekregen binnen 3 jaar tijd.
Ik vond de overgang van 2 naar 3 veel pittiger dan van 1 naar 2.

Onze oudste kan heel goed zichzelf vermaken, dus met hem en een baby ging super makkelijk. Maar met deze baby en de middelste die begint te peuter puberen kom ik wel eens handen te kort. Zit ik net de baby te voeden en dan gaan de andere twee strijd maken over dat ene speeltje.

Dus is het te doen? Ik zou het in retrospectie echt niemand aanraden en er toch iets langer tussen laten.

Maar desalniettemin kriebelt het bij mij al weer voor een vierde. Alleen dan wachten we wel totdat de oudste twee allebei naar school gaan.
Laatst bijgewerkt door MizzMontana op 08-01-20 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:33

Waarom zou je dat willen?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:38

Mazida schreef:
We hebben nu al twee ukkies van 2 jaar en één van 6 maanden. Maar het begint alweer te kriebelen bij ons beiden om voor een nummer drie te gaan. Maar we hebben nu nog alles in de luiers zitten. Wel met zindelijksheidstraining begonnen bij de oudste, maar dat was nog niet zo'n succes :+ . Is het te doen, drie kleine ukkepukken (vooropgesteld natuurlijk dat de natuur zijn werk doet :+ ) of is het een stuk meer werk?

Kan ik nou niet tellen? Volgens mij heb je er al 3...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:41

nynke55 schreef:
Mazida schreef:

Kan ik nou niet tellen? Volgens mij heb je er al 3...

Zal wel een interpunctie dingetje zijn.
We hebben er 2, komma, van 2 jaar en van 6 maanden.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:42

Hier drie kinderen, de oudste was 3 jaar en 7 maanden toen de jongste werd geboren en tussen 1 en 2 zit 1 jaar en 6 maanden. Jongste kind had ook nog wat medische problemen ( zeer ernstige allergieën) maar was prima te doen. Ben wel gestopt met werken na de tweede. En ik heb een man die wisseldienste werkt. Dus was best vaak overdag thuis. Maar dan in de nacht alleen met drie kinderen. Ze zijn nu 32,31 en 29.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:43

Ik heb tussen elk kind (ongepland) 1 jaar en 8 maanden zitten. Ik heb er ook 3, zullen maar gewoon zeggen dat manlief en ik goed vruchtbaar waren. Gynaecoloog was er niet geheel happy mee, omdat het alle drie keizersnedes waren. Dat was voor mij ook uiteindelijk het grootste struikelblok, namelijk de herstelperiode erna en met 3 vond ik het ook echt welletjes.

Het grote voordeel is dat de kinderen veel aan elkaar hebben en de 3e niet echt het nakomertje is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:44

dat las ik ook, maar na 5x lezen denk ik dat er moet staan
"we hebben nu al twee ukkies. Van 2 jaar en één van 6 maanden"
aangezien het daarna gaat over zindelijkheidstraining bij "de oudste" denk ik dat er maar eentje is van 2 :P

En verder voor je vraag: niemand heeft wat te zeggen over jou kinderwens. ik denk dat 3 net zo zwaar is als 2, dus als je die eerste tijd met 2 goed bent doorgekomen lijkt dat me met 3 ook wel lukken... Ik zou er zelf niet aan moeten denken maar dat is gelukkig persoonlijk :D

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:44

Onze oudste 3 zijn binnen 3 jaar geboren. Ze zijn nu 10, 11 en 12 en dan nog eentje van 8. Ik vond het prima te doen. Of je nu 1 of 3 luiers moet verschonen dat maakt voor mij niet zoveel uit. ligt ook heel erg aan je karakter denk ik, ik ben heel makkelijk in die zin, kids sliepen overal en ik ging gewoon overal naartoe met 3 kids en later met 4. Ik had ook hele duidelijke regels en een strak ritme naar de kinderen en daar deden ze he prima op. Maar dat is ook wat ik belangrijk vind of ik er nu 1 of 4 heb dat ze weten wat wel en niet mag en daar ook naar luisteren. Ik kan ook rustig met alle 4 in de winkel lopen of naar een restaurant gaan.

Voordeel van zo dicht op elkaar is dat ze het zelfde leuk vinden, zelfde uitjes dezelfde filmpjes en spelletjes. Nu onze oudste 2 beginnen te puberen, onze 3e helaas een flinke achterstand heeft ( leeftijd ca. 2 jaar) en onze 4e 8 is merk ik dat dat lastiger wordt,interesses liggen veel meer uit elkaar .

Máár ieder voordeel heeft zn nadeel moet je maar denken en ieder denkt en voelt en beleeft dingen anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:48

Met de huidige nieuwsberichten kan ik me hier alleen maar bij aansluiten.. :j Stikstof ellende, Australië staat in brand, Amerika in oorlog met Iran.. Waarom zou je hier nog een kind aan toe willen voegen als je er al 2 hebt? -O-
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 09-01-20 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:51

Wij kiezen er bewust voor om even te wachten met nummer 3 zodat ik meer onverdeelde tijd heb voor de jongste.

Maar het is een keus die je zelf maakt.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:53

Ja hoor, dat is te doen. Wij hadden deze situatie thuis. En om het makkelijk te maken ook alle 3 in dezelfde maand jarig.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:54

@Ts: denk alsjeblieft ook goed na in wat voor een wereld je je kindje laat leven. Het is geen moment meer om slechts aan de eigen kriebels te denken.
Maak een wijze keuze. :)
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 09-01-20 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:06

Moeten we echt naast de vliegschaamte en vleesschaamte nu ook nog een kinderwensschaamte hebben? Ik vind het werkelijk bizar dat mensen hun mening in dit topic moeten verkondigen terwijl dit volledig niet een antwoord op de vraag van TS is.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:08

Waarom drie? Is twee dan niet voldoende. Inderdaad, ik sluit me aan bij 'safe the environment'. Is adopteren geen optie om de oergevoelens te compenseren?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:09

Jemig.. Dit wordt ineens een hele lastige discussie. Sterkte TS!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:10

Lestria schreef:
Moeten we echt naast de vliegschaamte en vleesschaamte nu ook nog een kinderwensschaamte hebben? Ik vind het werkelijk bizar dat mensen hun mening in dit topic moeten verkondigen terwijl dit volledig niet een antwoord op de vraag van TS is.

Ja, want er zijn al teveel mensen en de wereld gaat naar de kloten.
Alle nieuwsberichten over minder vlees eten, minder vliegen, korter douchen etc. zijn een begin. Maar het wordt tijd dat we verder gaan kijken, en de grootste oorzaak aan gaan pakken: de hoeveelheid mensen op de planeet.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:10

Of het wel of niet goed is voor de natuur is echter TS haar vraag niet, ze vraagt om ervaringen van mensen die 2+ jonge kinderen heeft.

Mijn schoonzusje heeft er ook vrij kort op elkaar 3 en die lukt het prima, maar zijn eerlijk gezegd ook wel vrij makkelijke kinderen. Ik zou persoonlijk wat langer de tijd willen tussen kinderen - ook voor het aandacht punt zoals MB beschrijft :j