Maar...Onze familie's kunnen niet meer verschillend zijn. Mijn kant heel braaf en burgerlijk (doe maar normaal, dan doe je gek genoeg), zijn kant familie Flodder (hoe meer aandacht ze krijgen, hoe beter, totaal onaangepast gedrag, ed).
Mijn kant zal alles prima vinden qua eten, willen ook wel meer gastronomisch, zijn kant vreet enkel wat ze kennen (en zelfs dan vaak luidruchtig gezeur dat het niet zo goed is als thuis
)Mijn moeder wilt het groot groter groots, feest, fancy dresscode, mooie dag. Zijn moeder boeit het niks, zolang zij ook maar aandacht krijgt.
Wat willen wij?
Ja-woord geven uiteraard. Enkel bij de gemeente, geen kerk.
Beide deftige kleren. Vriend in pak, ik in trouwjurk (die heb ik al, mijn mama heeft 'm betaald
)Mooie fotoshoot, herinneringen vastleggen.
Geen groot feest, we zijn geen feestbeesten.
Aan de ene kant willen we onze directe familieleden er bij (ouders, broers, zussen, 20 man in totaal), maar we zien dat echt niet goed komen. We voorzien awkward situaties, ongemakkelijke stiltes, mensen die hun mond niet houden een ander te bekritiseren (ja echt, ook op zo'n dag) en ook achteraf veel geroddel. Dat zal echt een domper zijn.
Aan de andere kant alleen wij twee en dan lekker op vakantie. Maar mijn moeder heeft die jurk al betaald en heeft zulke hoge verwachtingen (ze maakt haar eigen jurk ook al). Ik voel me eigenlijk verplicht haar erbij te hebben op de dag.
Derde optie is alleen de mama's erbij. Maar mijn vriend ziet het niet zitten om dan ergens te gaan eten met maar vier personen, ik in deftige jurk en alles. En alleen de jurk aan voor het ja-woord en fotoshoot, daarna een ander jurkje, voelt alsof de jurk niet goed genoeg is (terwijl die echt heel mooi is).
Wat zouden jullie doen?
hier zaten we met hetzelfde probleem. Ex schoonouders wilden groots, stukjes, toespraken en idd erg netjes, formeel en snel mopperig. Mijn familie zeker geen flodders maar gemakkelijker in dingen. En vooral veel adhd ers (yup zit in de familie).
En veel losser.
) en het mixte idd niet. Naar jawoord in gemeentehuis. Ene familie zat links de ander rechts. Hapje simpel bij ons thuis en later alleen met de getuigen gaan eten. Daardoor verliep het redelijk ok.
Afgesproken bij de eerste toespraak stappen we op. 
). Dan wil ik toch gewoon een feest (wel bescheiden) maar ik wil dat iedereen zich dan gedraagd en vriendelijk doet. Dan vooral mijn ouders kunnen ze dat niet doen is het heel simpel een enkeltje maar huis voor hun! 

Het was een leuke chaos met verschillende karakters