Vraag: Parkeren dagje amsterdam (P+R)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Vraag: Parkeren dagje amsterdam (P+R)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 22:48

Ik ga binnenkort op een zaterdag met een kind (14 jaar) naar amsterdam (body worlds). De trein vanaf eindhoven is bizar duur met z’n 2en. Ik heb een zuinige diesel. Ik zat te kijken naar de P+R en GVB mogelijkheid. Zoiets kost 1 euro dus een stuk voordeliger! Maar het duizelt me nu al. Ik ben niet bekend in amsterdam en tram/bus haha. Hoe kom ik makkelijk op amsterdam centraal vanaf een P+R? En welke P+R kan ik het beste kiezen? Ik word al zenuwachtig van het idee dat ik dadelijk sta te klooien met het kind dus ik dacht: bokt heeft vast goede raad!! :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:52

P+R Noord is dan het makkelijkst om te parkeren, dan kan je met metro 52 naar centraal. Alleen zit die wel al vroeg vol meestal. Anders kan je vanaf P+R Rai gaan, dan kan je ook met metro 52 naar centraal. Maar geloof dat die ook wel eens gesloten is.
De beschikbaarheid kan je hier een beetje in de gaten houden: https://penr.stachanov.com/penr/current ... lity/index

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:55

Je zou twee dagkaarten a 19 euro uit de Spoordeelwinkel kunnen nemen. Dan zit je op 38 euro voor de trein met zijn tweetjes.

Of deze, die is inclusief entree: https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitje ... erdam.html Moet je alleen wel snel beslissen, want deze is te koop tot en met vandaag...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 23:01

Haarbal schreef:
Je zou twee dagkaarten a 19 euro uit de Spoordeelwinkel kunnen nemen. Dan zit je op 38 euro voor de trein met zijn tweetjes.

Of deze, die is inclusief entree: https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitje ... erdam.html Moet je alleen wel snel beslissen, want deze is te koop tot en met vandaag...

Oeh ik heb al kaartjes! Balen! Ik ga even kijken! Bedankt voor de tip!

magda_90

Re: Vraag: Parkeren dagje amsterdam (P+R)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:19

Ik heb laatst via Parkmobile (geloof ik) parkeerplaatsen gereserveerd. Veel bedrijven die zaterdag dicht zijn verhuren hun parkeerplaats dan weer. Wellicht is dat een idee? In Haarlem konden wij toen voor 6 EUR een dagje staan.

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:25

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:26

Laatst ook bedacht om P+R te staan. Iets met meerdere mensen samen heen en iedereen een andere weg weer naar huis waardoor de auto op de heenreis het gezelligste zou zijn en het beste voorde doorreis voor iedereen.

Alleen zat alles vol... uiteindelijk bij de Rai gestaan alleen zat daar het P+R gedeelte ook vol. Uiteindelijk 26 euro betaald en metrokosten. Het was wel een super leuke dag, dat dan weer wel.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:27

Wij zijn een paar weken geleden geweest. Auto geparkeerd bij P+R onder de Arena.
Kostte 1 euro inclusief retour OV.
Daarna hebben we de metro gepakt. Durf niet te zeggen welke....

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:39

Je kan ook bij station Breukelen gratis parkeren. Is dan nog 30 min met de trein.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:56

Amira_ schreef:
P+R Noord is dan het makkelijkst om te parkeren, dan kan je met metro 52 naar centraal.

Is P+R Noord wel zo handig voor iemand die vanuit zuidelijke richting komt? Metro 52 is de Noord/Zuidlijn, dan zou ik eerder aan de zuidkant van Amsterdam parkeren (al dan niet bij een P+R).

Of zoals Lucifertje zegt: bij station Breukelen. Dat heb ik ook weleens gedaan, of bij station Weesp toen ik nog in het oosten woonde (handig aan de A1, maar vanuit het zuiden minder handig). Verder parkeerde ik weleens gratis bij Uilenstede (vlak bij de VU) en dan verder met de tram naar het Leidseplein.

Anyway, dit zegt de site van Body Worlds over de bereikbaarheid met het OV:

Er stoppen meerdere trams voor de deur (4, 9, 16, 24 en 25) en het is slechts tien minuten lopen van station Amsterdam Centraal.

Tram 4 rijdt tussen CS en station RAI, tram 24 rijdt tussen CS en VU. Die andere drie lijnen rijden niet meer sinds de N/Z-lijn actief is.

Ik zou dan in jouw geval kiezen voor aankomst op CS (via bijvoorbeeld station Breukelen) of parkeren in de buurt van station RAI of de VU (omdat je vanuit het zuiden komt).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:05

Ik herinner me ineens dat er vanaf station Breukelen geen rechtstreekse trein naar Amsterdam CS gaat. Je stapt uit op Bijlmer ArenA en daar neem je metro 54 (voor Body Worlds uitstappen op CS, zegt 9292). Maar dat is net zo makkelijk als ergens aan de rand van Amsterdam parkeren en daar een tram of metro nemen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 00:06

Oh dit schept al wat helderheid in de duisternis. Misschien stom maar hoe reis ik met de tram? Met ov chip? Kind heeft geen ov chipkaart.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:09

Parking Rai super simpel en met de tram naar het centrum. Ik dacht dat het 5 euro was parkeren en de tram kaart voor 2 personen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:09

Ik weet niet beter dan dat je voor tram, bus en metro een OV-chipkaart nodig hebt.

Voor gasten (meestal uit het buitenland) die geen eigen OV-chipkaart hebben heb ik altijd een anoniem exemplaar achter de hand, maar ik heb geen ervaring met losse kaartjes kopen en hoe dat dan eventueel zou kunnen en moeten.

Als je niet met de trein reist, maar alleen met tram en/of metro zou ik voor een dagkaart van het GVB gaan: https://reisproducten.gvb.nl/nl/uur-en- ... b-dagkaart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:11

En als je bij PR ArenA parkeert dan kan je ook zo'n PR kaartje nemen, mag je met 4 personen geloof ik met al het OV in de centrumzone vanaf Arena en terug.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:12

Karin schreef:
Ik herinner me ineens dat er vanaf station Breukelen geen rechtstreekse trein naar Amsterdam CS gaat. Je stapt uit op Bijlmer ArenA en daar neem je metro 54 (voor Body Worlds uitstappen op CS, zegt 9292). Maar dat is net zo makkelijk als ergens aan de rand van Amsterdam parkeren en daar een tram of metro nemen.

Ik weet niet hoe je daarbij komt?
Afbeelding

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:12

Misschien is parkeren op P+R Olympisch Station nog wel een optie voor je. Ook goed aan te rijden vanaf de A2 en ook hier een regeling in combinatie met het OV. Ik ben er weleens geweest met iemand die daar de auto geparkeerd had, maar ik heb dus een OV-chipkaart en weet verder niet hoe het werkt in combinatie met parkeren. Zou op de site moeten staan: https://olympischstadion.nl/nl/parkeren

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:13

lucifertje schreef:

Typisch, 9292 geeft die optie niet. Die stuurt je via Bijlmer ArenA en metro 54.

Maar ik geloof je meteen en het is mooi als het wel kan! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:17

Karin schreef:
lucifertje schreef:

Typisch, 9292 geeft die optie niet. Die stuurt je via Bijlmer ArenA en metro 54.

Maar ik geloof je meteen en het is mooi als het wel kan! :)

Volgens mij ben je met de metro ook sneller dan de trein, maar ik zou dan toch kiezen voor minder overstappen en de metro daar vermijden (was er vorige maand en nee, nog steeds geen succes net als toen ik nog in Amsterdam werkte haha, stank en oncomfortabel :+ ) . :))

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:19

Oooh, ik zie het al. :')

Ik zie dat ik een datum had ingetikt waarop er werkzaamheden zijn tussen Bijlmer ArenA en CS (11 januari). Ik vermoed dat beide keren dat ik vanaf Breukelen naar CS moest ook zoiets het geval was, want ik ben beide keren halverwege overgestapt op de metro. Dat verklaart een boel.

Maar dat is dus wel serieus iets om rekening mee te houden als je normaal gesproken niet met het OV gaat, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 00:23

Metro >;) :o? :=

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:24

Metro 52 (de Noord/Zuid-lijn) vind ik overigens erg schoon en comfortabel. Maar daar heb je op zich weinig aan voor Body Worlds omdat het zo dicht bij CS ligt. Tenzij je dus bij een P+R aan de zuidkant van Amsterdam parkeert waar je op de 52 kunt stappen.

susan20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:27

Nog een optie: parkeren op station halfweg/Zwanenburg dan ben je voor €2,70 pp binnen 10 min op cs. Trein gaat elk kwartier

Nog optie: als je ietsje verder rijdt vanaf de RAI over de europaboulevard dan kom je bij het amstelpark waar het parkeren in het weekend gratis is. Het is dan ongeveer 5-6 min lopen naar de metro. Dan bn je binnen 20-25 min op cs :j

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:28

Als je bij parkeergarage Oosterdok reserveert, betaal je maar 5 euro per dag en je staat midden in het centrum

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:41

Ik ga vanuit Groningen meestal naar RAI, die is super fijn en je stapt heel gemakkelijk op de metro naar centraal. Duidelijk aangegeven ook, kan niet missen wat mij betreft. Laatst was hij helaas dicht en ben ik 1 afslag verder gereden, naar P+R VUmc, dan kom je in de parkeergarage van de Acta terecht en is ook P+R in het weekend.
Ruim 5 minuten lopen naar station Amsterdam zuid, en vanaf daar gaan meerdere lijnen naar Centraal. Bijkomend voordeel: even snel naar binnen bij het hoofdgebouw van de VU om te plassen ;)
Dus ik zou gaan voor RAI, en als die vol is uitwijken naar VUmc.

Edit: Ohja en je kunt gewoon je eigen OV kaart gebruiken of heel voordelig een kaartje ter plekke aanschaffen in de parkeergarage! Even goed kijken, er staan twee soorten parkeerautomaten: de gewone en de speciale P+R.
Laatst bijgewerkt door DGL op 06-01-20 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt