Opzoek naar een stille waterkoker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Opzoek naar een stille waterkoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 20:36

Hi!

Voor mijn studentenkamer ben ik opzoek naar een waterkoker die weinig geluid maakt. Ik heb al even zitten zoeken en kwam op deze Russel Hobbs uit voor 43 euro
https://www.coolblue.nl/product/516598/ ... koker.html

Ik vind hem aardig duur voor een waterkoker maar als ik geen andere optie heb ga ik hem morgen wel halen.

Ik hoef geen luxe waterkoker met allemaal warmhoudprogrammas of timers erop. :P

Zijn er bokkers die tips hebben voor een stille waterkoker? :)

Magrathea

Re: Opzoek naar een stille waterkoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:38

Waaterkokers maken nu eenmaal herrie, dat komt niet door het ding zelf maar door de verhitting van het water. Ik kanme indenken dat het minder erg is bij een hele trage waterkoker maar dat moet je dan niet erg vinden :=

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:39

Die van mij is ook redelijk stil maar nog duurder, wel een plaatje om te zien, retromodel van DeLonghi.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:40

Een pannetje op het vuur zetten? Dat maakt volgens mij het minste geluid, en is een stuk goedkoper :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:43

Foaly schreef:
Een pannetje op het vuur zetten? Dat maakt volgens mij het minste geluid, en is een stuk goedkoper :+

Ja dit. Ik ben trouwens wel benieuwd naar hoe gehorig je huis is, ik heb in meerdere huizen met huisgenoten gewoond en werkelijk waar nog nooit last gehad van een luidruchtige waterkoker. Niet met de deur dicht in elk geval.

Voor je referentie, 70 dB is nog steeds wel het niveau van een stofzuiger of een kantine. Ik denk dat ie paar extra dBs minder de prijs niet waard zijn hoor. Dan kies je er liever gewoon een die snel is zodat de geluidsoverlast beperkt blijft. Of een pannetje op het vuur inderdaad.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:47

Andere tip: verkalkte waterkokers maken ook herrie. Dus voordat je meer dan 40 euro uitgeeft, koop je beter eerst een fles schoonmaakazijn van 50 cent en giet je daar een scheut van in je huidige waterkoker. Aanzetten, laten koken, goed uitspoelen (!) en klaar.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:49

Ik heb altijd gewoon van de Blokker ed gehad, nooit duurder dan €20,- en ik kan nu niet echt zeggen dat ik ooit last heb gehad van geluid :')

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 20:50

Ik weet inderdaad dat een waterkoker herrie maakt. Maar ik ben vaak tot in de nacht op en mijn huisgenootje slapen dan. Daarom ben ik opzoek naar een waterkoker die ik in mijn kamer kan zetten :) Het is in mijn huis best gehorig dus elk beetje geluid wat ik kan verminderen helpt al.

@Foaly we hebben een algemene waterkoker dus die blijft in de keuken staan. Ben echt opzoek naar een waterkoker voor op mijn eigen kamer.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:51

Ik heb een quiet cooker van Russell Hobbs, wel een iets duurdere van rond de €60, en hij is mega snel en stil. Dus het kan wel degelijk ;). Natuurlijk hou je altijd wel wat geluid, maar het is beduidend minder. Ook slaat hij sneller af waardoor je minder geluid hebt.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 20:51

Judass schreef:
Ik heb een quiet cooker van Russell Hobbs, wel een iets duurdere van rond de €60, en hij is mega snel en stil. Dus het kan wel degelijk ;). Natuurlijk hou je altijd wel wat geluid, maar het is beduidend minder. Ook slaat hij sneller af waardoor je minder geluid hebt.

Dankjewel! Ik ga die eens opzoeken!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:52

Is een dompelaar dan niet wat? Dan verwarm je alleen het water in een beker en dat beperkt het lawaai.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:54

Ik heb nog nooit een waterkoker gehad die geluid maakt? Behalve het borrelen van het kokende water, maar da's een paar tellen en dan slaat ie af.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:55

Mijn ouders hebben er een die fluit. Zoals een fluitketel. Maar anders dan dat, zie ik ook het probleem echt niet. Ja, het borrelt even (desnoods zet je m uit voordat ie begint te borrelen, dan is ie ook wel warm genoeg) en met twee tellen is het klaar :+

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:56

Ik geef je wel als tip mee, heb ook naar deze gekeken, de buitenkant wordt heel heet.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:00

Een camping water koker. Door het lage vermogen maken ze ook minder lawaai.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:02

Zit het 'geluid' niet tussen je oren?

Ik werk nachtdiensten en zit regelmatig naast het bed van de cliënt.
Ik kan behoorlijk wat lawaai maken (moet tenslotte ook eten, drinken, verzitten en naar de wc)

Een gemiddelde waterkoker is stiller dan iemand die wakker is en zn gang gaat.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 21:05

Ik heb in de keuken echt een studente waterkoker staan die rete veel geluid maakt :') Denk waarschijnlijk dat ze daarom zoveel geluid maken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:06

Kan evt ook aan de ondergrond, het aanrecht, komen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:09

Ik begrijp het wel hoor.
Wij hebben een kitchenaid waterkoker prachtig ding maar maakt echt enorme herrie -O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:09

Als ik zoek op stille waterkoker dan kom ik inderdaad uit op Russel Hobbs waterkokers. Deze is volgens de beschrijving zelfs 'extra stil' met 'quiet boil technologie' :+ *link*
Hij is wel mooi, dat dan weer wel <3

Maar ik moet zeggen dat ook ik nog nooit een echt luidruchtige waterkoker heb gehad. Alleen het pruttelen van het water is hoorbaar. Ik kan me voorstellen dat dat minder hoorbaar is in een wat beter geïsoleerde koker.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:16

Maureen95 schreef:
Ik heb in de keuken echt een studente waterkoker staan die rete veel geluid maakt :') Denk waarschijnlijk dat ze daarom zoveel geluid maken.

Dan zou ik zeker het advies van Foaly even opvolgen en op ontkalk kruistocht gaan want dat kan echt enorm schelen. (En zo niet heb je toch je waterkoker ontkalkt, dat is nooit een slecht idee :D)
Of inderdaad eerder uitzetten, zo'n ding maakt toch het meeste herrie op het eind maar met water van 70 graden kun je ook prima thee zetten.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 21:25

Kijk. Ik kan de waterkoker uit de keuken altijd pakken. Dat is geen probleem. Zal daar sowieso eens even wat azijn ingieten om hem schoon te maken.
Maar ik zal eerlijk bekennen dat als ik lekker in mijn kamer zit geen zin heb om naar beneden te lopen om thee te gaan halen. Zoveel moeite :o _O-
Daarom wil ik een zachte op m'n kamer.
Ik wil hem op mijn bureau zetten en die muur grenst daar naar de kamer van m'n huisgenoot :P Dus ik wil niet dat ze snachts wakker word van m'n waterkoker haha! Ik ga morgen denk ik gewoon maar die Russel Hobbs halen. Ik zag dat er ook een cashback actie is bij de MediaMarkt. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:27

Maureen95 schreef:
Kijk. Ik kan de waterkoker uit de keuken altijd pakken. Dat is geen probleem. Zal daar sowieso eens even wat azijn ingieten om hem schoon te maken.
Maar ik zal eerlijk bekennen dat als ik lekker in mijn kamer zit geen zin heb om naar beneden te lopen om thee te gaan halen. Zoveel moeite :o _O-
Daarom wil ik een zachte op m'n kamer.
Ik wil hem op mijn bureau zetten en die muur grenst daar naar de kamer van m'n huisgenoot :P Dus ik wil niet dat ze snachts wakker word van m'n waterkoker haha! Ik ga morgen denk ik gewoon maar die Russel Hobbs halen. Ik zag dat er ook een cashback actie is bij de MediaMarkt. :D

Gewoon een hele kan zetten :D Doe ik ook. en betaalbaar. 8,- bij de action

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:29

En eerst de waterkoker ontkalken, dan mee naar je kamer nemen, aanzetten, in de kamer van je huisgenoot gaan zitten en kijken of je m hoort?

Ik wil je echt niet pesten, maar als student is 40 euro gewoon veel geld. Helemaal als het (volgens mij in elk geval) écht niet nodig is.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 21:49

Ik ben geen student meer maar werk fulltime. Dus een duurdere waterkoker kan ik best halen maar vind ik onnodig. De waterkoker die we nu in de keuken hebben staan kan ik zelfs boven nog horen :P Die is ook al wat ouder.

Bedankt voor alle reacties :D