Stofzuiger met veel zuigkracht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Stofzuiger met veel zuigkracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 14:27

Wij hebben op het moment een zakloze philips stofzuiger die het de eerste 2 jaar eigenlijk best heel goed deed. Maar het laatste jaar verliest hii flink zuigkracht ondanks dat we steeds het filter schoonmaken.
We zijn nu op zoek naar een stofzuiger die het wél minimaal 5 jaar echt goed blijft doen.
We hebben 2 katten en 2 konijnen binnen zitten, stofzuiger zal dus ook om moeten kunnen gaan met konijnenkeuteltjes, stukjes hooi en stukjes stro.
Budget voor een echt goeie is zo’n 300/350 euro
Zakloos is een must. Snoerloos maakt niet uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 14:48

Afbeelding

Voor mn werk behoorlijk wat stofzuigers in handen gehad en de James komt voor mij het beste uit de test. Handzaam formaat, grote zakken erin en hij zuigt bijna t laminaat van de grond. Heel fijn met overal kattenharen! Heb hem inmiddels al 6 jaar en zuigt nog steeds geweldig.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 15:00

Ik kwam er pas bij mijn zakloze stofzuiger achter dat hij niet 1 maar 3 lagen uit te kloppen filters had. Sinds ze allemaal leeggeklopt zijn (en nu ook bijgehouden wordt) zuigt hij weer keurig. Niet vreselijk krachtig, maar deed hij nooit, maar wel weer vergelijkbaar als met de aanschaf. Dus je zou nog kunnen kijken of er ergens een verborgen vakje met filter zit.

Anoniem

Re: Stofzuiger met veel zuigkracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 15:02

Onze Dyson doet het goed. Wellicht wel wat duurder. Maar ze gaan lang mee. Ik heb best veel haar uitval en dat gaat allemaal in m'n vloerbedekking zitten. Maar komt er gewoon uit met de Dyson. Onze vorige word nu in het hok gebruikt en voor de auto's. Maar zelfs die zuigt echt nog goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 15:03

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 15:04

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 16:01

Ik heb een Harry en vind het een vreselijk ding. Maar hij gaat nog mee en zal tijdens het verbouwen te lijden, hebben, dus wacht tot daarna.

Ik zelf heb wel interesse in de Thomas stofzuigers. Die vangen stof op in water.

Zakloos ding gehad, maar vond het niet zo prettig. Vooral het legen niet.

Dyson schijnt super te zijn, maar ik vind ze wel belachelijk duur.

Ik kijk ook weleens naar de Karcher nat/droog zuigers. Zou toch wel makkelijk kunnen zijn.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 16:05

Dyson. Als de zuigkracht minder wordt kan je hem helemaal uit elkaar halen, filters kuisen en de rest met de tuinslang (behalve de motor natuurlijk). Alles goedlaten drogen, terug in mekaar zetten en hij is weer zoals nieuw. Het is de enige stofzuiger die hier overleeft.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 16:24

Sclimpre schreef:
Dyson. Als de zuigkracht minder wordt kan je hem helemaal uit elkaar halen, filters kuisen en de rest met de tuinslang (behalve de motor natuurlijk). Alles goedlaten drogen, terug in mekaar zetten en hij is weer zoals nieuw. Het is de enige stofzuiger die hier overleeft.

Toch ben ik meer tevreden over mijn zakloze Miele dan de dyson van mijn oom en tante. Zij waren er klaar mee en zijn weer voor een Miele met zal gegaan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 16:32

Ik heb laatst een Miele Cats&dogs gekocht.
Tot nu toe erg tevreden mee, zuigt goed de lange kattenharen uit het kleed.

Mijn vorige Miele heb ik na 20 jaar vervangen. Motorisch was die nog goed maar de rest was op.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 17:05

Humpiedumpie schreef:
[ [url=m/7CBfJF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor mn werk behoorlijk wat stofzuigers in handen gehad en de James komt voor mij het beste uit de test. Handzaam formaat, grote zakken erin en hij zuigt bijna t laminaat van de grond. Heel fijn met overal kattenharen! Heb hem inmiddels al 6 jaar en zuigt nog steeds geweldig.

Wij hebben sinds een paar weken ook een James (numatic). Ben super blij met het 9 meter lange snoer en met de grote zak (want boerderijtje met veel oppervlak en rommel van buiten naar binnen).

Qua zuigkracht ben ik niet zo happy. Dan deed mijn Miele Cat en Dog het beter. En ook vind ik de steel/stofzuigermond constructie weinig soepel/flexibel met bochtjes draaien.

Ergens baal ik dat ik niet toch opnieuw voor de Dyson ben gegaan en me heb laten overhalen om James te kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 17:17

Ik zou marktplaats eens even goed afspeuren naar een 'oudere' Miele, want de huidige wattage mag niet meer dan 900 watt zijn.

Dyson lost dat nog een beetje slim op met het verwijderen van het filter. Maar dan betaal je de hoofdprijs, en niet iedereen is tevreden met Dyson.

Ik heb zelf een Miele sl250, 1400 watt, nu 16 jaar oud. En zuigt nog als een
Spoiler:
volleerde prostituee
.

Wat is overigens het probleem met stofzuigerzakken? Ze kosten niets bij de acee-tijon, en ik zuig altijd beetje waspoeder op, zodat de stofzuiger niet stinkt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 17:39

Ook hier Dyson, groot fan van het ding. Hier geven de meeste stofzuigers het na 2,5 jaar op, en mijn Dyson blijft het gewoon doen. Voor boven heb ik een Miele zonder zak, maar die blijft boven, want lang niet zo krachtig.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 17:48

Wij hebben boven en beneden een Miele cat en dog, al een jaar of 8 hebben we ze en ze doen nog super goed!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 17:52

Mijn miele was vele malen krachtiger dan de dyson. Helaas heb ik hem gesloopt en moet het nu dus met de dyson doen, maar dat is echt een ramp met hondenharen. Zelfs nieuw was het geen fijne met haren...

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 18:22

Mizora schreef:
Ik kwam er pas bij mijn zakloze stofzuiger achter dat hij niet 1 maar 3 lagen uit te kloppen filters had. Sinds ze allemaal leeggeklopt zijn (en nu ook bijgehouden wordt) zuigt hij weer keurig. Niet vreselijk krachtig, maar deed hij nooit, maar wel weer vergelijkbaar als met de aanschaf. Dus je zou nog kunnen kijken of er ergens een verborgen vakje met filter zit.

Dit was ook wat ik meteen bedacht toen ik je bericht las.

Weet je zeker dat je alle filters hebt schoon gemaakt?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 18:54

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 19:09

Ik heb ook de Miele cats and dogs. Prima ding! Erg krachtig. Wel wat zwaarder, dus niet zo fijn voor op de trap (heb ik ook niet) en je moet het filter goed schoonhouden en dat is wel eveneens rotskusten en duurt best lang voor hij droog is.
Ligt qua budget denk ik ook net hoger dan jouw budget.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 19:35

Ik heb ook een Phillips en merk gelijk verschil als we de filters vervangen.
Op een gegeven moment slippen ze toch dicht ondanks regelmatig schoon blazen met de compressor.
Advies is 1x per jaar vervangen.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 20:08

Ik heb een zakloze van Philips gehad, verschrikkelijk onding vond ik het. Heb nu een karcher en zuigt als een tierelier. Grote zakken, dus vervangen hoeft niet heel vaak, ondank 3 honden en dreumes!

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 21:49

Ik volg eventjes, ik ga binnenkort samenwonen. We zijn van plan om ook een kitten/kat aan te schaffen. Met 2 personen en een kat heb ik geen bijzonder sterke stofzuiger nodig denk ik?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 22:16

Niemand die een Kärcher noemt?
Foeilelijk, groot en lomp, maar zuigen om het leven!

M'n moeder leende er eens eentje, kocht binnen 2 weken een nieuwe terwijl haar stofzuiger pas een jaar oud was... Zusje en ik zijn er ook mee geïnfecteerd toen :+

We hebben alledrie een WD3 die dus ook water kan zuigen. Heb ik nog nooit gedaan.

Enneuh... ik woon alleen met mijn kat... Maar ik ben er maar wat blij mee... :D Ik raad het iedereen aan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 22:35

Hier juist hele slechte ervaringen daarmee.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:35

Wij hebben een Dyson Ball Multi Floor, zonder zak. Ik zou willen dat we deze jaren eerder hadden aangeschaft. Blijft de zuigkracht behouden, makkelijke hulpstukken erbij, wij hebben tapijt, tegels en houten vloeren (op de verschillende verdiepingen), waardoor deze helemaal geschikt is. Hij is wel aardig aan het gewicht, maar persoonlijk stoor ik me daar niet aan. Nooit geen getob meer mee een stofzuiger die de helft laat liggen, zakken die op zijn of wat dan ook.

https://www.bol.com/nl/p/dyson-ball-mul ... _iphoneapp

Edit: zie dat onze uitvoering inmiddels niet meer verkrijgbaar is, maar dat er een nieuw model uitgebracht is.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:48

Ik had een snoerloze Dyson degene met de hoogste zuigkracht......never meer ding zuigt voor geen meter laat alles liggen.
Onze Miele zuigt zich nog net niet aan de grond vast super ding !