Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Shae schreef:Heeft hij weleens dingen gezegd over slapen waaruit je kan opmaken dat hij weleens slaapverlamming meemaakt? Daarbij kan je flink gaan hallucineren en dat is voor zo'n kind natuurlijk doodeng als je niet kan bewegen. Het lastige daar aan is dat hij die dingen dan écht ziet en hoort. Dan zeg jij dat wolven niet in huis kunnen komen, maar staan ze (voor hem!) toch echt naast z'n bedje.
en zijn vriendje de blauwe olifant) en zo viel ik in slaap. Dit zal denk ik voor elk kind anders zijn maar dit is me bij gebleven. En blijven vertellen dat het niet kan gebeuren dat er in mijn geval ineens een ijsbeer is want die leven niet in Nederland en ook niet in huizen. Ocean_Child schreef:Dat van die monsterspray of ze “wegjagen” lijkt me niet handig. Hiermee geef je zelf eigenlijk aan dat er inderdaad monsters zijn maar dat je ze weg kan sturen....
Paardennamen schreef:Ocean_Child schreef:Dat van die monsterspray of ze “wegjagen” lijkt me niet handig. Hiermee geef je zelf eigenlijk aan dat er inderdaad monsters zijn maar dat je ze weg kan sturen....
In zijn beleving zíjn ze er ook...
Heb je al eens wat gelezen over hoogsensitief? Ik denk dat je daar veel herkenning in gaat vinden.
Kijkt hij 's avonds nog tv? Misschien dat vervangen voor voorlezen. Ken je het verhaal van de 10 zachte warme mannetjes. Dat is met massage speciaal voor overprikkelde kinderen tot een jaar of 8. Veel kinderen komen tot rust hiermee.

)