Kerstpakket voor minderbedeelde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GUSTIxBILL

Kerstpakket voor minderbedeelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 11:23

Na zelf als kind in een situatie gezeten te hebben waar mijn ouders mij alles gaven wat ze konden, terwijl ze geen cent hadden, heb ik dit jaar met mijn vriend en mijn ouders besloten een gezin met 2 kindjes een leuke kerst te bezorgen.
Mijn ouders hebben het nog steeds niet extreem breed, maar dit is iets wat wij wel kunnen en willen missen.
Dus na wat zoeken en overleggen met beheerders van de groep zonder honger naar bed (initiatief waarbij je hetgene wat je teveel gekookt hebt gratis weg geeft aan mensen in de armoede) komt er een alleenstaande mama met 2 kindjes deze zaterdag bij ons gourmetten.
Voor het zoontje van 4j hebben we al een leuk cadeautje onder de boom liggen (speelgoedauto’s met garage) en voor het dochtertje van 3 maanden een rammelaar, met bijtring van een zebra. En hier komen nog onderHemdjes of rompertjes bij.

Echter lopen we een beetje vast bij de mama. Van mijn schoonouders hebben we heel hun kerstpakket gekregen (wegens glutenintolerantie kan schoonmama het allemaal niet eten). Echter twijfel ik of we er goed aan doen om er ook pampers en/of iets luxueus in te steken voor haar zelf waar ze voor zich zelf geen geld aan zou uitgeven (denk aan douche pakket van lush of zo). Of ofdat we het geld wat we aan het luxe item besteden beter kunnen spenderen aan bruikbaar materiaal voor in het huishouden (pods voor in wasmachine enz)...

Dus bij deze aan bokt de vraag:
Wat zouden jullie in haar schoenen graag in zo’n box ontvangen ?

De mama in het gezin is nergens allergisch van, geen beperkingen kwa geloof. En zoals ik haar fb uit gepluisd heb geeft ze, net zoals mijn ouders deden, alles aan haar kinderen, maar niets aan haarzelf.
Zelf heeft ze een deo doorgestuurd naar mijn mama op vraag van mijn mama voor een kleinigheidje wat we haar kunnen geven. Dus die komt er zowiezo wel in voor haar.

Oehlala

Re: Kerstpakket voor minderbedeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:27

denk dat het voor de mama ook heel leuk is om iets voor haarzelf te krijgen, zodat ze even een 'me' time kan inlassen. daarnaast misschien idd wat spulletjes nog voor de kinderen zoals luiers, babyzeep etc

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:27

Lush is wel heel luxe. Misschien iets zoals lekkere Dove of the body shop uit de uitverkoop? Dat is misschien wat bekender en passender. Denk dat bruikbare dingen zeker fijj zijn maar is natuurlijk leuk om bijvoorbeeld dan net wel die Ariël of Lenor te doen.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 11:30

De reden waarom ik lush noemde is omdat ik mijn ouders en vriend thuis langzaam aan zo ver begin te krijgen om ook een beetje aan het milieu te denken.
En ik in het algemeen wel achter het concept van lush sta.
Body shop is er in onze buurt niet meer. Anders was ik hier wel gewoon voor gegaan.

Moesten er idd ook bruikbare producten inkomen dan twijfelen we wel tussen gewone huismerken (waarbij we meer kunnen voorzien voor zelfde budget) of het merk.

Babyzeep hadden we nog niet aangedacht. Die staat op de lijst om straks met mijn ouders te overleggen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:32

Ik zou er een vvv bon bij doen. Met een lekkere deo. Vind het een mooi idee, onze kerst was ook anders, kinderen vroegen of we het erg vinden als ze op vakantie waren met kerst, vind ik helemaal niet erg dus heb vier oudere mensen die geen familie hebben bij ons aan tafel gezet. Gezellig, ze hadden nog nooit gegourmet en naderhand zaten ze met z’n vieren een dutje te doen. In de avond na de koffie weer thuisgebracht en ze waren helemaal blij, ik ook, kleine moeite en prachtige verhalen van vroeger.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 27-12-19 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:36

Ik zou ook een bon geven naast de deo, dan kan ze iets kopen wat ze graag wil. Alhoewel besteed ze het misschien weer aan de kinderen ipv zichzelf .....

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:38

Vaak krijg je van alle kanten wel spullen voor de kinderen (vooral baby's), luiers zijn inderdaad wel altijd een uitkomst.
Misschien een cadeaubon geven aan mama, wat ze zelf kan uitgeven in meerdere winkels?

Wel erg lief dat jullie dat doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:38

Ik weet zeker als je zo'n moeder 50e zou geven zij geen Ariël pods zou kopen.
Dat is overbodige luxe want andere wasmiddelen maken net zo goed schoon.

Kijk wat zij echt kan gebruiken,
Bv een bon voor de kapster, met daarnaast goed bruikbare middelen.
Zo'n moeder heeft liever 2 grote flessen goedkoper wasmiddel dan bv 12 pods...
Of een grote fles van een iets duurder douchegel.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:44

Wat een mooi iniatief.

Ik ben zelf altijd wel blij met een lekkere douchegel, geurkaarsen (geeft een warm gevoel thuis en zijn best duur), geurstokjes en wat andere dingen die je eigenlijk best regelmatig gebruik maar dan misschien ietsjes luxer? Misschien leuk om zelf een pakket te maken met ook lekkernij erin (kaas, chocolade etc)?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 11:47

VVV bon of dat principe kennen we in België niet echt. Is meestal 1 winkel gebonden.
En mijn schrik bij een cadeaubon is idd dat ze niets voor zichzelf koopt. Terwijl de bedoeling van het cadeautje bij in het kerstpakket toch echt voor haar is. Dat ze zich gewaardeerd voelt. Maar ook eens aan zichzelf moet denken ipv alleen aan haar kinderen.

Dat is misschien egoïstisch van mij uit. Maar ik voel mij nu, jaren later, nog schuldig naar mijn ouders omdat ze met hun laatste centen mij een cadeautje gekocht hebben en zij niks hadden. Ik heb er als kind zelf zoveel meer van meegekregen dan mijn ouders beseften.
En aan de kinderen denkend is het voor hun ook alleen maar leuk en “normaal” in de toekomst dat mama ook eens iets leuk voor zichzelf heeft.

Als het bruikbare producten zijn dan vermoeden we idd wel om voor de goedkopere merken te gaan aangezien je hier idd meer voor kunt kopen binnen het zelfde budget. Pods waren ook maar een voorbeeld (heb deze ook al van witte merk tegen gekomen. En deze zaten ook in pakket bij schoonmama die ze niet gebruikt en die we dus mogen geven als we willen)

Bon van een kapper is idd ook een handige tip aangezien daar ook vaak op bespaard word. Zelf nog niet aan gedacht.

Kerstpakket van schoonmama is vrij luxe.
Maar zo geurstokjes kan er samen met verschillende kaasjes en chocolade idd nog wel bij gedaan worden.
Kaarsjes twijfel ik over. Ze is enorm beschermend over haar kinderen en neemt liever alles wat een risico kan vormen uit de weg.

Wij doen dit puur vanuit ons hart. Ook gewoon om een mooie avond te hebben, hopelijk gevuld met leuke verhalen zoals bij bigone.
Met zijn allen kunnen we de wereld voor iedereen wat mooier maken.
En we kunnen misschien niet heel de wereld helpen. Maar hopelijk wel voor deze vrouw en (vooral) haar kinderen de wereld veranderen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:57

Ik heb dit jaar 6 gezinnen zo'n pakket gegeven en gewoon gevraagd wat ze wilden. De moeders (geen mamma, is niet jouw moeder tenslotte), allemaal fijne fleecedekens, geurkaars en iets van eau de toilette. Het is niet zo moeilijk allemaal. Gewoon vragen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:08

Wat ontzettend lief om dit te doen !

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:24

Misschien een klein wellness pakketje maken? Denk aan haarmasker, gezichtsmasker, scrub etc. Dan kan zij ook eens ontspannen terwijl haar kinderen op bed liggen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:29

Ik denk dat je de ouder die alles aan de kinderen geeft juist iets voor haarzelf moet geven...al is het maar een armbandje van de pink ribbon een douche pakket of een bon van hunkemuller of zo omdat dat er vaak bij inschiet hemden, onderbroeken, bh's, pyama's voor mama.
Ik noem bewust een winkel zonder kinderkleding ,anders verdwijnt het weer naar de kinderen! ;)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:39

Ik zou proberen een combinatie te maken van lekkere doucheproducten (bijvoorbeeld) en iets nuttigs. Wasmiddel is erg duur en ik weet uit ervaring dat gezinnen die niet veel te besteden hebben daar erg zuinig mee doen, of de goedkoopste optie kopen, die uiteraard ook prima is, maar meestal of geen geur of minimaal geur geeft.

Ik stop zelf altijd twee flessen Robijn wasmiddel (kan uiteraard ook een ander merk zijn, voor een vegan deelneemster heb ik toen van Method en Ecover spulletjes ingepakt) in de pakketten die ik maak, en dat wordt altijd heel erg gewaardeerd. Ook een goede allesreiniger doet het altijd goed, ik kies altijd voor Method. Ruikt heerlijk, goed voor het milieu en maakt fantastisch schoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:03

En een iets luxer merk dan het goedkope spul, in de aanbieding kopen? Dus slim inkopen waardoor het niet veel extra geld kost, maar waardoor het toch wat luxer voor haar wordt :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:11

Ik zou ook nuttige producten zoals wasmiddel (is robijn deze week niet 3 stuks voor 10 euro bij kruidvat?) en vaatwas-/afwasmiddel combineren met lekkere douchegel, bodylotion (als ze dat gebruikt), haar favo deo. En misschien zonnebrandcreme? Dat is onbetaalbaar maar wel nodig met jonge kinderen. Of scheermesjes? Misschien een beetje gek om cadeau te doen maar kan wel heel nuttig zijn. Overigens zou ik altijd voor douchegel en (als ze dat niet vervelend vindt) een deostick gaan, die gaan eindeloos veel langer mee dan van die luxe douchefoams en spraydeo.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:15

oh, wat jammer dat je zo ver uit de buurt zit, anders had ik nog wel wat Lush spullen gehad en extra dingen voor in het pakket. Prachtig dat je dit regelt TS

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:37

Geef haar een avondje oppassen en 2 bioscoop kaartjes ( oid)
Met 2 kinderen zal ze niet veel tijd voor zichzelf hebben / en ik weet niet hoe haar sociale netwerk in elkaar zit, maar als dat ook 'mager' is, is het voor haar misschien heel fijn om een keer een oppas te hebben zodat ze even lucht heeft voor zichzelf

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:01

Ipv lush heb je ook andere bedrijfjes die ecologische producten maken, even zoeken leverde me dit op bijvoorbeeld:

https://www.naturalsecrets.be/home/53-shampoobar.html

Die is bijna de helft van de prijs van een shampoobar van Lush. Zo zullen er ongetwijfeld meer kleine ondernemers in Belgie. In Nederland is bijvoorbeeld De Polderheks (via Facebook ken ik die) die zelf shampoobars en andere zepen maakt met kruiden uit haar eigen tuin.

Leuk initiatief wat je doet :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:13

Wat een mooi initiatief !

Ik zou in het pakket idd basisproducten steken die ze goed kan gebruiken in het huishouden.
Geen waspods bijv, maar wel een doos ( of 2 ) waspoeder. Doet ze veel langer mee en wast even goed schoon.

Wat ze persoonlijk wil, misschien gewoon vragen waar ze echt plezier aan zou hebben ?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 20:12

Huishoudproducten heeft ze momenteel in overvloed dankzij een donatie die binnen de groep is gedaan. We hebben contact gehad met de beheerder van de groep die haar goed kent.

We hebben dus een doos pampers gehaald
En voor haar bovenop het voedselpakket met standaard dingen (krakotten, beschuiten, wraps, ...) ook wat “luxere” dingen in gedaan zoals popcorn, chips, sausjes, groenten. Ze eet graag gezonder in de maten van het mogelijke, maar toch ook klein zakje snoepgoed ingedaan. Al is het maar voor af en toe naar de kinderen. Uitdeelzakjes dus
En van haar deo geur een heel pakketje gemaakt van alles wat voor handen was van die reeks:
2 busjes deo, bodyspray, bodycreme en 2 handcreme’s. Jammer genoeg geen douche crème van te vinden.

Voor beide kindjes nog een knuffeltje met fleecedekentje. En voor dochtertje nog een truitje.
En een speelpark om baby’s in te leggen terwijl ze hier zijn. Maar dat blijft wel hier. Dat dat voor mijn nicht haar baby ook gebruikt kan worden.

De bioscoopbon is gekocht en een zelfgemaakte babysit bon zit erbij. Echter in overleg met mama besloten deze pas te geven op het einde van de avond als er een klik is.

We hadden aan haar gevraagd wat ze zelf wou hebben. Maar ze wou niks. Ze voelde zich al bezwaard dat ze mocht komen mee eten. En dit terwijl mama toch altijd teveel kookt...

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:16

Wij hebben hier in de buurt in elke stad of gemeente wel een vvv bon :) Maaseik heeft ze, Kinrooi heeft ze en Dilsen-Stokkem ook. Zie dat je van Limburg bent dus ik denk dat ze bij jou in de buurt ook wel ergens moeten zijn

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:51

Wat intens lief van je TS!!! Heel erg fijn dat zulke mensen er zijn!

Misschien iets van een sieraad of een bon daarvoor?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:52

GUSTIxBILL schreef:
Huishoudproducten heeft ze momenteel in overvloed dankzij een donatie die binnen de groep is gedaan. We hebben contact gehad met de beheerder van de groep die haar goed kent.

We hebben dus een doos pampers gehaald
En voor haar bovenop het voedselpakket met standaard dingen (krakotten, beschuiten, wraps, ...) ook wat “luxere” dingen in gedaan zoals popcorn, chips, sausjes, groenten. Ze eet graag gezonder in de maten van het mogelijke, maar toch ook klein zakje snoepgoed ingedaan. Al is het maar voor af en toe naar de kinderen. Uitdeelzakjes dus
En van haar deo geur een heel pakketje gemaakt van alles wat voor handen was van die reeks:
2 busjes deo, bodyspray, bodycreme en 2 handcreme’s. Jammer genoeg geen douche crème van te vinden.

Voor beide kindjes nog een knuffeltje met fleecedekentje. En voor dochtertje nog een truitje.
En een speelpark om baby’s in te leggen terwijl ze hier zijn. Maar dat blijft wel hier. Dat dat voor mijn nicht haar baby ook gebruikt kan worden.

De bioscoopbon is gekocht en een zelfgemaakte babysit bon zit erbij. Echter in overleg met mama besloten deze pas te geven op het einde van de avond als er een klik is.

We hadden aan haar gevraagd wat ze zelf wou hebben. Maar ze wou niks. Ze voelde zich al bezwaard dat ze mocht komen mee eten. En dit terwijl mama toch altijd teveel kookt...

Dat klinkt heel goed +:)+. Superlief dat jullie dit doen.