Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Annikab schreef:Mijn stiefzoon zit op een school een paar km van ons huis. Vooral lastig dat we hem zelf nu hij 10 jaar is nog steeds moeten brengen en halen en dat vriendjes verder weg wonen en hij dus ook zijn voetbalvereniging daar heeft.
Mijn zoontje zit nu op de school hier om de hoek en dat is toch een verademing. De aansluiting in de buurt, het makkelijk met de fiets/lopend naar school kunnen brengen etc.
Wij maken daarentegen geen gebruik van BSO dus dat heeft bij ons ook niet meegespeeld.
Mijn voorkeur zou de school in eigen buurt hebben, zowel voor jezelf als voor je kind.
rien10 schreef:Goof schreef:Huh, maar 5 km is toch niet 'verderop'? 5 km stelt weinig voor, ik snap het probleem niet.
Voor een 8 jarige om dag in dag uit (in de winter in het donker) te fietsen? Nou, ik vind het heel wat hoor.
Bloemetje75 schreef:Welke basisschool past het beste bij jullie en jullie dochter? Ze moet er toch een jaar of 8 heel veel uren doorbrengen.
Anoeska27 schreef:Citaat:Voor een 8 jarige om dag in dag uit (in de winter in het donker) te fietsen? Nou, ik vind het heel wat hoor.
Maar een 8 jarige fietst toch niet alleen naar school? Bij ons op school mogen ze niet eens vertrekken van school zonder dat de juf/meester 1 van de ouders heeft gezien. Pas in klas 5/6 (groep 7/8) mogen ze zonder begeleiding naar huis, maar ook dan worden de meesten nog door een ouder opgehaald.