Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
safina schreef:Mijn man kwam weer thuis met een kerstpakket vol ongezond eten. Allemaal bewerkt fabrieksvoedsel vol vet, koolhydraten, suikers, zout etc. Denk aan marshmallows, zoute stengels, cake, knakworst, chocomel, chips.... Nou gaan we heus wat lekkers eten met kerst, maar als ik dat doe dan wil ik dingen eten waar we ook écht van genieten. Liever een bijzonder frans kaasje dan zo'n lamme bak chips. Liever een zelfgebakken taart dan zo'n kleffe fabriekscake. Maar eten weggooien staat me ook zo tegen. En eten dat ik te ongezond vind afdanken aan mensen die het niet breed hebben of aan mn kippen voeren voelt ook niet helemaal oké.
Het maakte me nieuwsgierig: Wat doen jullie eigenlijk?
(en stiekem ben ik heel erg maar zo een kleffe plak cake vind ik toch ook af en toe wel eens erg lekker haha)dieseltje09 schreef:safina schreef:Mijn man kwam weer thuis met een kerstpakket vol ongezond eten. Allemaal bewerkt fabrieksvoedsel vol vet, koolhydraten, suikers, zout etc. Denk aan marshmallows, zoute stengels, cake, knakworst, chocomel, chips.... Nou gaan we heus wat lekkers eten met kerst, maar als ik dat doe dan wil ik dingen eten waar we ook écht van genieten. Liever een bijzonder frans kaasje dan zo'n lamme bak chips. Liever een zelfgebakken taart dan zo'n kleffe fabriekscake. Maar eten weggooien staat me ook zo tegen. En eten dat ik te ongezond vind afdanken aan mensen die het niet breed hebben of aan mn kippen voeren voelt ook niet helemaal oké.
Ja ik zou het dan toch echt weggeven! Want die kleffe cake is voor veel echt al een mega verwennerij(en stiekem ben ik heel erg maar zo een kleffe plak cake vind ik toch ook af en toe wel eens erg lekker haha)
Maar zeker de producten die jij noemt zijn helaas voor veel gezinnen in de bijstand echt een luxe dus als dat het er toch eens inzit is het voor hun echt een feestje.
Dus niet schuldig voelen dat het ongezond is, zeker dit soort dingen is gewoon voor veel een heel leuk extra'tje om erbij te hebben in deze tijd van het jaar![]()
Helaas zie ik het in de omgeving bij wat bijstandsgezinnen, die de kinderen toch wel eens wat extra's willen kunnen geven maar het gewoon niet kunnen betalen. Dan is bij die voedselbank een pakket krijgen waar wat extra's inzit in de vorm van zoetigheid echt een heel leuk extratje
Versgebakken cake is heerlijk maar zo'n kleffe supermarktcake vind ik een soort guilty pleasure. Dus kom maar door met de ongezonde zooi.
Wat wij niet lekker vinden gaat naar familie of vrienden. Het zal best ongezond zijn maar die enkele keer dat ik zoiets eet ga ik me daar niet druk om maken. En in mijn verse cake zit ook gewoon koolhydraten, vet en suiker. dieseltje09 schreef:safina schreef:Mijn man kwam weer thuis met een kerstpakket vol ongezond eten. Allemaal bewerkt fabrieksvoedsel vol vet, koolhydraten, suikers, zout etc. Denk aan marshmallows, zoute stengels, cake, knakworst, chocomel, chips.... Nou gaan we heus wat lekkers eten met kerst, maar als ik dat doe dan wil ik dingen eten waar we ook écht van genieten. Liever een bijzonder frans kaasje dan zo'n lamme bak chips. Liever een zelfgebakken taart dan zo'n kleffe fabriekscake. Maar eten weggooien staat me ook zo tegen. En eten dat ik te ongezond vind afdanken aan mensen die het niet breed hebben of aan mn kippen voeren voelt ook niet helemaal oké.
Ja ik zou het dan toch echt weggeven! Want die kleffe cake is voor veel echt al een mega verwennerij(en stiekem ben ik heel erg maar zo een kleffe plak cake vind ik toch ook af en toe wel eens erg lekker haha)
Maar zeker de producten die jij noemt zijn helaas voor veel gezinnen in de bijstand echt een luxe dus als dat het er toch eens inzit is het voor hun echt een feestje.
Dus niet schuldig voelen dat het ongezond is, zeker dit soort dingen is gewoon voor veel een heel leuk extra'tje om erbij te hebben in deze tijd van het jaar![]()
Helaas zie ik het in de omgeving bij wat bijstandsgezinnen, die de kinderen toch wel eens wat extra's willen kunnen geven maar het gewoon niet kunnen betalen. Dan is bij die voedselbank een pakket krijgen waar wat extra's inzit in de vorm van zoetigheid echt een heel leuk extratje
Castellon schreef:Ik eet het op, maar gewoon in fases, het hoeft toch niet allemaal in een keer?
Dani schreef:Ik eet het met plezier.Versgebakken cake is heerlijk maar zo'n kleffe supermarktcake vind ik een soort guilty pleasure. Dus kom maar door met de ongezonde zooi.
Wat wij niet lekker vinden gaat naar familie of vrienden. Het zal best ongezond zijn maar die enkele keer dat ik zoiets eet ga ik me daar niet druk om maken. En in mijn verse cake zit ook gewoon koolhydraten, vet en suiker.
.
Maar toen ik later op de avond thuis kwam was die al op 

dieseltje09 schreef:@Safina, ja echt je doet met dergelijke ongezonde zoete extra's mensen echt een plezier.
Als ik al zie dat sommige niet eens geld hebben voor een pak supermarkt cake op de verjaardag van kids dan breekt mijn hart!
Overigens woon ik in een extreme wijk, zelfs zo erg dat een buurman van mij dagelijks voor 80! kinderen lunch staat te smeren voor op de scholen omdat de ouder van de kinderen op verschillende basisscholen in de omgeving gewoon geld hebben om de kinderen een paar boterhammen mee te kunnen geven voor de lunch
wat erg !!!