Wat doe jij met ongezond eten uit je kerstpakket?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ik eet het toch maar zelf op
120 (37%)
Mijn gezinsleden weten er wel raad mee
29 (9%)
Ik gooi wat ik niet wil in de kliko
13 (4%)
Ik geef wat ik niet wil weg aan anderen
140 (43%)
Anders, namelijk...
19 (5%)

Totaal aantal stemmen: 321

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:47

Mijn man kwam weer thuis met een kerstpakket vol ongezond eten. Allemaal bewerkt fabrieksvoedsel vol vet, koolhydraten, suikers, zout etc. Denk aan marshmallows, zoute stengels, cake, knakworst, chocomel, chips.... Nou gaan we heus wat lekkers eten met kerst, maar als ik dat doe dan wil ik dingen eten waar we ook écht van genieten. Liever een bijzonder frans kaasje dan zo'n lamme bak chips. Liever een zelfgebakken taart dan zo'n kleffe fabriekscake. Maar eten weggooien staat me ook zo tegen. En eten dat ik te ongezond vind afdanken aan mensen die het niet breed hebben of aan mn kippen voeren voelt ook niet helemaal oké.

Het maakte me nieuwsgierig: Wat doen jullie eigenlijk?

Biebz

Re: Wat doe jij met ongezond eten uit je kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:51

Ik ben zelf een lastige eter. Dus vaak eet ik zelf de helft al niet.
Nu heb ik dit jaar gelukkig een pakket met veel niet eetbare spullen *\o/*
De rest eet mijn vriend op of geven wij weg aan vrienden en familie.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:53

Ik eet wat ik lekker vind gewoon op of kijk of ik het kan verwerken in een gerecht of zo. Wat ik niet lust geef ik weg, meestal aan de voedselbank.

Al de dingen die jij noemt vind ik lekker en eet ik maar zelden, dus zou het als ik het krijg gewoon lekker opeten.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:54

Ik organiseer een nieuwjaarsborrel. Alles wat dan niet op is gaat weg :D

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:54

Geef het gewoon weg, zat mensen die het echt niet interesseert dat het ongezond is. Wij aten altijd alles wat er in zo'n pakket zat, en mochten er dingen zijn die niemand lust dan werd dat gewoon weggegeven of weg gegooit.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:56

Ik eet het op, maar gewoon in fases, het hoeft toch niet allemaal in een keer?
Of ik organiseer een etentje/borrel (of meerdere) waarbij dingen op tafel komen.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:56

safina schreef:
Mijn man kwam weer thuis met een kerstpakket vol ongezond eten. Allemaal bewerkt fabrieksvoedsel vol vet, koolhydraten, suikers, zout etc. Denk aan marshmallows, zoute stengels, cake, knakworst, chocomel, chips.... Nou gaan we heus wat lekkers eten met kerst, maar als ik dat doe dan wil ik dingen eten waar we ook écht van genieten. Liever een bijzonder frans kaasje dan zo'n lamme bak chips. Liever een zelfgebakken taart dan zo'n kleffe fabriekscake. Maar eten weggooien staat me ook zo tegen. En eten dat ik te ongezond vind afdanken aan mensen die het niet breed hebben of aan mn kippen voeren voelt ook niet helemaal oké.

Ja ik zou het dan toch echt weggeven! Want die kleffe cake is voor veel echt al een mega verwennerij :j (en stiekem ben ik heel erg maar zo een kleffe plak cake vind ik toch ook af en toe wel eens erg lekker haha)
Maar zeker de producten die jij noemt zijn helaas voor veel gezinnen in de bijstand echt een luxe dus als dat het er toch eens inzit is het voor hun echt een feestje.
Dus niet schuldig voelen dat het ongezond is, zeker dit soort dingen is gewoon voor veel een heel leuk extra'tje om erbij te hebben in deze tijd van het jaar +:)+

Helaas zie ik het in de omgeving bij wat bijstandsgezinnen, die de kinderen toch wel eens wat extra's willen kunnen geven maar het gewoon niet kunnen betalen. Dan is bij die voedselbank een pakket krijgen waar wat extra's inzit in de vorm van zoetigheid echt een heel leuk extratje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:58

Merel_Brit schreef:
Ik organiseer een nieuwjaarsborrel. Alles wat dan niet op is gaat weg :D

Dat is slim! :)*

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:59

Lekker,kom maar op.

Zonder gekheid, een pakketje van maken en aan iemand geven die het kan gebruiken.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:00

dieseltje09 schreef:
safina schreef:

Ja ik zou het dan toch echt weggeven! Want die kleffe cake is voor veel echt al een mega verwennerij :j (en stiekem ben ik heel erg maar zo een kleffe plak cake vind ik toch ook af en toe wel eens erg lekker haha)
Maar zeker de producten die jij noemt zijn helaas voor veel gezinnen in de bijstand echt een luxe dus als dat het er toch eens inzit is het voor hun echt een feestje.
Dus niet schuldig voelen dat het ongezond is, zeker dit soort dingen is gewoon voor veel een heel leuk extra'tje om erbij te hebben in deze tijd van het jaar +:)+

Helaas zie ik het in de omgeving bij wat bijstandsgezinnen, die de kinderen toch wel eens wat extra's willen kunnen geven maar het gewoon niet kunnen betalen. Dan is bij die voedselbank een pakket krijgen waar wat extra's inzit in de vorm van zoetigheid echt een heel leuk extratje

Helemaal mee eens +:)+.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:02

Opeten...

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:02

Hoezo ik eet het “toch maar” zelf op? Alles wat ik in mijn pakket aantref eet ik op, ik ben een vuilnisvat. :-)

Met dien verstande “Geniet, maar eet met mate”!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:05

Ik zou t ook opeten. En wat ik niet lekker vind geef ik weg.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:07

Ik eet het met plezier. :D Versgebakken cake is heerlijk maar zo'n kleffe supermarktcake vind ik een soort guilty pleasure. Dus kom maar door met de ongezonde zooi. :)) Wat wij niet lekker vinden gaat naar familie of vrienden. Het zal best ongezond zijn maar die enkele keer dat ik zoiets eet ga ik me daar niet druk om maken. En in mijn verse cake zit ook gewoon koolhydraten, vet en suiker.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:09

dromertje2 schreef:
Opeten...

Ik hou van jou. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:11

dieseltje09 schreef:
safina schreef:

Ik weet niet of ik het een leuk extraatje vind. Mensen in armoede leven vaak al erg ongezond en worden daardoor minder oud. https://www.radarplus.nl/consument-geld ... t-ongezond
Ik wil mezelf dat ongezonde eten niet aandoen en ik heb genoeg inkomen en mogelijkheden om gezonder eten te organiseren voor mezelf. Waarom zou ik mijn ongezonde eten doorschuiven naar een arm iemand? Help ik daar echt iemand mee?

Castellon schreef:
Ik eet het op, maar gewoon in fases, het hoeft toch niet allemaal in een keer?

Het hoeft ook allemaal niet in één keer, maar voor mij hoeft het überhaupt niet. Ik wil ook geen marshmellows in juni. Ik eet gewoon liever andere dingen. Dus ik ga het ook niet spreiden om het toch maar weggewerkt te krijgen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:12

Dani schreef:
Ik eet het met plezier. :D Versgebakken cake is heerlijk maar zo'n kleffe supermarktcake vind ik een soort guilty pleasure. Dus kom maar door met de ongezonde zooi. :)) Wat wij niet lekker vinden gaat naar familie of vrienden. Het zal best ongezond zijn maar die enkele keer dat ik zoiets eet ga ik me daar niet druk om maken. En in mijn verse cake zit ook gewoon koolhydraten, vet en suiker.

Mijn verse cake is niet eens altijd lekkerder dan de supermarktcake ;(.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:14

Zal ik de cake hier verloten? :D

We kunnen ook een duurzame kerstpakket-swap-bijeenkomst doen. :+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:19

Toevallig was ik best serieus blij met mijn kerstpakket vol met eten etenswaar, vet, ongezond en super slecht. Alleen die droge taaie harde worst die lust ik niet :+ Maar toen ik later op de avond thuis kwam was die al op :D
Beetje jammer dat ik alle zoetigheden voorbij de koffie al in huis had gehaald, dus komt het langzaam aan zeker wel op :D

Ondanks dat ik steeds gezonder en bewuster probeer te eten, mag ik wel eens zondigen :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:19

Alle chips choccola zout/kaasstengels gaan lekker op. Aan ons, kerst en oud&nieuw. Ik geniet liever van het leven. Dan altijd maar opletten of het wel gezond is. Het hoeft niet in een avond op. En wat wij niet eten lust iemand anders wel.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:22

Misschien kun je het op een weggeefhoek zetten op fb? Wij hebben zo'n groep op fb en ik verwacht dat je veel mensen toch blij hiermee kunt maken.
Weggooien is inderdaad zonde vind ik.

Ik eet het trouwens wel gewoon op, tenzij er vlees ofzo in zit dan niet :)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:23

Hier in de buurt staat een weggeefkast, daar kun je van alles in zetten dat je zelf niet meer gebruikt.
Van eten tot boeken tot servies tot gereedschap tot speelgoed....
Ik zou het eten dus daar in zetten en dan kan iemand zelf de keuze maken het wel of niet mee te nemen.
Vind niet dat ik hoef te beslissen of een een ander al dan niet ongezond mag eten.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:24

@Safina, ja echt je doet met dergelijke ongezonde zoete extra's mensen echt een plezier.
Als ik al zie dat sommige niet eens geld hebben voor een pak supermarkt cake op de verjaardag van kids dan breekt mijn hart!
Overigens woon ik in een extreme wijk, zelfs zo erg dat een buurman van mij dagelijks voor 80! kinderen lunch staat te smeren voor op de scholen omdat de ouder van de kinderen op verschillende basisscholen in de omgeving gewoon geld hebben om de kinderen een paar boterhammen mee te kunnen geven voor de lunch

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:24

Opeten of weggeven.

Maar in de praktijk belandt het hier toch vaak in de kliko..

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:31

dieseltje09 schreef:
@Safina, ja echt je doet met dergelijke ongezonde zoete extra's mensen echt een plezier.
Als ik al zie dat sommige niet eens geld hebben voor een pak supermarkt cake op de verjaardag van kids dan breekt mijn hart!
Overigens woon ik in een extreme wijk, zelfs zo erg dat een buurman van mij dagelijks voor 80! kinderen lunch staat te smeren voor op de scholen omdat de ouder van de kinderen op verschillende basisscholen in de omgeving gewoon geld hebben om de kinderen een paar boterhammen mee te kunnen geven voor de lunch

:oo :oo wat erg !!!