Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
beatje schreef:Ik snap ook niet dat er zoveel auto's met verkeerde verlichting rijden want het is toch een standaard onderdeel vd keuring.In Belgie toch.
Laatste keer dat ie stuk was dus de garage laten doen, kostte idd ook 20 min.
NatasjavE schreef:Mijn auto controleert zelf de lichten, bandenspanning en dergelijke.
Daarnaast gaat de auto om de zoveel km naar de garage(gemiddeld 2 x per jaar) en 2 keer per jaar bandenwissel(profiel check)
Ik controleer dus zelf eigenlijk nooit.

En ik vergeet hem standaard af te sluiten, je went zó snel aan die automatische dingen.
Ineke2 schreef:NatasjavE schreef:Mijn auto controleert zelf de lichten, bandenspanning en dergelijke.
Daarnaast gaat de auto om de zoveel km naar de garage(gemiddeld 2 x per jaar) en 2 keer per jaar bandenwissel(profiel check)
Dan staat je auto op automatische verlichting?
zonnebloem18 schreef:Mensen met automatische verlichting, hebben jullie wel door dat overdag je achterlichten niet branden, ook als het mistig is, het hard regent of je op een wat donkerder stuk rijdt? Je kan jezelf beter aanleren hem door te draaien naar dimlicht.
KimD schreef:NatasjavE schreef:Mijn auto controleert zelf de lichten, bandenspanning en dergelijke.
Dit!
Onze auto checkt alles zelf, en er gaasst een lampje branden als er iets kapot is, of leeg.
Edit: Bij ons staat dus alles op automatisch qua verlichting en ook ruitenwissers.
Het leuke is dan als ik in de Ka van mijn moeder stap, 9 van de 10 keer vergeet ik het licht aan te maken of ik wacht als een debiel op de ruitenwissers als het regent.En ik vergeet hem standaard af te sluiten, je went zó snel aan die automatische dingen.

Ineke2 schreef:KimD schreef:
Dit!
Onze auto checkt alles zelf, en er gaasst een lampje branden als er iets kapot is, of leeg.
Edit: Bij ons staat dus alles op automatisch qua verlichting en ook ruitenwissers.
Het leuke is dan als ik in de Ka van mijn moeder stap, 9 van de 10 keer vergeet ik het licht aan te maken of ik wacht als een debiel op de ruitenwissers als het regent.En ik vergeet hem standaard af te sluiten, je went zó snel aan die automatische dingen.
Automatische verlichting gaat NIET aan overdag als het somber weer is / regent / mistig.
Kan echt gevaarlijk zijn, let daar alsjeblieft op
Trouwens als je ruitenwissers automatisch gaan wissen bij een bevroren ruit heb je ook een probleem. Ik zet dat daarom uit als ik de auto uitga. Omdat ik standaard doe word het een gewoonte die je minder snel vergeet.