.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:33

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Re: Hoe kom ik de dagen door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:36

Ik lig al jaren het grootste deel van de dag en kom mijn dagen door met lezen, schrijven, spelletjes op mijn tablet en een heel fijne om de tijd door te komen: een puzzel app. Ik kan niet lang zitten, dus een grote puzzel op tafel werkt niet, maar in die app kan ik toch puzzels van 440 stukjes maken.
Ik probeer de tv zo lang mogelijk uit te laten, maar op een echte baaldag mag ik van mezelf best ook netflixen op de dag. Wees lief voor jezelf!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:38

IK EIS DIAGNOSE

Nee grapje, ik ga eens een lijstje voor je bedenken. Sterkte!

mystery1980

Is zingen en muziek luisteren nog een optie?
Een boek of blog schrijven?
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 10-12-19 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbabientje

Ik zit sinds augustus thuis en had op een gegeven moment hetzelfde euvel. Ben gaan puzzelen, weet niet of dat een optie is met je gezondheid, maar is weer eens wat anders en merkte zelf dat m’n hoofd er echt leeg van werd en de tijd voorbij vloog.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:39

Ik denk en lees met je mee :) wegens een burnout ben ik ook grotendeels bij huis. Af en toe even koffiedrinken in de stad, maar verder lukt het me niet om in mijn eentje dingen te ondernemen.

Hier staat Netflix veel aan, doe ik het huishouden in kleine stukjes. Handwerk (breien) lukt gelukkig wel en ik heb veel steun aan de honden. Voor kleuren en dergelijke te weinig concentratie.

Hou je van koken?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:40

Lukt het wel om een boek te lezen? Dan is een abonnement op bookchoice misschien wel leuk, dan krijg je elke maand 8 boeken.

Heb je een iPad of tablet? Daar kan je leuke spellen op installeren zoals Sims Freeplay of SimCity Buildit, maar ook gewoon Yahtzee of Sudoku.

Haken of breien is ook leuk, of schilderen op nummer, als je liever met je handen bezig bent.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:41

Luisterboeken. Of normale, maar ik kan niet zo lang lezen. Zit ook thuis en kan hoop dingen niet. Misschien steek ik hier ook nog wat van op haha.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:46

Ik lees even mee. Ben net verhuisd naar de andere kant van het land (mijn vriend heeft hier een mooie baan), ken dus niks en niemand hier. Ben zelf aan het solliciteren maar tot die tijd zit ik ook veel thuis. Wij zijn net verhuisd natuurlijk, dus er is nog veel in het huis te doen, maar dat word ik ook wel een beetje zat ondertussen :') Ik hoop echt zo snel mogelijk weer aan het werk te zijn want vind dit maar saai, maar tot die tijd lees ik graag even mee voor inspiratie.

Wat ik zelf in ieder geval graag doe is een stukje lopen. We wonen hier vlak aan het bos dus dat is echt heerlijk! Daarnaast heb ik (als het goed is) een leuk bijrijdpaard gevonden waar ik hopelijk wat uurtjes mee kan invullen :D Verder kook ik graag, maar aangezien ik een beetje op de lijn let beperk ik dat nu tot de wat gezondere opties _O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:50

Luisterboek, podcasts, is een cursus/thuisstudie volgen een optie? (duolingo voor een taal bijvoorbeeld?)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:50

Ik zit werkelijk al jaren thuis maar het blijft voiral netflix :+

Een goed boek is ook fijn als ik er de energie voor heb, heb wel ooit diamond painting gedaan maar dat werd snel saai. Puzzelen geeft zon zooi want het kist me 2 weken voor een behoorlijke puzzel en kleine zijn niet leuk.
Ik probeer mijn klussen over de dag te verdelen en als ik heel veel geluk heb heb ik energie voor een rondje met het paard :o

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:56

Toen ik thuis zat met zwangerschap was het voornamelijk Podcasts luisteren en haken.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:03

Er zijn heel veel interessante podcasts om te luisteren! Kan je ook in kleine stukjes opdelen als je concentratie niet zo goed is. Je kan ook eens rondneuzen op Memrise/Duolingo/Khan Acadamy om iets nieuws te leren. Origami vind je misschien ook leuk als je creatief bent? Online staan allerlei tutorials. En koken/bakken? Met bijvoorbeeld brood bakken kan je echt van alles qua recepten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:12

Kan je wel dingen fysiek? Zoals (zittend op een kruk) iedere dag één la of kastplank opruimen? Uitzoeken, weggooien, soppen en weer inruimen. Vind ik altijd erg fijn om te doen; een opgeruimd huis geeft bij mij een opgeruimd hoofd.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:15

Ik zou iedere dag naar mijn paard rijden en in de wei zitten :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:16

Youtubefilmpjes kijken :D Bijvoorbeeld Yes Theory :)
Vind familievlogs ook grappig :) zoals This is how we Bingham en Our life in Holland :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:18

Dingen bijleren over letterlijk alles. Geschiedenis (wie is Napoleon Bonaparte?), aardrijkskunde (leer alle hoofdsteden van alle landen van buiten), een taal leren (Fins ofzo), sport (wie heeft de Tour de France allemaal al gewonnen?), entertainment (welke hoofdacteurs hebben een Oscar gewonnen en voor welke film?)... enzoverder enzovoorts.

Kennis opdoen, hersenen trainen, wanneer het lichaam niet meer goed wil.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:20

en voor mij als ik weer eens last heb van mijn rug en dus ook halve dag plat moet; disney+(lekker oude disneyclassics kijken met een theetje...) maar kan me voorstellen, na een paar dagen heb je daar ook geen zin meer in. Op mijn 'tussenin' dagen laat ik mijn vriend wasjes naar me toe brengen want was vouwen vind ik leuk (gelukkig) en zoek ik soms een rommellade uit en sorteer het netjes. dat vind ik ook wel een leuke afwisseling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:27

Puzzelen!

Ga ook eens naar een speelgoedwinkel, liggen vaak erg leuke dingen om te doen, ook voor volwassenen!

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:31

Allereerst beterschap! Zelf ook een tijd uit de running geweest, en was ook fysiek erg belemmerd in mijn doen en laten.

Ik heb toen half Wikipedia doorgebladerd. Wat ik daar erg leuk aan vond was dat je in de artikelen door kunt klikken naar gerelateerde artikelen. Meestal zocht ik een soort van random onderwerp op, vaak iets wat ik toevallig tegen was gekomen en waarvan ik dacht; goh, hoe zit dat nu, of wat is dat nu eigenlijk?

Maar soms was mijn hoofd ook te vol en moe om te kunnen lezen. Toen heb ik de documentaires van David Attenborough echt ontdekt. Ik kende hem natuurlijk al van bekende docu's als "Planet Earth" en dergelijke, maar hij heeft in zijn leven veel meer gemaakt. Zijn eerste series "Life on Earth" (1979) en "The Living Planet" (1984) zijn echt heel gaaf. Zelf had ik eerst een beetje een vooroordeel; oude docu's zullen waarschijnlijk alleen maar gaan over dingen die we allemaal allang gezien hebben, of dat de "slechte" kwaliteit een domper zou zijn. Maar niets is minder waar, en ik zet ze nu nog steeds regelmatig even op als ik ontspanning zoek.
Laatst bijgewerkt door Serenity350 op 10-12-19 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:31

Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar misschien is het digitaal leren tekenen iets voor je?
Ik heb er altijd veel plezier in en kan dan ook uren bezig zijn. Je hoeft er niet eens goed in te zijn, dat is iets wat je kunt leren :D
[UK] [wip][tek] Meerdere tekenprojecten!

Verder is piano leren spelen (of een ander instrument) misschien wel iets voor je?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:35

Ik teken veel. Heb een nintendo ds en een xbox waar ik wel wat tijd mee kan doden verder vind ik Quilling heel leuk, maar is wel priegelwerk. Ik heb ook een biospas. Ga wel eens naar meerdere films per dag. Maar dan moet je wel zitten en er naar toe kunnen. Ik ben ook wel een film fan, dus films kijken is ook wel een goede voor mij. Lezen vind ik ook heel fijn, dat doe ik ook veel, vooral s'nachts door mijn vreselijke slapeloosheid.

Ik speel ook gitaar, misschien is een instrument spelen een idee. Via NHA volg ik ook nog een thuisstudie.
Laatst bijgewerkt door Melvern op 10-12-19 11:37, in het totaal 2 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:35

Hoe gaat het typen en computerwerk?
Anders website design oid gaan leren en doen?

Foto's bewerken in Photoshop (voordat je dat echt goed kan...gaat flink tijd in zitten)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:42

Ik weet niet in welke richting je anders zou werken? Maar er zijn best veel (gratis) Nederlandse en internationale studies die een paar maand of enkele weken duren. Dan heb je geen officieel diploma ofzo, maar wel extra kennis en een soort van certificaat om op je cv te zetten. Is dat iets?

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:43

Ten eerste wil ik je beterschap wensen, als dat aan de orde is. Anders hoop ik dat je dit alles goed kunt accepteren en een plaats kunt geven!

Ik zit zelds sinds eind juli thuis met een burn-out en heb hier zelf ook moeite mee.
In het begin heb ik best vaak een stuk gewandeld.
Nu probeer ik elke dag een ding buiten huis in te plannen. Zoals naar de winkel, even neuzen ergens of iets sociaals.
Verder thuis breng ik mijn dagen door met puzselboekjes, legpuzzels, netflix en diamond painten. Ook ben ik sinds binnenkort bezig met een bullet journal. Daar kan ik al mijn creatieve uitspattingen in kwijt, maar daarnaast helpt het ook om wat dingen van me af te schrijven en organiseren.