Vrijdag startte ik mijn laptop op en deed hij helemaal niets meer. Hij startte niet door er ik kreeg het niet voor elkaar om hem aan de praat te krijgen. Zaterdag hebben we hem weg gebracht naar een zaak hier in de buurt waar een aantal kennissen van mijn vriend werken. Ze zij erg professioneel en betrouwbaar. Verwachtte kosten: Maximaal €60,- en dan gingen ze uit van het ergste. (Windows opnieuw installeren en proberen bestanden te redden) Laptop zou maandag of dinsdag klaar zijn.
Top! Niet duur, en snel klaar! Dacht ik. Dinsdag nog niks gehoord. Dinsdag eind van de middag mijn vriend laten bellen om te vragen hoe het er voor stond. Ik was aan het werk. Meneer die de laptop zou doen was ziek en zou gister (woensdag dus) weer aanwezig zijn en ermee aan de slag gaan. Nu worden we net, 18.35 uur gebeld dat de laptop klaar is. Kosten: €120,-
Naast dat ik vind dat ze even hadden moeten bellen dat het iets langer zou duren, vind ik het nogal een verschil in prijs. €60,- vind ik heel wat anders dan €120,-! Ligt het aan mij dat ik het bizar vind dat er gezegd wordt dat ik maximaal €60,- moet betalen en ze ineens het dubbele rekenen?
Wanneer ik morgen de laptop ga halen ga ik hier ook zeker wat van zeggen. Vertel me dan niet dat het me maximaal €60,- gaat kosten maar zeg dat de kosten volledig afhangen van wat er is en geef een reële SCHATTING.. En maak daarbij duidelijk dat de kosten ook hoger kunnen zijn. Ik sta nu namelijk echt voor een verassing. Als ik iets langer geduld had gehad had ik een kennis ernaar kunnen laten kijken die het gratis voor me had gedaan. Maar voor die €60,- kon ik hem sneller laten maken. Die overige €60,- die ik eraan over had gehouden had ik nog eens extra van kunnen tanken! Is het raar dat ik er zo over denk? Ik zie het al voor me dat ik op mijn werk aan een klant vertel dat ze maximaal €30,- moeten betalen voor een etentje, en wanneer ze gegeten hebben zeg ik; sorry mevrouw, we moesten vandaag toch nog even extra naar de winkel om de spullen te halen dus u moet nu €60,- betalen...
Ik ben er gewoon erg geïrriteerd over..

al denk ik niet dat er onderdelen vervangen zijn. Er zijn (zover ik begreep) wat back ups gemaakt van bestanden en Windows is opnieuw geïnstalleerd. Maar ik ga iig morgen wel opvragen wat er precies gedaan is.
die gaat zich erg schamen denk ik, maar hij is wat dat betreft heel anders dan ik en zou gewoon betalen.