vreemde auto voor mijn deur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

vreemde auto voor mijn deur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 17:55

ik weet ik kan hier geen melding van maken!

even een schets:
voor mijn huis zijn geen offiecele parkeerplaatsen. Maar we mogen wel autos voor de huzen zetten dit omdat er gewoon bijna geen parkeerplek is.

ik heb 1 oprit. daar staat nu mijn trailer (helaas kan de trailer niet op stal staan) normaal gesproken staat mijn vriend zijn auto en mijn auto voor ons eigen huis.

De buurman die geen eigen oprit heeft, en de buurman daarnaast zetten ook hun auto voor hun eigen huis. Dan heb je een soort steegje en naast dat steegje zit dwars ook een huis, zonder eigen oprit. Deze heeft echter zeker 3 auto en dan weekends wel eens de auto van schoonzoon?

Nu komt het elke keer als er in stuk waar geen huis voor de straat staat (dit is de tuin van het huis haaks) er geen plek is meer voor auto's. Dat er 1 iemand van dat huis steeds bij mij, of bij de buurman die auto voor ons huis neerzet.. Terwijl je met nog geen 3 meter lopen het bosrand ziet en je daar ook auto mag parkeren.

Ik iriteer me best aan dat ik mijn eigen auto niet kwijt kan voor mijn huis.. Links van ons staan ook huizen dit zijn huur huizen. Er zijn zelf voor die huur huizen echte parkeerplaatsen. Geen vaste plek voor de huur huizen zelf, want die hebben de meeste dan ook eigen oprit. Dus daar kan de auto ook makkelijk geplaatst worden.

Ik vind het dus een beetje aso dat ze de auto voor ons huis neer zet.. Of ben ik nu onredelijk en moet ik zelf maar de auto verderop zetten..

Want heel officeel mag er niet eens een auto staan. Maar ivm plekken te weinig wordt het gedoogt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: vreemde auto voor mijn deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 17:57

Tja, als jouw auto er soms staat, dan mag die van een ander er ook gewoon staan.
Het is immers geen gereserveerde parkeerplaats voor jou.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 17:57

Officieel heb je een eigen oprit voor je auto. Dus ik zou zelf de auto verderop neerzetten.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 18:02

Klopt maar dan hoort diegene ook z’n auto verderop te zetten want het is geen officiële parkeerplek.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:03

plutolover schreef:
Klopt maar dan hoort diegene ook z’n auto verderop te zetten want het is geen officiële parkeerplek.

Dus jij zou dat wel mogen, maar iemand anders niet? Ben je mal.

alice0cullen

Tja zolang ze de auto niet op jou oprit zitten heb je niks te klagen, ze hebben net zoveel recht op die parkeerplek als jij. Jij hebt er niet meer recht op omdat het toevallig voor jij huis is.

Doubtless

Ja, je bent onredelijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:05

plutolover schreef:

Jij zet je auto er toch ook neer? :?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 18:06

__Sannne schreef:
plutolover schreef:

ik zeg nergens dat hij t niet mag. Ik zeg alleen dat ik me er aan irriteer.

Wat officieel mag zowel mijn auto als zijn auto niet voor t huis staan. Maar ivm parkeerplekken te kort worstelt gedoogd maar er is ook plek zat naast t bos.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:06

Je kan je er wel telkens mateloos aan irriteren, maar wat wil je er tegen gaan doen? Jij zet jouw auto daar ook neer, dus dan mag iemand anders dat ook. Het zijn nou eenmaal geen privéplaatsen.

Destination

Tsja, als het geen parkeerplek speciaal voor jou is (dus met bord of vergunning) mag iedereen er staan. Dus ja, ik vind je onredelijk.

BloemBloem

Doubtless schreef:
Ja, je bent onredelijk.

Dit.... Je lijkt mijn oude buurman wel, die dacht ook altijd dat het zijn plek was.

Zucht! Echt serieus :roll:

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:08

Als er plek zat is bij het bos, wat maar 3 meter verderop is, kan jij jouw auto daar dus ook gewoon parkeren.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:09

plutolover schreef:
__Sannne schreef:

ik zeg nergens dat hij t niet mag. Ik zeg alleen dat ik me er aan irriteer.

Wat officieel mag zowel mijn auto als zijn auto niet voor t huis staan. Maar ivm parkeerplekken te kort worstelt gedoogd maar er is ook plek zat naast t bos.

Als er genoeg parkeerplek naast het bos is, kun jij je auto daar toch ook neerzetten.. dus ja je bent onredelijk, ik snap het ook nooit dat mensen in een woonwijk een plek claimen... hier in de buurt claimt niemand een plek

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:10

Saaams schreef:
Officieel heb je een eigen oprit voor je auto. Dus ik zou zelf de auto verderop neerzetten.

Sterker nog, vaak ben je in zulke gevallen zelfs verplicht om op je eigen op rit te parkeren. Je hebt al geluk dat hier niet moeilijk over wordt gedaan.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:12

Dat is in onze straat ook zo... je zet je auto waar je wil. Echt, zo'n zeurmensen... :roll:

Hier ook zo iemand die uren achter zijn raam zit te azen op de plek voor zijn deur en gaat klagen als er een camionnette staat want dan kan hij niet genoeg naar buiten zien. Als resultaat zette iedereen speciaal zijn/haar auto exact op die plek totdat het gezeur gedaan was. Werkte perfect }:)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 18:14

ik claim niks officieel mogen er geen eens auto’s staan.

Maar blijkbaar ben ik dan ind onredelijk ;-)

Ik heb m’n antwoord

Ik zeur niet bij de mensen zelf van de auto. Ik vroeg me alleen af of ik onredelijk denk of niet. Blijkbaar wel :-)
Laatst bijgewerkt door plutolover op 22-11-19 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:14

plutolover schreef:

Dus als jij er staat, dan mag het gedoogd worden. Maar als je zelf aan de bosrand moet parkeren, dan moet iedereen maar ineens gelijk voor de wet en mag niemand er meer staan. Je snapt toch zelf wel dat deze redenering niet echt klopt. :D

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:15

Ik begrijp de voorkeur van je eigen auto voor de deur wel, maar het zijn openbare (en niet eens officiële) plaatsen, dus wie het eerst komt, die heeft de plaats.
Natuurlijk mag je best denken ‘bah, staat er weer een andere auto’, maar die heeft net zoveel recht op de plek als jij, dus meer dan balen zit er niet in.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 18:19

Gini schreef:
plutolover schreef:

Dus als jij er staat, dan mag het gedoogd worden. Maar als je zelf aan de bosrand moet parkeren, dan moet iedereen maar ineens gelijk voor de wet en mag niemand er meer staan. Je snapt toch zelf wel dat deze redenering niet echt klopt. :D

Eh nee dat bedoel ik niet haha

Als ik niet mag staan dan andere ook niet. Dus als ik er sta betekend niet dat t dan wel gedoogd mag worden. Ik hoor dan ook netjes of m’n oprit te gebruiken of verderop neer te zetten.

Maar ik weet m’n antwoord ik denk blijkbaar onredelijk haha

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:23

Ja ik vind je ook onredelijk.

Ik woon bij supermarkten aan de overkant. Twee gigantische parkeerplaatsen, maar als ik in het weekeind thuis kom met mijn auto, staat de hele straat vol en komt het wel eens voor dat ik 3 (!!!) straten moet lopen. En dit is overdag dan nog niet zo erg, maar als ik door de weeks in de avond thuis kom, en alles staat vol, en ik moet dan 3 straten lopen, als jonge meid, in een minder prettige buurt, 's avonds rond 22.00 uur in het donker, dan ben ik absoluut niet blij. En dat komt de laatste tijd regelmatig voor aangezien er een aantal straten zijn afgesloten en daar dus niet geparkeerd kan worden. Vloeken doe ik, en ik klaag erover bij mijn vriend als ik thuis kom, want ik vind het niet prettig om bij ons alleen over straat te moeten in de avond. Als ik dan lees dat jij je irriteert over het extra moeten lopen van 3 meter, omdat je de auto niet voor je deur kwijt kan.. Ik wou dat ik die luxe had!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 18:27

oké ik snap t ik ben dan ind onredelijk. Is iedereen wel eens vandaar dat ik dit topic opende

Ik weet m’n antwoord ;-) heb getemd voor slotje.

Nu laat ik t maar rusten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:27

Ik herken het wel hoor. :) Een straat naast mij is een instituut met een mega groot parkeer terrein. Toch zijn er steeds mensen die bij ons in de straat parkeren. En ja dat mag. Maar het is doodlopend, maar 5 huizen en altijd een lekker rustig straatje geweest. Vaak worden de auto's zo gezet dat je zelf niet makkelijk de oprit op en af kan en ik heb ook al een paar keer moeten vragen of ze de auto's willen verplaatsen ivm groot verkeer wat er bij mij op moet. Bezoek voor ons, parkeert dan weer bij de buren, enz. enz.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me daar ook aan irriteer. Helemaal omdat het instituut een heel groot parkeerterrein heeft waar gewoon geparkeerd kan worden. Maar het is geen eigen weg, dus ik houd netjes mijn mond. Maar snap je gevoel dus wel.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:30

Fantastisch dit... Je hebt zelf 2 auto's en een trailer dus neemt 3 plekken in beslag.... Maar een ander zou het niet mogen?

Zolang die buur fijn zijn wegenbelasting betaald... mag hij zijn auto op de openbare weg zetten...

Of jouw trailer daarentegen daar zomaar mag staan....zou je in de apv moeten opzoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:31

Wie het eerst komt, wie het eerst maalt ;)
Pietje uit Drenthe mag zijn auto daar parkeren, jij mag je auto daar parkeren, en Anne uit Limburg mag dat ook.

Je kunt niet zeggen: 'het is voor mijn huis, dus ben ik de persoon die er mag parkeren.' Of iedereen mag er parkeren, of iedereen mag er niet parkeren :)

@jessix, gemeente eens vragen of ze een lijntje uit willen gooien bij de brandweer. Brandweerwagens moeten er ook altijd langs kunnen, en volgensmij heeft elke brandweerregio hier wel posters/voorlichtingsmateriaal over.