Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
zorro schreef:Schuldig is bij dit soort dingen een vervelend woord, want je doet het niet expres. Aansprakelijk ben je wel. Je verzekering gaat dat keurig voor je regelen.

Daks schreef:[ [url=m/MD1fWH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dan kom ik toch ook op dit punt.
Remmen was imo niet nodig zeker omdat ze in eerste instantie optrok
Robijntjah schreef:Zijn er getuigen?
Ik vrees dat je er een lastige taak aan krijgt om dat dan te bewijzen en als ik het goed inschat ligt de bewijslast dan bij jou.
Dan is de vraag, wil jij die kosten maken en tijd en energie er in steken?
Polly schreef:Geef het op bij de verzekering en laat die het lekker uitvechten.
Wat geeft de bestuurder zelf als reden dat ze remde?
Je moet zoveel afstand houden dat je je voertuig tot stilstand kan brengen binnen de afstand dat de weg vrij en te overzien is.
Daks schreef:Robijntjah schreef:Zijn er getuigen?
Ik vrees dat je er een lastige taak aan krijgt om dat dan te bewijzen en als ik het goed inschat ligt de bewijslast dan bij jou.
Ja er zijn getuigen dat ze onnodig remde.
Ik wil mijn schade vrije jaren niet kwijt. Sinds ik mijn rijbewijs heb is dit de enige keer dat ik wat raak. Of ik het waard vind om daar kosten aan te spenderen weet ik nog niet. Ben nu alleen boos want het was niet nodig.
Daks schreef:Robijntjah schreef:Zijn er getuigen?
Ja er zijn getuigen dat ze onnodig remde.
Ik wil mijn schade vrije jaren niet kwijt. Sinds ik mijn rijbewijs heb is dit de enige keer dat ik wat raak. Of ik het waard vind om daar kosten aan te spenderen weet ik nog niet. Ben nu alleen boos want het was niet nodig.
secricible schreef:zorro schreef:Schuldig is bij dit soort dingen een vervelend woord, want je doet het niet expres. Aansprakelijk ben je wel. Je verzekering gaat dat keurig voor je regelen.
Dit ja. Jij bent aansprakelijk helaas, los van of je echt schuldig bent.
Zelfs bij een kettingbotsing ben jij verantwoordelijk voor de schade aan jou voorkant en je voorliggers achterkant en je achterligger voor jou achterkant en zijn voorkant enz.
MizzMontana schreef:Heb je een no claim beschermer? Dan kun je 1 schade per jaar melden zonder dat je schadevrije jaren omlaag gaan.
Wat is je eigen risico? Je kan eerst door de garage schade op laten nemen en het zelf betalen als het niet veel scheelt met je eigen risico.
Daks schreef:[ [url=m/MD1fWH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dan kom ik toch ook op dit punt.
Remmen was imo niet nodig zeker omdat ze in eerste instantie optrok
Anne_vD schreef:Met deze uitspraak zou ik uitkijken. Met een no-claimbeschermer
behoud je vaak je korting wel maar je schadevrije jaren zakken wel degelijk met een schade die je verzekering moet uitkeren
MizzMontana schreef:Heb je een no claim beschermer? Dan kun je 1 schade per jaar melden zonder dat je schadevrije jaren omlaag gaan.
Wat is je eigen risico? Je kan eerst door de garage schade op laten nemen en het zelf betalen als het niet veel scheelt met je eigen risico.