ik heb net 4 kantjes getypt over de hele situatie en weer verwijderd.. ik ben er moe van.. ik moet zo de werkgever van mijn (ex)leidinggevende gaan bellen om mijn beslissing over mijn openstaande diensten door te geven, maar ik weet niet goed wat mijn rechten zijn en het juridisch loket is nu dicht. Ik heb dus een beetje boktpower nodig.. dit is de situatie:
Ik heb een 0-uren contract van 6 maanden, tot en met november. Mijn leidinggevende heeft besloten dat niet te verlengen en heeft me de optie gegeven om de geplande diensten (een stuk of 7) nog te werken, of per direct te stoppen. Het gesprek is heel vervelend verlopen, de redenen die hij noemde waren compleet nieuw voor me, heeft hij me nooit op aangesproken en hij was er ook duidelijk in dat hij niet meer met me op de werkvloer wilde staan. Heel bizar omdat we op persoonlijk vlak gewoon helemaal goed zaten, ik heb nooit ook maar een kleine discussie met hem gehad. Blijkbaar bezorgde ik hem dusdanig stress dat hij, zei hij letterlijk "soms wou dat je gewoon verdween". Dit gesprek heeft hij met mij gevoerd op nog geen halve meter afstand van mijn collega die lekker mee kon luisteren.
Hiermee ben ik voor het blok gezet, want ik wil daar eigenlijk geen voet meer over de vloer zetten, maar ik moet ook gewoon mijn huur betalen. Wat ik dus wil weten is of ik recht heb om me ziek te melden en de geplande diensten alsnog (gedeeltelijk) uitbetaald te krijgen. Wie kan me helpen?
Dank jullie wel alvast