Buurman vernield auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Buurman vernield auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 17:43

Hallo bokkers,
Ik ben momenteel ontzettend kwaad op mijn buurman.
De situatie is als volgt:
Wij wonen in een straat met 4 blokken met rijtjes huizen. Voor de huizen zijn parkeervakken gemaakt die half op de stoep en half op de straat staan. De parkeervakken horen niet bij de huizen. Deze zijn gewoon van de gemeente. Het is handig als je de auto voor het huis kunt zetten maar als het niet zo is is dat geen ramp. 2 plekjes verderop kun je hem dan neer zetten bij wijze van. Nu denkt niet iedereen hier zo over. Nu komt het regeld voor dat er geen plek is. Ik of mijn vriend zetten dan de auto op de plek van de buurman een paar huizen verder op neer. De buurman van een paar huizen verder op meent dat zijn auto voor het huis moet staan. Zo niet molt hij jou auto. Het is nu meerdere keren voor gekomen dat mijn of mijn vriend zijn auto op 'zijn' plaats stond en een paar uur later was er opeens van alles kapot. Zo is de spiegel al eens omgeklapt (naar de buitenkant, dus de verkeerde kant) en waren de ruitenwissers afgebroken. Dit gebeurde alleen als wij de auto op de buurman zijn plek neer hadden gezet. Ik heb dit meerder malen aangesproken met het verhaal en hij negeerd mij compleet of hij scheld mij uit. Ik heb hem gevraagt of hij wat had gezien wie mijn ruitenwisser afgebroken had en ik heb hem aangesproken op het feit dat ik hem verdenk van vernieling. Hij doet er niks mee. Als wij hem ergens anders neer zetten is er niks aan de hand en dan word er ook niks kapot gemaakt. Maar op de buurman zijn plek is opeens onze auto kapot.. Buurman praat er inmiddels met mensen uit de straat over wat ik zeker niet netjes vind.. Heeft iemand tips?

Jilletje

Re: Buurman vernield auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:46

Ik zou aangifte doen := ook als je buurman niet de dader is, loopt er blijkbaar een vandaal rond.
En misschien eens met de wijkagent een gesprekje houden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:47

Ik zou eens met de wijkagent gaan praten. Mss heeft hij nog tips. Kun je niet een camera in je auto plaatsen die filmt als er beweging is rond de auto? Ik weet niet hoe het zit met de privacy maar wellicht kan de wijkagent je daarbij helpen.

En sowieso aangifte doen idd. Al is het maar om een dossier op te bouwen

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 17:47

Vriendlief zegt dat aangifte weinig nut heeft. Wij verdenken hem ervan maar we kunnen het niet bewijzen helaas...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:48

Weet je zeker dat hij de vernielingen heeft gepleegd?
Bij ons in de straat was het ook een beetje een ongeschreven regel dat je je auto zoveel mogelijk voor je eigen deur neerzet en een eventuele tweede auto dan aan de overkant waar meerdere vakken waren. Ik heb de auto heel incidenteel eens bij de buren neergezet maar iedereen deed eigenlijk alleen voor z'n eigen deur.
Als je geen bewijs hebt dat hij de vernielingen heeft gepleegd (ookal heeft ie wel alle schijn tegen := ) zou ik ook niet heel erg gecharmeerd zijn van het feit dat mijn buren me zouden beschuldigen..

Waarom zou aangifte doen geen nut hebben :?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:48

Je hoeft toch niet met bewijs te komen? Je doet aangifte dat er iets aan je auto gesloopt is. Wellicht kan de politie er nu nog niks mee, maar als er aangiftes blijven komen dan is de kans dat er wat mee gebeurt groter

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:49

Camera op je auto zetten, politie bellen en om advies vragen. Wie weet kunnen ze wat vaker patrouille rijden langs je auto

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:50

Idd, aangifte of op z'n minst melding doen bij de politie :j

Je hoeft niet perse de buurman hardop te verdenken, maar er is hoe dan ook vandalisme op jullie auto gepleegd en daar kun je ook zonder verdenking aangifte van doen volgens mij.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 17:52

Polly: wij verdenken hem ervan omdat het alleen gebeurd als wij de auto op zijn plek neer zetten. Wij zetten de auto alleen op zijn plek neer als er verder echt geen plek meer is. Ik heb hem hier ook meerdere malen op aangesproken op verschillende manieren. Maar ik word steeds genegeerd of uitgescholden. Ik denk dan als je er echt niks mee te maken hebt dan reageer je niet zo maar misschien denk alleen ik op die manier :=

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 17:53

Dank jullie wel alvast voor de reacties. Ik ga het thuis nog eens bespreken om dan toch maar melding te maken..

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:55

Ik zou ook gewoon aan gifte doen dat iedere keer als je de auto voor huisnr zoveel plaatst de auto vernield is.
In Belgie gaat de politie dan een praatje maken met de bewoners van het huis al is het maar enkel om te vragen of ze iets gezien hebben.
En anders heb je dashcams die opnemen als er iemand aan of bij je auto komt maar die zijn nogal duur.
Ik denk dat ik zelf de kant van verliezer zou kiezen en mijn auto ergens anders plaatsen. Of een oud barrel kopen en die op die plek neer zetten,kan de buurman zich uitleven,het is dat je er wegenbelasting voor moet betalen :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:56

In elk geval wel melden bij de politie.
En ik zou voorlopig mijn auto daar niet neerzetten.
Enkel met een camera of 220 volt erop.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:00

Yenni schreef:
Polly: wij verdenken hem ervan omdat het alleen gebeurd als wij de auto op zijn plek neer zetten. Wij zetten de auto alleen op zijn plek neer als er verder echt geen plek meer is. Ik heb hem hier ook meerdere malen op aangesproken op verschillende manieren. Maar ik word steeds genegeerd of uitgescholden. Ik denk dan als je er echt niks mee te maken hebt dan reageer je niet zo maar misschien denk alleen ik op die manier :=

Daarom zeg ik ook dat hij wel alle schijn tegen heeft, ik zou zo ook niet reageren als iemand me dat zou vragen maar je kent z'n referentiekader niet he.
Daarom ook aangifte doen, dan kan de politie het uitzoeken.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:04

'k Zou wel een beetje voorzichtig zijn met iemand beschuldigen zonder dat je bewijs hebt. In zo'n geval kun je wel altijd aangifte doen en dan wordt het (als het goed is) verder uitgezocht.

Bij ons vorige huis hadden we ook zo'n soort parkeersysteem. In principe openbaar, maar wel met de ongeschreven regel dat iedereen 1 auto ongeveer voor de deur kon parkeren. En niet dat gezinnen die 3 auto's hadden ze bij anderen voor de deur parkeerden maar een stuk verderop waar wel een grotere parkeerplaats was en geen huizen stonden.
Ik vind het altijd bijzonder als mensen zich allerlei rechten toeeigenen op basis van zo'n ongeschreven regel, dat hoort niet zo te zijn. Maar aan de andere kant: iedereen kan er profijt van hebben als er 1 auto voor de deur kan staan. Scheelt een hoop gezeul met boodschappen enzo en het is gewoon 'netter' om 1 plaats in beslag te nemen dan dat 1 gezin de halve straat vol zet met auto's.
Als jullie nog jong en goed ter been zijn dan zou ik in jullie geval ook 1 plaats in gebruik nemen en andere auto's verderop parkeren.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 18:14

De buurman is geen oude man. Bij de oudere in onze straat let ik er wel op. Omdat sommige inderdaad slecht ter been zijn. Dit is onze enige parkeer mogelijkheid. Maar zoals al vaker aangegeven zetten wij de auto alleen op de buurman zijn plek als er verder geen plek is..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:16

Maar dat betekent ook dat de buurman weer bij iemand anders voor de deur moet parkeren en zo houd je het allemaal in stand. Ook iemand die niet slecht ter been is wil misschien graag voor z'n eigen deur staan.
Hoeveel auto's hebben jullie met jullie gezin en met je vriend erbij?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:16

Naar de wijk agent die doen daar zeker wat mee.
En praat zelf ook met andere uur bewoners (gewoon vanuit jezelf en niemand beschuldigen, dan komen er vaak wel verhalen los) verhaal is heeeel herkenbaar. Hier is het over omdat ik me kaas niet van me brood liet eten dat had ie even niet verwacht

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:21

Asociaal van de buurman natuurlijk maar als je zelf zegt " geen probleem als je niet voor je huis kan parkeren dan parkeer je twee plaatsen verderop".. Doe dat dan gewoon. Kies een ander plekje dan de buurman zijn parkeerplaats. Dat lijkt me de kortste klap. Dit probleem hoef je toch niet zo hoog op te laten lopen?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:31

Uiteraard is vandalisme en vernieling in alle gevallen gewoon not done maar pas inderdaad op met het zomaar beschuldigen van iemand.
Verder hebben jullie blijkbaar 2 auto's. Misschien kan je ook je eigen aandeel in de situatie even grondig onder de loep nemen en nagaan of het nodig is om 2 auto's in een straal van 50 meter rond je huis te hebben staan. De parkeerplekjes in jullie straat zijn blijkbaar schaars en om heel eerlijk te zijn zou ik in zo een geval ook best wel gefrustreerd zijn als ik met mijn enige auto een heel eind verder moet parkeren omdat er buren zijn die hun twee wagens op "twee plekjes van elkaar" willen parkeren.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:34

Hier ook voor openbare parkeerplaatsen voor de huizen. Maar ook meer auto's in de straat dan parkeerplekken. Geen grote parkeerplaats in de buurt. Nog maar niet te spreken als er bezoek komt bij iemand. Hier geen ongeschreven regel. Als er plek is voor je huis heb je geluk. Dus leuk voor de buurman dat hij zijn auto voor zijn deur wil hebben. Zal hij toch een parkeerplaats moeten kopen/huren bij de gemeente. Echt anders heeft hij niet te vertellen over wie er wel/niet parkeert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:39

Ik zou een camera in de auto plaatsen, dat is de enige manier om te kunnen bewijzen dat de buurman het doet.
Of je auto daar gewoon niet meer neerzetten natuurlijk maar het is belachelijk dat hij dit denkt te kunnen doen, ook al hebben jullie 2 auto's die dichtbij staan.. Het is openbaar terrein dus hij heeft gewoon met zijn tengels van de auto's af te blijven.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:01

Camera binnen in je huis zetten achter het raam richting de auto’s!!!
Wat een idioten toch zeg, pfff!!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:25

Hier ook parkeerplaatsen voor het huis en het is eigenlijk ook de ongeschreven dat iedereen 1 auto voor zijn eigen huis parkeerd en de andere auto's aan de andere kant van de straat waar veel parkeervakken zijn.
Ik vind het ook niet fijn als er iemand anders voor mijn deur staat. Zo kwam ik net van een weekendje weg thuis met mijn 2 kids en had ik geen plek. Dat was dus flink heen en weer sjouwen met alle tassen en koffers.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:53

Maar jouw andere buren dan? Als zij hun auto op die plek neerzetten, is het dan ook vernielen?
Dan is die buur ook een stuk hoger verdacht als zijn auto op die plek niet vernield wordt zeg maar

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:03

Inderdaad melden bij de politie. Een camera met batterij en bewegingsmelder aan je acheruitkijkspiegel hangen mag ook. Heeft niks te maken met de privacy wetgeving. iemand anders hoort gewoon van jouw auto af te blijven. Even naar een spy shop en vragen om een camera'tje met nachtzicht en bewegingsmelder.