Telefoon in hoesje voor onder water, hoe bedienen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Telefoon in hoesje voor onder water, hoe bedienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:04

Ik ga in december naar Curaçao en wil graag onder water foto's kunnen maken. Ik zit nu te kijken naar hoesjes waar je je telefoon in kan doen. Zakjes met een soort ziplock systeem.. Kun je dan je smartphone nog wel bedienen? En zo ja, hoe?

Zoiets: https://www.bol.com/nl/p/waterdichte-ho ... gLa5fD_BwE

Blue_flower

Re: Telefoon in hoesje voor onder water, hoe bedienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:05

Ik heb dit gezien bij mensen die net als mij aan het snorkelen waren, die hadden er in ieder geval enorme ruzie mee toen er net een bijzondere vis op de foto moest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:07

Blue_flower schreef:
Ik heb dit gezien bij mensen die net als mij aan het snorkelen waren, die hadden er in ieder geval enorme ruzie mee toen er net een bijzondere vis op de foto moest.

Dat beeld heb ik dus ook een beetje bij :')

AnnevMJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:12

Welke telefoon heb je? Met iPhone kan je foto’s en filmpjes maken door je volumeknoppen te gebruiken. Dan kan je je camera openen voor je het water in gaat, en dan een foto/filmpje maken door je volumeknoppen in te drukken.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:12

Welke mobiel heb je? Lifeproof cases zijn ook waterdicht. Uitgetest in de jacuzzie, dus getest en goedgekeurd. Die kan je gewoon gemakkelijk bedienen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:13

Mijne maakt een foto als je smile roept. Maar dat werkt ook niet onder water natuurlijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:17

Amado7 schreef:
Mijne maakt een foto als je smile roept. Maar dat werkt ook niet onder water natuurlijk :+

:') -O-

Haha nee idd :+

Ik heb een Huawei P20 Pro, kan geloof ik ook foto's maken met de toetsen aan de zijkant.. Maar hoe ontgrendel ik hem dan bijvoorbeeld? Doe dat nu met mijn vingerafdruk en kan ook gewoon pincode intoetsen, maar reageert dat dan wel?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:20

Bij mij kan je de camera openen en foto's maken zonder ontgrendelen met 1 knop op de zijkant (Sony Xperia), even zoeken in de gebruiksaanwijzing van je telefoon of dat bij jou ook lukt?

Anders kan je natuurlijk ook je ontgrendeling/pincode er af halen voor tijdens het duiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:23

MarliesV schreef:
Bij mij kan je de camera openen en foto's maken zonder ontgrendelen met 1 knop op de zijkant (Sony Xperia), even zoeken in de gebruiksaanwijzing van je telefoon of dat bij jou ook lukt?

Anders kan je natuurlijk ook je ontgrendeling/pincode er af halen voor tijdens het duiken.

Dat kan inderdaad bij mij ook :j
Ik bestel er gewoon eens 1 en test hem wel in een emmer water :+

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:25

ik heb dat zakje uit de openingspost voor netflix kijken in bad :-) en, Niet doen!
ten eerste is het spatwaterdicht en dus niet voor tijdens het snorkelen (ik zou mn foon er niet aan wagen iig.)
ten tweede is het bedienen van je foon erg lastig, zeker de volume knoppen. het gaat wel maar moeizaam en de kans dat er iets anders gebeurd dan jij denkt (telefoon uit ipv harder ) is nogal groot.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:28

Ik kan hier instellen dat als ik 2x volumeknop indruk dat ie de camera opent. Ook als er vergrendeling op staat. En de foto kun je ook maken met volumeknop.

Kan bij veel telefoons, dus ff in je instellingen neuzen :)

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:29

Ik heb zo'n hoesje ooit uitgetest onder de douche. Kan nog gewoon ontgrendelen met vingerafdruk en je kan je touchscreen ook nog gewoon gebruiken. Reageert iets minder dan zonder hoesje, maar dat is ook logisch. Verder opzich prima te gebruiken. Maar check wel heel goed of het spatwaterdicht is of echt waterdicht... Zou zonde zijn als je daardoor je telefoon moet afgeven!

Edit: voor foto's maken, geen idee of dat een goed idee is. Denk dat je kwaliteit wel erg achteruit gaat aangezien je door zo'n hoesje moet fotograferen.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:31

Let wel op dat als je handen verrimpelen door water dat je vingerafdruk niet werkt he :+

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:33

Ik heb precies dit hoesje gehad.

Bedienen is inderdaad best moeilijk, camera moet al aanstaan voor het hoesje dicht gaat.

Voor t filmen deed ik dat alvast boven water aanzetten. Foto’s worden niet heel scherp of mooi, zit een waas overheen. Zijj meer leuke foto’s voor jezelf, niet instagramwaardig vond ik..

Er zijn duurdere hoesjes die het beter doen, maar voor mij was het zo voldoende.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:37

Ik zou een (evt tweedehands) gopro meenemen. Veel fijner onder water, betere kwaliteit, kan tot 40 meter onder water dacht ik, en je kan er roodfilters op zetten zodat de kleuren veel mooier/levendiger worden.

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:46

Wij gaan in december naar Bonaire, zit ook te kijken naar iets om onderwater redelijke foto’s te kunnen maken. Twijfel op dit moment om een Nikon Coolpix W100 aan te schaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:47

Ik ga er zeker geen camera voor aanschaffen, vind het gewoon leuk om wat te filmen.. Hoesje van een paar tientjes vind ik zat :+

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:01

Relaxed schreef:
Ik ga er zeker geen camera voor aanschaffen, vind het gewoon leuk om wat te filmen.. Hoesje van een paar tientjes vind ik zat :+

Als ik die kan vinden is mij dat ook meer als voldoende :D, de Nikon kost rond de 130 euro die zou ik dan samen met mijn zoon aanschaffen zodat die hem ook mee kan nemen op hun vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:04

Zie op Decathlon 1 met ICX8 en best goede recensies, iemand die klaagt dat ie na een half jaar lek raakt aan de naden.. Nou daar moet ik 1 week wel mee redden :')

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:10

Wij hebben op vakantie 2 hoesjes gekocht van het merk Seawag, voor ongeveer 15 euro, ook om mee te snorkelen. Ze hadden ook grotere, voor een iPad als je gaat varen bijvoorbeeld.
Ik vond de manier van afsluiten wel stevig overkomen.

Ze deden het goed, prima mee gefilmd en foto’s gemaakt. Reageert inderdaad iets trager maar ik kan ook met de knop aan de zijkant van de IPhone een foto klikken, dus voor een weekje vakantie vonden wij het ook een uitkomst! Al een aantal vakanties gebruikt en die van ons zijn nog goed waterdicht.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 18:40

Meestal kun je hem gewoon door het zakje heen, bedienen.
Hoe diep onder water ga je fotograferen?
Want als je een paar meter gaat duiken, wordt ie niet nat maar tegen de druk kan ie ook niet! ;)

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:13

Ik heb het net geprobeerd op Curacao met een soortgelijk hoesje. Ik vond het een gedoe. Ik moest eerst de telefoon aanzetten, in het hoesje doen en ik kon alleen boven water de video aanzetten, onderwater reageerde het toestel niet. Na afloop bleek het hoesje ook niet helemaal waterdicht te zijn. Ik neem volgende keer zo’n action cam mee. Het filmpje is wel leuk geworden.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:18

Mocht je budget wat groter zijn, kijk anders eens naar een onderwatercamera :)

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:43

corientjuhh schreef:
Mocht je budget wat groter zijn, kijk anders eens naar een onderwatercamera :)

Heb jij misschien een aanrader hiervoor? Budget rond de 150 euro

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 22:14

Wij hebben via AliExpress de Eken H9 actioncam gekocht, kleine 50,- en tevreden mee. Diverse keren meegenomen onder water en met sporten en ik vind hem leuk. Verwacht geen gopro maar het beeld valt mij niets tegen. En niet het risico dat je telefoon verdrinkt