Wat verzamelen jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ
Blogger

Wat verzamelen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 18:55

Gewoon uit nieuwsgierigheid: Wat verzamelen jullie??

Hoe is het begonnen, waar haal je de meeste objecten vandaan, wat is je meest dierbare verzamelobject, laat je ook wel eens wat liggen? Een paar vragen die zo in mij opkomen. Wil je nog meer kwijt over jouw verzameling, vertel :D :D

Brand los :D

purny

Re: Wat verzamelen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:57

Ik verzamel miniatuur vliegtuigen. Maar heb er vrijwel geen plek meer voor.
En als ik op vakantie ben verzamel ik prulletjes zoals labels, bonnetjes enzo. Gewoon als vakantie herinnering. Dit zit dan wel in een doosje die ik af en toe inkijk

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:04

Geld,...maar het wil niet goed lukken.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:05

Boerenbont servies. Ben dr een jaar geleden mee begonnen omdat ik t zo leuk vind. Ik kijk vaak in kringloopwinkels, maar heb ook wel wat nieuw besteld. Heb nu ook een hele mooie kast waar t in staat, zo gaaf om t echt uit te kunnen stallen. Maar ik gebruik t ook gewoon. Ik kijk bijvoorbeeld niet naar stempels, als ik t mooi vind en de prijs staat me aan dan koop ik t.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:08

Niks, ik vind het zonde van de ruimte in mijn huis en heb niks met prullaria. Uiteindelijk doe je er toch niks mee.

Wacht, ik lieg een klein beetje, ik heb enorm veel boeken. Maar alleen de boeken die ik echt de moeite waard vind mogen blijven pronken en lees ik vast ooit nog een keer. In mijn volgende huis wil ik zo'n mooie boekenkamer met toffe zetel <3

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:08

Bekers/mokken, en het liefst zo touristisch mogelijk.
Ben er mee begonnen door mijn zusje en der vriendin. Ik deed/doe altijd bij hun oppassen als ze op vakantie gaan en hun namen een paar keer een mok mee van het land waar ze waren. Heb nu al best een hele verzameling van mokken van plaatsen waar ik nog nooit ben geweest.
Tis een beetje een grap in de familie nu.

En boeken, heel veel boeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:09

Ik verzamel eigenlijk niets. Maar heb wel een kast vol met pennen stiften potloden tekenmateriaal etc. Alleen doe ik er niet tot nauwelijks iets mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:10

K-pop lightsticks, gaat alleen een beetje sloom omdat ze duur zijn :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:12

Planten. Inmiddels een stuk of 70, exclusief de stekjes. Het is begonnen met een stekje van een pannenkoekplant, en nu staat het huis vol. Veel van (geruilde of gekregen) stekjes op laten groeien, maar ook wel planten van het tuincentrum

Oh en sinds kort West Germany aardewerk ben ik bang. Ik vond ze al heel lang gaaf, 60's/70's vazen met dik, fel gekleurd glazuur. Van een vriendin mijn eerste vaas gekregen en sindsdien zijn er wel een paar vazen en bloempotten bij gekomen :Y)

Beetje ruimtegebrek inmiddels, dat wel...

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:23

Ik heb ook boerenbond servies gespaard :D
Maar vind het nu compleet:

Afbeelding
Geen duidelijke foto. Maar voor het idee.

Verder probeer ik juist van spullen af te geraken :P

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:27

(Engelse) literatuur en ik heb zo wat alles van Terry Pratchett.
Engels tussen haakjes omdat ik vaak van alles ook wel het in de originele taal heb (althans, als het Frans, Duits of Spaans is). Da's voor als ik ooit tijd heb :P
Ik heb ooit op de uni een geweldig vak 'Geschiedenis van de Moderne Literatuur' gehad en denk dat ik nu ongeveer 90% van die lijst heb :D
Nog niet alles gelezen, maar ze liggen naast het bed en rustig an werk ik me er door :)
Wij hebben een huis uit 1916 en de 'voorkamer' wordt verbouwd naar oude bibliotheekstijl, eiken boekenkasten en een Chesterfield set.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:34

Boeken en dan echt van alles wat

En Efteling laven. Koop op tweedehands markten en winkels als ik het zie maar heb geen doel of een stuk wat ik nog wil hebben

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:43

Toch verwijderd
Laatst bijgewerkt door Blue_Monday op 25-10-19 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:45

De disney classics op dvd en ik heb een kleine verzameling mokken die ik gekocht heb bij de Disney Store

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:47

magneetjes. heel standaard :+

maar ik vind ze zo leuk en elke keer als ik ernaar kijk is het weer een leuke herinnering. ik heb sommige magneten gekregen en ook dat vind ik leuk want dat heeft ook een herinnering.

mala26 schreef:
Bekers/mokken, en het liefst zo touristisch mogelijk.
Ben er mee begonnen door mijn zusje en der vriendin. Ik deed/doe altijd bij hun oppassen als ze op vakantie gaan en hun namen een paar keer een mok mee van het land waar ze waren. Heb nu al best een hele verzameling van mokken van plaatsen waar ik nog nooit ben geweest.
Tis een beetje een grap in de familie nu.

En boeken, heel veel boeken...

dit is ook heel erg leuk

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:48

Niets... Ik zou niet weten wat ik zou moeten sparen.

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:48

Funko Pops en dan vooral van Disney en de prinsessen! Ik heb momenteel Ariel, Aurora, Mulan, Cinderella, Belle, Rapunzel en Jasmin. In november is Comic Con weer en dan neus ik daar altijd voor nog meer leuke Funko Pops. :D

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:53

oef ik ben stiekem een hoarder.. heb een enorme verzameltic.. en dan ineens is het weer over en begin ik een nieuwe verzameling.
Vroeger was mijn eerste verzameling stickers mappen vol had ik. Toen Eendenbeeldjes tot ik er zo'n 300 had en er ineens klaar mee was.
Jaren en jaren spaarde en las ik amerikaanse comics, maar dat is inmiddels ook wel over.
Jarenlang glazen presse papier bollen gespaard dat ging vrij langzaam want die zijn duur.
toen Smart autootjes op H0 formaat. ik denk dat ik er 50 heb of zo, stonden in de kast bij de presse papiers. :-)
Inmiddels spaar ik al een hele tijd knutsel spullen al begin ik ze nu ook daadwerkelijk te gebruiken..
Tekenboeken voor volwassenen heb ik ook genoeg tot voor in het bejaardenhuis.

Ik spaar al jaren mooie stenen maar dit jaar is de verzameling edelstenen en mineralen wel enorm uitgebreid dus ik probeer me te beperken tot echt mooie kristallen in 1 of 2 kleuren..

Verder spaar ik planten.. ik denk dat ik de 100 stuks in huis wel aantik.
bijgevolg heb ik ook een indrukwekkende voorraad (nee ik wil het geen verzameling noemen) plantenpotjes " voor reserve" ahum..

Ja ik geloof dat ik verslavingsgevoelig ben voor verzamelen :-)
Het geeft ook wel een doel aan gaan shoppen, altijd even kijken of je nog iets kan vinden voor verzameling X Y of Z.

edit: ik vergeet nog de verzameling pinguins, magneten van nationale parken, state quarters, geocoins, en vast nog wel meer... *gaat zich schamen na het teruglezen van de verzameling, verzamelingen*
Laatst bijgewerkt door pjer op 25-10-19 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:54

Auto's :') Vindt m'n vriend dan. Nu twee auto's in bezit, maar als nr. 2 klaar is, gaat nr. 1 weg :+

ClaudiaHS

Stenen!
Ik denk al zo ruim 25 jaar.
Soms koop ik langere tijd niks en zo ineens heel veel
Afbeelding

Foto beetje slecht maar voor het idee

Anoniem

Paspoortstempels. :+

Saul: ziet er gaaf uit zo op die foto! :D

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 19:58

Wat leuk allemaal :D Ook zo lekker verschillend :))

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:59

‘Kerstballen’ vanuit alle plekken waar we samen zijn geweest. Soms zijn die er alleen niet en word het iets van een sleutelhanger die ook wel in de boom kan. We zijn hier vorig jaar mee begonnen op Bonaire. Verder neem ik vanuit de meeste bestemmingen een fotolijstje mee en spaar ik pinguïn beeldjes voor op het toilet.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 20:19

Ik heb door de jaren heen ook flink verzameld :D
Begon bij dopjes van bierflessen toen ik klein was. Daarna telefoonkaarten (reed met oma heel de stad door).
Ook stenen/mineralen.

En een aantal jaar terug begonnen met bedels van Pandora. Daar toch maar mee gestopt, was een wrg duur grapje :+ :+

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 20:22

Uit zet :+

En boeken.