iPhone 11 ervaringen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

iPhone 11 ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 11:28

Hoi,

Ik moet over enkele weken een nieuw telefoonabonnement uitkiezen en ik wil al een tijdje overstappen van Samsung naar iPhone. Ik heb tot nu toe altijd sim only gehad met een Samsung uit de goedkopere A-lijn maar ik wil nu graag over naar IOS omdat ik ook een Macbook heb en ik dat gewoon prettiger vind werken.

Ik zat te kijken naar abonnementen en kwam uit op de iPhone 11. Maar toen ik reviews ging bekijken kwam deze telefoon op mij een beetje over als een goedkoop modelletjes met een grote schermranden en een glimmende achterkant waardoor hij nogal goedkoop oogt. De iPhone 11 pro vind ik dan weer te klein en de iPhone 11 pro MAX te duur. :') Maar ik wil wel graag het op dit moment nieuwste model zodat ik er in ieder geval minstens 2 jaar mee kan uithouden.

Heeft er iemand al ervaring met de iPhone 11? Is hij het waard of kan ik beter voor bijvoorbeeld een variant van de iPhone X kiezen?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:37

Waarom zou je niet voor de XS gaan? Een model onder de 11 maar gaat zeker de komende 2 jaar nog mee. De hele voorkant is bijna scherm dus geen grote randen. Eigenlijk gewoon hetzelfde als de XS.
Dat glimmende op foto’s is om te laten zien dat hij van glas is. In het echt valt het reuze mee.
Het is gewoon een prima toestel alleen dan ik kekke kleurtjes. De 11 is ook het budget model. Omdat je dus ook de pro hebt. De 11 pro is net zo groot als de 11. Dus als die te klein vind zit je vast aan de 11 pro Max of de XS Max.
Laatst bijgewerkt door Lau op 25-10-19 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:38

Ik heb er geen ervaring mee helaas, maar het is wel zo dat alle iPhones minstens 6 jaar lang worden ondersteund en geupdate, dus de iPhone X zou het ook met gemak twee jaar lang moeten uithouden :D

Qua snelheid zou je geen verschil moeten merken. Maar de camera van de iPhone 11 zou fantastisch zijn, mocht je daar veel waarde aan hechten.
Ik zou een paar vergelijkingssites raadplegen, en eventueel eens bij een telefoonwinkel binnen lopen en ze allebei eens in de hand pakken en kijken wat fijner aanvoelt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:40

8nnemiek schreef:
Ik heb er geen ervaring mee helaas, maar het is wel zo dat alle iPhones minstens 6 jaar lang worden ondersteund en geupdate, dus de iPhone X zou het ook met gemak twee jaar lang moeten uithouden :D

Qua snelheid zou je geen verschil moeten merken. Maar de camera van de iPhone 11 zou fantastisch zijn, mocht je daar veel waarde aan hechten.
Ik zou een paar vergelijkingssites raadplegen, en eventueel eens bij een telefoonwinkel binnen lopen en ze allebei eens in de hand pakken en kijken wat fijner aanvoelt.

De x word niet meer verkocht de XS wel. Ook is de camera van de 11 gelijk aan die van de XS. De camera van de 11 pro is indd geweldig en weer een stuk beter als die van de XS en de 11.

8nnemiek

Re: iPhone 11 ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:46

Ah, ik dacht dat de 11 ook die nieuwe camera had, weer wat geleerd!
En bedoelde inderdaad de XS :j

Ik heb wat foto's gezien uit de X pro, waaw wat mooi, maar die prijs vind ik ook wat overdreven inderdaad.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:52

8nnemiek schreef:

Ik heb wat foto's gezien uit de X pro, waaw wat mooi, maar die prijs vind ik ook wat overdreven inderdaad.

Nee helaas, Apple speelt dat heel slim door een pro model uit te brengen met alle toffe functies. En de gewone met gelijkwaardige functies. Daardoor kiezen mensen sneller voor de pro want ze willen het nieuwste van het nieuwste. Eigenlijk hele slimme marketing.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 13:05

Lau schreef:
Waarom zou je niet voor de XS gaan? Een model onder de 11 maar gaat zeker de komende 2 jaar nog mee. De hele voorkant is bijna scherm dus geen grote randen. Eigenlijk gewoon hetzelfde als de XS.
Dat glimmende op foto’s is om te laten zien dat hij van glas is. In het echt valt het reuze mee.
Het is gewoon een prima toestel alleen dan ik kekke kleurtjes. De 11 is ook het budget model. Omdat je dus ook de pro hebt. De 11 pro is net zo groot als de 11. Dus als die te klein vind zit je vast aan de 11 pro Max of de XS Max.

De 11 is groter dan de 11 pro. Helaas, want anders was de keuze makkelijker geweest. :p
Verder twijfel ik over de XS omdat die best wel wat duurder is dan de 11, en dan heb je niet eens het nieuwste model.

Lau schreef:
8nnemiek schreef:

Nee helaas, Apple speelt dat heel slim door een pro model uit te brengen met alle toffe functies. En de gewone met gelijkwaardige functies. Daardoor kiezen mensen sneller voor de pro want ze willen het nieuwste van het nieuwste. Eigenlijk hele slimme marketing.

Ja dat is inderdaad waar, dat maakt de keuze behoorlijk lastig!

Maar bedankt voor jullie reacties! Als er nog iemand is die zelf de iPhone 11 heeft dan hoor ik het graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 13:28

Om te beginnen je moet niet je mag.
Ga eens kijken wat een los toestel kost dan kan je er een abo naar eigen keuze bij zoeken.
Een toestel met abo levert een BKR op he.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 15:48

Gemiddeld gesproken gaat een iPhone 4 jaar echt mee en nog een 5e jaar wat moeizaam. Als je een model zoekt dat 2 jaar mee gaat is een model van 2 jaar oud dus dan is alles vanaf de iPhone 8 al een optie.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 25-10-19 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 15:51

Mizora schreef:
Gemiddeld gesproken gaat een iPhone 4 jaar echt meer en nog een 5e jaar wat moeizaam. Als je een model zoekt dat 2 jaar mee gaat is een model van 2 jaar oud dus dan is alles vanaf de iPhone 8 al een optie.

Dit..
Mijn iphone 6 is nu een paar maanden 4 jaar oud en krijgt nu echt wat kuren.
Nieuwste update iOS 13 doet hij niet meer en de batterij wordt nu toch wel snel slechter.

Geen ervaringen dus met de nieuwste iPhone 11, maar ik zou deze zelf aanschaffen ipv de 11 Pro, die laatste vind ik qua prijs echt te gigantisch. En mijn vooruitgang heb ik al, aangezien ik van de 6 naar de 11 dan ga :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:02

Ik heb nog altijd een (bijna prehistorische volgens sommige mensen) iphone SE die het nog prima doet, alleen de batterij begint nu wat sneller leeg te gaan, dus nee, van apple hoef je absoluut niet het laatste nieuwe model te hebben om er 2 jaar mee te kunnen doen.
Qua prijs en voorkeur is het voornamelijk wat je zelf gebruikt en wilt. Heb je het extra geld ervoor over om een betere camera te hebben bijvoorbeeld.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:17

Ik heb van de week een zelfde topic geopend. Ik ben uiteindelijk voor de 11 gegaan omdat ik de andere echt veel te duur vond. Ik had de 7 dus ik ging altijd vooruit.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:20

Er zijn niet enorm grote verschillen tussen de x en de 11. Als ik jou was zou ik de overstap naar apple maken als de nieuwe volgend jaar uitkomt. :)

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:33

Sinds gisteren in bezit van de Iphone 11.
Dit omdat ik mijn abbo kon verlegen. Wou eerst de pro maar dan moest naast me abonnement nog 250 bijleggen. En dat had er niet voor over.
Ook zeiden meerdere mensen tegen me, dat het enige verschil was dat de pro 3 camera's had en de 11 maar 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:34

ontherun schreef:
Ik heb nog altijd een (bijna prehistorische volgens sommige mensen) iphone SE die het nog prima doet, alleen de batterij begint nu wat sneller leeg te gaan, dus nee, van apple hoef je absoluut niet het laatste nieuwe model te hebben om er 2 jaar mee te kunnen doen.
Qua prijs en voorkeur is het voornamelijk wat je zelf gebruikt en wilt. Heb je het extra geld ervoor over om een betere camera te hebben bijvoorbeeld.

Heb ook zo'n geval het enige wat ik heb laten doen is voor een klein bedrag er een nieuwe batterij in laten zetten.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:55

Trouwens, op bijna al deze Iphones zit een aardige levertijd, dus genoeg tijd om te vergelijken :)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:40

Jeetje... ik heb vorig jaar eindelijk mijn iPhone 4 ingeruild, maar dat was alleen omdat mijn apps niet meer ondersteund werden, hij deed het verder nog prima :')

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:52

ontherun schreef:

Ik heb ook nog een SE, en hij doet het nog super! Batterij gaat een dag mee als ik ‘m niet al te intensief gebruik. Geen idee hoe oud hij is, maar een Iphone kan dus prima lang meegaan.

Knabbel1070

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 23:24

Ik heb een paar maand geleden de iphone XS gekocht en in het zelfde dilemma gezeten als jou. De XR was in mijn ogen de goedkopere variant waar alle goede dingen net niet op zaten en het dus net niet was maar de XS vond ik eigenlijk te duur. Toch maar voor de duurdere gegaan dan heb ik teminste iets heel goeds waar ik de komende jaren blij mee ben. En hij bevalt super. Vind hem ook niet te klein past nog net in mijn broekzak dus perfect. Dus zou in jou geval voor de 11 pro gaan.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:39

Ik zou voor de XR gaan met een sim only abbo. De XR is nu een stuk goedkoper geworden.
Is bijna gelijk aan de 11, alleen iets mindere camera, maar in de praktijk zal je dat niet merken, want hij maakt toch hele mooie foto’s.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 07:30

Ik heb sinds gisteren de 11. Ben tevreden tot nu toe.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 08:16

Ik twijfel ook! Ga sowieso pas over een maandje bestellen... dus ga nog goed nadenken. Heb nu een half kapotte iPhone 8plus. Trilmotor is kapot. Wil niet repareren want ja... kan dan beter die 300/200 euro bijleggen voor een nieuwe. Heb een aflopend Sim-Only abbo. Houd deze dan als reserve.

Ik twijfel enorm tussen de 11 en de XR/XS.
11pro hoeft niet, heb een prima telelens op mijn SRF. :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 08:18

Als camera's belangrijk zijn en je een iets ouder model niet erg vind; de iPhone 8plus maakt ook geweldige foto's! Kennisen/vrienden die ik ken met de XS/XR vinden de foto's van de 8Plus van mij bv. veel mooier, ondanks dat de X net wat nieuwer is als de 8plus (scheelt echt maar een paar maanden. De 8plus is nog vrijwel even nieuw). En aangezien iPhone idd 6 jaar ondersteund wordt, kun je ook met de 8plus zeker nog 2 jaar mee. In vergelijking met alle merken telefoons die ik heb gehad, vind ik de apple telefoons tot nu toe echt mega duurzaam dus ik denk dat je met elk model wat nog nieuw te koop is, hier wel goed mee zit.

Ik mag volgend jaar verlengen. Ik wil zoooo graag de PRO, maar het kostenplaatje is wel echt erg hoog haha.
Maar camera kwaliteit is erg belangrijk voor me omdat ik tegenwoordig alles met de telefoon maak ipv mijn spiegelreflex camera, dus ik moet toch maar eens wat geld aan de kant gaan zetten voor de PRO.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 30-10-19 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 08:31

Ik heb de XS Max. Prima telefoon.

Iphone 8 is nu wel héél betaalbaar.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 12:44

De keuze voor een nieuwe Iphone blijkt nog niet zo makkelijk. Dacht een keuze te maken voor de 8, zie ik net op een website dat je nou net die 8 nu niet moet kopen om verwachting SE in maart 2020.

Ik wil het toestel los kopen. Het prijsverschil vind ik binnen de 8, XR en 11 niet groot dus nu weet ik het helemaal niet meer en mijn 5s :D heeft het wel een beetje gehad.

Ik heb kleine handen en wil het toestel nog wel met 1 hand vast kunnen houden :') wil dus zeker niet een erg veel grotere.