Alleen naar de sauna?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska88

Alleen naar de sauna?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 11:15

Vroeger ging ik geregeld met vriendinnen naar de sauna..
Inmiddels is dit al ruim 5 jaar geleden en heeft niemand meer behoefte om heen te gaan..

Terwijl ik het echt wel lekker vind even een dagje rust/dagje ik/ totaal ontspannen even...
Maar om nu alleen heen te gaan? Weet niet, moet denk ik eerst de denkbeeldige drempel over..

Wie van jullie gaan alleen naar de sauna? Hoe bevalt dat?

Wendy15

Re: Alleen naar de sauna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:19

Ik zit met het zelfde. Die drempel is best hoog om alleen te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:20

Ik ga bijna altijd alleen, vind het heerlijk! Ga niet lang hoor, meestal 2/3 uur en dan heb ik het wel gezien. Als ik met een vriendin ga dan is het vaak wel een hele dag. Of als het mooi weer is en ik lekker in de zon kan liggen, dan ook wel een hele dag :+

Sabri

Ik ga iedere week en al tientallen jaren naar verschillende sauna's en er zijn zoveel mensen die alleen komen daar. Het kan juist prima om alleen daar naartoe te gaan.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 25-10-19 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Ik ga wel eens alleen, en het is idd even wennen om iets alleen te doen. Maar volgens mij gaan wel meer mensen alleen heen. Als je erdoor bent is het net zo lekker als samen hoor :D

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:21

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar het lijkt me heerlijk! Boekje mee, en lekker een paar uur voor jezelf.

Ik zie wel vaker mensen alleen rondlopen, dus raar is het zeker niet.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 11:23

Ik geloof dat ik me dag dan wel vol gooi met een massage en gezichtsbehabdeling en de zonnebank zodat je niet alleen maar alleen door de sauna loopt :+
Gelukkig ben ik niet de enige die deze drempel ervaart

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:25

Ik ben ook weleens alleen geweest, boekje mee en ik kan me echt prima vermaken. Nu heb ik een man die net zo graag als ik naar de sauna gaat (we hebben elkaar zelfs in een restaurant in de sauna leren kennen) dus alleen naar de sauna lukt me niet meer :') Hij wil te graag mee :+

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:27

Oh heerlijk!!

Ik doe het regelmatig, boekje mee en genieten maar! :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:27

Goh, ik zou er geen problemen mee hebben denk ik. Heerlijk toch? Lekker een boek of tijdschrift mee en ontspannen maar zonder dat je aan iemand anders hoeft te denken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:28

Mariska88 schreef:
Ik geloof dat ik me dag dan wel vol gooi met een massage en gezichtsbehabdeling en de zonnebank zodat je niet alleen maar alleen door de sauna loopt :+
Gelukkig ben ik niet de enige die deze drempel ervaart

Dat zit echt bij jezelf, er is werkelijk niemand die wijst en je uitlacht omdat je alleen loopt :+ In de sauna lopen onwijs veel mensen alleen :j Ik kom vaak bij dezelfde sauna en ik kom vaak dezelfde mensen tegen die allemaal alleen gaan. Sommigen zijn echt single, maar ook veel die een partner hebben die er niet van houdt.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:28

Heerlijk juist alleen naar de sauna :-) Deed dat eerder geregeld. Nu heb ik een man die dan ook graag mee gaat :-) Maar ga wel weer een x een bezoek alleen plannen. Merk dat ik er dan juist extra van geniet. Je kunt dan puur en alleen met jezelf bezig zijn in plaats van kletsen etc.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:29

Gewoon doen.
Ik ben ook wel eens alleen gegaan (was de dag dat een vriend een hele heftige operatie onderging dus ik wilde m'n zinnen verzetten) en het was eigenlijk heerlijk!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:33

Ik heb het niet eens door als mensen alleen zijn in de sauna.
Vind het ook niet vreemd.

Gewoon lekker doen, ik merk wel dat je dan minder uren er bent, dan wanneer je samen bent.
Heerlijke vind ik dat je alleen zo fijn je dag zelf kan indelen. Ik slaap graag even een uurtje, manlief bijvoorbeeld niet. Als we samen gaan, dan sla ik dat dus over. Ga ik alleen, dan doe ik heerlijk een tukkie haha.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:34

Ik ga juist eigenlijk altijd alleen, even heel aso een "me" dagje. De sauna/welness is een plek waar heel veel mensen alleen komen en niemand je raar aankijkt. Ook met bv even hapje eten of wat drinken in een welness zie je vaker iemand alleen aan een tafeltje zitten dan waar je ook anders naar toe gaat! Ik neem een boek mee en vermaak me echt de hele dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:42

Het is nog nooit in me op gekomen dat het gek zou zijn om alleen te gaan.... Heerlijk, boek mee, ontspannen, rust...

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:46

Heeeeeerlijk!!
Ik neem mijn ereader mee, en ik ben zo een dag onder de panne hoor. Juist lekker even niks zeggen en helemaal doen wat je zelf wilt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 12:16

Ik ga ook best regelmatig alleen. Ervaring leert dat je je niet alleen voelt, je bent zeker niet de enige die alleen gaat. Hooguit bij het eten is het wat vreemd in eerste instantie. In de saunas zelf is stil zijn toch de norm. In de rustruimtes ook.

Voordeel van alleen gaan, je hoeft je niet aan een ander aan te passen en een rustplek sneller gevonden als je noet twee bedjes naast elkaar wil hebben. :D voordeel met zijn tweeen, je komt tot goede gesprekken soms op plekken waar je mag praten. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 12:35

Heerlijk juist om alleen te gaan!
Met gezelschap vind ik ook gezellig hoor, maar volledig doen wat en wanneer ik wil aan sauna, badjes en alles vind ik echt maximaal genieten op een saunadag.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 13:13

MarliesV schreef:
Ik heb het niet eens door als mensen alleen zijn in de sauna.
Vind het ook niet vreemd.

Gewoon lekker doen, ik merk wel dat je dan minder uren er bent, dan wanneer je samen bent.
Heerlijke vind ik dat je alleen zo fijn je dag zelf kan indelen. Ik slaap graag even een uurtje, manlief bijvoorbeeld niet. Als we samen gaan, dan sla ik dat dus over. Ga ik alleen, dan doe ik heerlijk een tukkie haha.

Waar slaap je dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 13:13

In de lounge-/rustruimtes kun je toch slapen? :D

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 16:43

Ja miss gewoon maar eens doen. En ervaren... het is ook gewoon zo lang geleden dat ik geweest ben, zo ie zo wat onwennig en dan alleen ..
Mezelf dus even een schop onder de kont geven dus en over de drempel heen :o

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:46

Ooit een keer alleen geweest omdat er niemand mee wilde. In het begin was het best ok, maar vond het op een gegeven moment wel heel saai.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 17:09

Ik ga wel eens alleen.
Lekker boek mee en heerlijk ontspannen. Soms boek ik dan juist ook een ontspannende massage, als ik samen met iemand ben zal ik dat niet zo snel doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 17:11

Ik heb het ook gedaan en een sauna is zeker een plek waar dat kan. Wat kan helpen is om jezelf toestemming te geven om weg te gaan wanneer je het niet meer prettig vindt. Ook als dat na 5 minuten is of een half uur is. Niet denken aan het geld en dat je daarom het leuk genoeg 'moet' hebben. Of dat het precies hetzelfde moet zijn als met z'n tweeen.
De eerste keer is een testronde, gewoon alleen bedoeld om te kijken of het iets is, en als het niet bevalt dan is dat ook prima, want dan heb je het geprobeerd en heb je in elk geval de drempel gehad. (Maar je mag meer testrondes doen hoor. Precies zo vaak of zo weinig als je nodig hebt.)

(Nog 1 tip. In sauna's weet ik niet echt in hoeverre het ok is om gesprekjes aan te knopen en gebeurt het voor zover ik me kan herinneren niet zo heel vaak, al zal dat ook wel per sauna verschillen. Dus deze tip komt vooral van het strandje waar ik regelmatig kom waar wel vaak mensen een gesprek beginnen: mocht iemand je aanspreken voor een gesprekje, dan kun je dat gesprek aangaan als je dat leuk vindt (en dat kan heel gezellig zijn), maar je hebt ook nadrukkelijk de keuze om dat niet te willen en iets te zeggen als 'sorry, ik heb graag even voor mezelf'. Of iets te drinken / uit je kluisje pakken / naar de wc gaan / de sauna te warm vinden / even douchen of whatever om een gesprek af te kappen als je er geen zin meer in hebt.)