Factuur gekregen niet voor mij, niet bereikbaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Factuur gekregen niet voor mij, niet bereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 11:03

Vreemd. Zaterdag een factuur gekregen op een bedrijfsnaam. Met een postcode die niet op die van mij lijkt maar wel mijn adres heeft. Dit bedrijf is 15 km verderop gevestigd. Maar de postcode is van een straat hier verderop. De afzender is een bedrijfshuisvesting zonder site. Factuur is een vage zwart wit copy overigens. Het bedrijf waar het aan gericht is is niet meer bereikbaar kennelijk. De afzender is een eenmans bv die sinds 1997 bestaat met lijkt alleen een mobiel nummer.

Ik heb de enveloppe dus opengemaakt omdat ik beiden niet kan bereiken. Telefoonnummer van het bedrijf is afgesloten en de afzender heeft een vage voicemail. Poststempel van de enveloppe is een heel andere dan waar het bedrijf gevestigd zou zijn. Niet eens echt in de buurt zelfs.

Maar het factuurbedrag een heel stevige is en factuur op mijn woonadres staat. Ik heb al eerder deurwaarders gehad in vorige woonplaats van bedrijven die bij ons aankwamen omdat we het telefoonnummer hadden van een frauduleuze shoarma zaak toen waarvan de eigenaar spoorloos was verdwenen.

Ik ga eens kijken hoe dit op te lossen. Als iemand nog ideeen heeft waar ik heen zou kunnen bellen?

Silly1972

Re: Factuur gekregen niet voor mij, niet bereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:04

terugsturen, is net voor jou bestemd, staat niet op jouw naam en ook niet op jouw adres, afzender heeft het gewoon verkeerd op geschreven en/of de post heeft het verkeerd bezorgd.
Gewoon retour afzender

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:05

Dat wilde ik net typen. Verder geen moeite voor doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 11:05

Afzender moet ik opzoeken omdat die dus ook niet op de enveloppe staat.

Factuur staat dus wel op mijn woonadres, zowel de enveloppe als de factuur zelf
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-10-19 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:05

Dan niks doen, weggooien. De factuur is niet aan jou gericht.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:06

Jep, dichtplakken en retour afzender. Zet er maar op dat het adres verkeerd is.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:06

In ieder geval noteren wie je hebt gebeld en wanneer en dat je hier geen gehoor krijgt.
Vage voicemail inspreken met terugbel verzoek.

Verder kan je in mijn ogen niet wat doen. KvK kan je nog proberen als je een KvK nummer hebt, misschien dat zij andere contactgegevens hebben.

Houdt voor een eventuele deurwaarder een dossier bij. Dan is het wel vervelend dat iemand er staat maar zal jij daar verder niet voor opdraaien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 11:06

Een edit gedaan. Factuur staat ook op mijn woonadres. Postcode die gebruikt is heeft geen huisnummer van mij, is namelijk ander deel van dezelfde straat

Kvk nummer heb ik wel op de factuur staan. Geen btw nummer trouwens. Wat voor een bedrijf verplicht is neer te zetten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:08

Bloodymary schreef:
Dan niks doen, weggooien. De factuur is niet aan jou gericht.

Dan heeft ze er volgende week weer een. Ik zou het retour afzender doen met 'persoon onbekend op dit adres' .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 11:08

Daarom, ik weet van vorige woonplaats bij negeren dat je dan heel nare mannetjes aan de deur kunt gaan krijgen. Dat wil ik graag voorkomen

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:09

karuna schreef:
Afzender moet ik opzoeken omdat die dus ook niet op de enveloppe staat.

Factuur staat dus wel op mijn woonadres, zowel de enveloppe als de factuur zelf

Voor een factuur te sturen, moeten ze wel arbeid of diensten verricht hebben. En bewijs daarvan hebben...

Gewoon retour afzender met een briefje erbij, met verzoek tot bewijs. (getekende werkbon)
Als je ze telefonisch niet te pakken krijgt.(wel van alles een kopie maken en bewaren)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:10

Spookfactuur waarschijnlijk. Gewoon weggooien en niet moeilijk doen

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:12

Schuur_ schreef:

Ja vind ik dus ook. Ik zou me daar echt niet druk om kunnen maken en allemaal uit gaan zoeken waar die vandaan komt.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:13

Bij de gemeente een attest vragen waarop staat dat op jouw adres jij alleen ingeschreven bent.
Nare mannetjes krijg je in principe maar als bv de vorige bewoner niet uitgeschreven is op jouw adres.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 11:16

Is bedrijfshuisvesting dus geen arbeid verricht. Vorige bewoner is al 14 jaar weg en overleden ook.

Check nu kamer van koophandel naoverleg met de betreffende gemeente waar versturende bedrijf zou zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:17

Wat een moeilijk gedoe weer.. Gewoon weggooien als er geen retouradres op staat.. Is niet voor jou, simpel zat..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 11:18

Sclimpre schreef:
Bij de gemeente een attest vragen waarop staat dat op jouw adres jij alleen ingeschreven bent.
Nare mannetjes krijg je in principe maar als bv de vorige bewoner niet uitgeschreven is op jouw adres.

Die heb ik al gelukkig,

Nu desbetreffende gemeente aan de lijn van versturende bedrijf. Moet kvk bellen erover. Toch niets te doen, verplichte bankrust toch.

Weggooien weet ik van een vorige keer werkt niet, dan ligt er zo een aanmaning op de deurmat

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:19

Schuur_ schreef:

Dit inderdaad.
Misschien niet weggooien, maar ergens wegleggen voor een tijdje. Mocht je er nog een krijgen, dan wel actie ondernemen. Voor nu zou ik het ook laten voor wat het is.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:28

dit soort facturen krijgen we als bedrijf ook vaak. ze hopen dan dat je betaalt. zou er een kopie van maken en verder niets doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:31

Doe nou eens een keer niet zo moeilijk, gooi onder in een la en laat gaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:40

Gewoon adres doorkrassen en erop zetten dat adres onbekend is, persoon woont hier niet.
Wel de streepjescode aan de onderkant doorkrassen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 11:41

Goed dat ik dat dus niet heb gedaan. :oo

Via kvk het juiste telefoonnummer kunnen achterhalen van de verstuurder. Die was het dus echt en op zijn zachtst gezegd niet blij. :n Adres en mijn naam (verkeerde postcode dus wel) als contact persoon zijn dus doorgegeven door het bedrijf aan wie de factuur was gericht, ik ken dat bedrijf niet overigens en ook niemand die daar werkt voor zover ik weet. Die hadden al een betalingsachterstand kennelijk en reageerden niet op brieven.

Na dat telefoontje heeft hij dus mijn adres en gegevens door gekregen als zijnde contact persoon, dit was de laatste poging van hem om betaling te krijgen. Telefoonnummers van dat bedrijf zijn afgesloten. Lijkt erop dat die gesmeerd zijn en vrolijk mijn gegevens hebben doorgegeven. :oo bij wegleggen had ik dus heel rap een incassoburo en deurwaarder op de stoep gehad. %)

Ben toch weer blij dat ik soms iets te grondig dingen wil nachecken. Factuur gaat terug deze week. Dat heeft hij nodig voor dossieropbouw en bewijs dat ik er niks mee te maken heb.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:42

Ik werk in België op de post. Gewoon op de enveloppe schrijven “adres onbekend, aangeduid persoon woont niet op dit adres”. Jouw adres doorkrassen en weer een brievenbus of bij een postpunt droppen. Die gaat dan retour afzender. Of als er geen adres op staat naar dienst onbestelbare stukken waar ze uitzoeken waar hij heen moet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:43

Maar waarom moet dit op Bokt? Verslag van je dag? Want je doet toch niets met wat er gezegd wordt :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:43

Heel bijzonder.