Wat is jouw haarstylings ritueel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat is jouw haarstylings ritueel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:22

Omdat ik sinds kort een nieuw kapsel heb ben ik erg bezig met de styling van mijn haar. Zodoende ben ik ook benieuwd naar de haarstylings rituelen van anderen?

Hoe stylen jullie je haar? Wat doen jullie in de ochtend? Avond of zelfs middag? Wat voor producten? Hoevaak wassen jullie het met shampoo etc? Wat doe je voor het slapen?

Wassen jullie het altijd na het paardrijden en of sporten? :)

Chiave

Re: Wat is jouw haarstylings ritueel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:25

Ik was met Petal Fresh shampoo en conditioner van Holland & Barrett. Dat ongeveer 2 á 3 keer per week. Wanneer ik van mijn job kom (waar het behoorlijk ruikt), was ik ook altijd, dus soms een vierde keer in de week. Na het wassen droog ik het met de handdoek en kam ik het direct uit. Daarna meteen een vlecht. Ik was meestal voor het slapen gaan, dus ga ik met een vlecht naar bed en is de vlecht droog als ik wakker word. Ik kam verder nauwelijks: ik heb best wel volumineus haar en als ik dat borstel, ben ik een poedel. :+

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:26

Ik heb krullend haar en was het meestal 1 keer in de week, heel soms 2.

Als ik het was dan moet ik altijd eerst kijken wat mijn haar nodig heeft aan verzorging en dan moet er zeiknat krul crème gel en mousse in. Dit plop ik dan een halfuur, dan nog een keer gel en diffuse ik alles voor een halfuur tot het droog is. Dan kneed ik de gel er weer uit.

Voor de rest maak ik het som wat nat met nog wat krul crème on het weer in de krul te krijgen. Tot ik weer ga wassen.
Voor s'nachts doe ik het boven op mijn hoofd en dan een satijnen slaapkapje op.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:29

Ik heb krullen. Was 1 a 2x per week, alleen dan borstel ik het en laat het aan de lucht drogen. In de ochtend spuit ik het alleen nat en breng met mijn handen in model. Na het wassen doe ik er een soort gel voor krullen in (curl custard). Eventueel nog een beetje haarlak.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:29

Toen ik kort haar had (hanekam en opgeschoren zijkanten) deed ik er vrij weinig aan eerlijk gezegd. 2/3x in de week wassen. Sochtends flinke dot gel erin en savonds niks. Overdag deed ik er niks aan verder.

Maar nu ben ik ook niet echt een persoon dat zich snel druk maakt om mn haar.. :')

Momenteel is het alweer voorbij mijn schouders, was ik het 2/3x per week met shampoo & conditioner. En 1x per dag een bostel er doorheen en slaap met los haar tenzij het heel heet is. Heb geluk met haar dat zichzelf stijlt en waar vrijwel geen klitten in komen :)

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:33

Ik was het elke ochtend en daarna föhn ik het, en klaar. Verder doe ik er niks mee.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:37

Ik heb echt een heel haarritueel, maar ik heb dan ook erg lastig haar! Mijn haar is bijzonder dun, ik kleur het en ik heb extensions voor meer volume. Er gaat dus echt een waslijst aan verzorgingsproducten doorheen. Ik was mijn haar wel iedere dag, goed is dat natuurlijk niet, maar als ik het niet was, dan is mijn haar zo futloos en dan kan ik er echt niks mee! Even op een rijtje wat ik doe:
- wassen met zilvershampoo van Maria Nila en conditioner in de punten (meestal een drogistenmerk)
- olie en leave in conditioner in de punten van Moroccanoil (handdoekdrooghaar)
- heat protector van Morroconanoil
- droog föhnen op licht warme temperatuur
- serum van moroccanoil in mijn punten tegen gespleten haren en haalt het pluis er wat af
- haarpoeder onder mijn bovenste haren voor meer volume
- droogshampoo van morroconoil als finishing toch voor zilveren gloed over mijn haar en meer volume en textuur. Soms ook nog texture spray maar daar wordt het soms te droog van

Soms ook nog eens een maskertje van Morrocanoil dat ik de hele nacht laat inzitten! Het lijkt zo veel werk maar eigenlijk ben ik met föhnen erbij maar 10 minuten bezig hoor! :D Ik betaal me alleen wel blauw aan producten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:41

Ik was het 1 of 2 maal in de week en haal mijn handen erdoor, soms een borstel.

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:45

Ik was het om de 3 dagen, als het de laatste dag wat vettig is spuit ik er wat droog shampoo in. Ik kam het alleen voor ik het ga wassen, daarna niet meer. (Gaat het enorm van pluizen). Na het wassen een leave in masker en dan ga ik slapen met nat haar. Soms een beetje volumepoeder in de aanzet zodat het mooier valt, verder niks bijzonders :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:48

Borstel erdoor, stiek erom :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:50

Suzanne_J schreef:
Ik heb echt een heel haarritueel, maar ik heb dan ook erg lastig haar! Mijn haar is bijzonder dun, ik kleur het en ik heb extensions voor meer volume. Er gaat dus echt een waslijst aan verzorgingsproducten doorheen. Ik was mijn haar wel iedere dag, goed is dat natuurlijk niet, maar als ik het niet was, dan is mijn haar zo futloos en dan kan ik er echt niks mee! Even op een rijtje wat ik doe:
- wassen met zilvershampoo van Maria Nila en conditioner in de punten (meestal een drogistenmerk)
- olie en leave in conditioner in de punten van Moroccanoil (handdoekdrooghaar)
- heat protector van Morroconanoil
- droog föhnen op licht warme temperatuur
- serum van moroccanoil in mijn punten tegen gespleten haren en haalt het pluis er wat af
- haarpoeder onder mijn bovenste haren voor meer volume
- droogshampoo van morroconoil als finishing toch voor zilveren gloed over mijn haar en meer volume en textuur. Soms ook nog texture spray maar daar wordt het soms te droog van

Soms ook nog eens een maskertje van Morrocanoil dat ik de hele nacht laat inzitten! Het lijkt zo veel werk maar eigenlijk ben ik met föhnen erbij maar 10 minuten bezig hoor! :D Ik betaal me alleen wel blauw aan producten

Als ik die foto's in je profiel zie dan ben ik gewoon jaloers! Echt heel mooi haar!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-10-19 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:56

Ik heb lang stijl haar op mijn kont.
Ik was het 1 á 2 keer per week met shampoo en cremespoeling (gewoon jumbo eigen merk)
Verder alleen in de ochtend borstelen en evt vlechten of een staart er in. Verder niks.
Ik föhn alleen als het "moet", verder laat ik mijn haar altijd aan de lucht drogen.
Stijl/krultangen, maskers, oliën, verven.... Het maakt m'n haar alleen maar vet en kapot.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 22:44

LadyMadonna schreef:

Dit :')

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 22:52

ik was mijn haar 2 tot 3 keer per week. Dit doe ik met de “Honey I washed my hair” of “CoconutRice Cake” shampoo bars van de Lush. Daarna gebruik ik de solid condiotioners “Jungle” en “American Cream Conditioner”, wederom van de Lush. Na het douchen smeer ik wat “R ‘n B” van ook weer de Lush in mijn haar. Meestal laat ik mijn haar aan de lucht drogen en smeer ik daarna nog een klein beetje 100% pure arganolie in mijn haar. Ik gebruik regelmatig het masker “Damaged” van Lush en voeg hier nog wat pure castorolie aan toe.

Ik heb jarenlang blonde highlights in mijn haar gehad en ben daar sinds een jaar mee gestopt. Mijn haar heeft dus aardig wat te herstellen :+ Maar het gaat de goede kant op! Qua stijlen en krullen doe ik dus eigenlijk ook vrij weinig, puur om mijn haar zo veel mogelijk te laten herstellen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 23:27

3x per week wassen en conditioner. Elke ochtend borstel erdoor en klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 23:28

LadyMadonna schreef:

Schuldig :D

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 23:31

prugelpiet schreef:
LadyMadonna schreef:

Schuldig :D

Hier hetzelfde, alleen zonder de elastiek. Heb mijn haar altijd los.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 23:49

1 a 2x per week wassen en na het wassen drogen, heatprotector spray erin (als ik het in huis heb :o ) en in model föhnen. Tussendoor een keer volume droogshampoo erin. Verder alleen ‘s morgens even een borstel erdoor.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 23:50

Borstel erdoor, klaar.
Spoel mn haar 3 keer per week uit met water, en was het 1 keer per 2 weken met shampoo/conditioner.
Heb haar tot 3cm onder mn bh bandje, super dik en vooral ook heel veel. Heb het ooit eens laten krullen bij de kapper voor een feestje maar 3 uur later was het al uitgezakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 00:06

Moest even wennen aan mijn nieuwe krullen maar dit is wat het beste werkt: 2 x per week wassen met syos curl me shampoo, alleen dan ook borstelen (onder de douche dus) en na het douchen syos curl me conditioner erin, niet uitspoelen.
Haar op een knot tijdens de nacht en in de ochtend elastiek er uit en klaar.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 00:11

Ik heb krullen. Ik was het ongeveer 3 x in de week met l'oreal curl contour.
Ik kam of borstel het eigenlijk nooit.(en sindsdien blijven mijn krullen mooier)
Ik doe er een handdoek omheen na het douchen sochtends en maak me dan op. Daarna handdoek eraf, krullencreme erin, krullen spray daarna. Dan föhnen met een diffuser. Eventueel nog volumepowder (Vooral als ik het net heb gewassen) en dan als laatste nog haarlak.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 00:16

2 a 3 keer per week haren wassen met zilvershampoo.
En gooi er ook altijd conditioner in. Uit de douche spuit ik er ook direct anti klit op.
Ga ik slapen ? Dan gewoon handdoek der rond en bed in. Moet ik er toch nog deftig uitzien... even de froufrou met een ronde borstel fohnen.
Want ik ken het als ik het niet doe. Juist dan krijg ik er niks mee klaar.
En als het droog moet zijn even droogfohnen en steampod er op. En nog iets voor op de punten.
Wil ik mijn krullen hebben. Laat ik ze gewoon aan de lucht drogen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 06:31

LadyMadonna schreef:

Dit, en als het echt even zo is, laat ik het van de vorige dag zitten. :')

Wel 2x per week wassen met zilvershampoo en conditioner. Zonder conditioner heb ik pluishaar.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 06:51

Om de dag wassen met shampoo en conditioner, eens in de zoveel tijd een haarmasker erin.Dagelijks 's ochtends en 's avonds borstelen.

Ik merk dat ik na mijn haardonatie in april, ruim 35cm eraf, een stuk minder werk aan mijn haar heb.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 07:51

Ik was mijn haar om de dag met shampoo en cremespoeling. 1x per maand gaat er een haarmasker in. Ik kam mijn haar als het nog nat is en soms voor het slapen gaan.