Hoe cadeaukosten verdelen stellen/vrijgezellen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel betalen?

1/4
68 (47%)
2/5
76 (52%)

Totaal aantal stemmen: 144

x_Anne_x

Hoe cadeaukosten verdelen stellen/vrijgezellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 19:40

Oké misschien beetje vage titel maar wist niet zo goed hoe ik het anders moest noemen.

Mijn schoonzusje is eind van de maand jarig (zusje van mijn vrouw)
Nu heeft net hun andere zusje een groepsapp aangemaakt met ons beide en schoonvader en schoonmoeder (zijn gescheiden) of we willen meebetalen aan een cadeautje voor de jarige en dan zou t op 18 pp uitkomen.
Kortom er wordt van ons verwacht dat wij 2/5 van het cadeau betalen.
Terwijl mijn schoonvader ook een relatie heeft maar daar wordt niets van verwacht zeg maar.

Ik zou eerder zeggen wij betalen gewoon 1/4

Dus wij 1/4
Schoonmoeder 1/4
Schoonvader+vriendin 1/4
Schoonzusje 1/4

Wat is bij jullie gebruikelijk in de familie?

kleinvosje

Re: Hoe cadeaukosten verdelen stellen/vrijgezellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:42

Bedrag delen door het aantal personen, ieder betaalt dat. Dat betekent dus inderdaad 2/5 voor jullie.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:43

Kan je die €18 pp missen?

Of het bedrag delen door 6, relatie van schoonvader doet ook mee.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:44

Dat vind ik echt teveel gedoe om dat te gaan uitrekenen. Als iemand een leuk idee heeft voor een gezamenlijk cadeau en ik mag diegene graag dan betaal ik gewoon. Als ik t bedrag te hoog vind of iets dergelijks zeg ik dat ik al iets anders heb.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:44

Ja gewoon per persoon. Waarom zou iemand die alleen is voor 2 moeten betalen?

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:49

Ik denk dat TS er meer mee zit dat er dan niks verwacht wordt van partner van schoonvader dan echt qua kosten..

TS: Waarom wordt er van de partner van je schoonvader niks verwacht?

Ik zou zeggen doe het door 6. Jij, je vrouw, zusje, schoonmoeder, schoonvader en partner van schoonvader. Dus jullie 2/6.

Zo doen wij het hier ook altijd.
Laatst bijgewerkt door _Kellyy op 02-10-19 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:50

Het bedrag door het aantal personen idd. Anders is het banketstaaf voor de mensen die alleen zijn.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:50

Wij overleggen vaak eerst wat ieder van plan was uit te geven aan een cadeau. Sommige hebben af en toe wat minder te besteden dus die doen wat minder.
We kiezen aan de hand daarvan een cadeau.

Of iemand bedenkt iets een vraagt daarna wie er mee wil doen. Ieder legt in wat hij/ zij kwijt wil/ kan. Dan komen we ook altijd wel aan het benodigde bedrag.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:53

Ik zou zeggen 1/4. Ze zouden anders ook maar 1 cadeau krijgen van ons. En dat zal niet 36 euro bedragen...

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:01

Wij doen ook per persoon..

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:02

O wij delen het bedrag altijd gewoon door het aantal personen.
Ik ben alleen en echt niet dat ik dubbel ga betalen

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:06

delen door het aantal personen. Gewoon in de app zetten: x-bedrag gedeeld door 6 is toch geen 18,-? rekenfoutje? ;-). doen alsof je gek bent hihi 8-)
Zou lekker zijn dat de vrijgezel steeds de volle pond moet betalen met verjaardagen en de anderen de helft.... toch?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 20:10

Haha goede.

Ik heb gereageerd dat wij met alle liefde 22.50 meedoen en daar heeft ze alleen op gereageerd prima, moeten we even kijken wat iedereen mee doet.

Maar ik lees alleen staande die zeggen ok ga niet dubbel betalen. Maar ja tuurlijk wordt t dan voor anderen iets meer maar toch niet t dubbele?

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:10

Detroit schreef:
Ik zou zeggen 1/4. Ze zouden anders ook maar 1 cadeau krijgen van ons. En dat zal niet 36 euro bedragen...

Precies dit. Wij hebben een maximaal bedrag voor dit soort dingen en gaan daar niet over heen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:13

meintje schreef:
Wij overleggen vaak eerst wat ieder van plan was uit te geven aan een cadeau. Sommige hebben af en toe wat minder te besteden dus die doen wat minder.
We kiezen aan de hand daarvan een cadeau.

Of iemand bedenkt iets een vraagt daarna wie er mee wil doen. Ieder legt in wat hij/ zij kwijt wil/ kan. Dan komen we ook altijd wel aan het benodigde bedrag.

Dit dus. Wat wil iedereen uitgeven en wat kan iedereen uitgeven? Soms heeft een stel een stuk minder te besteden dan een vrijgezel of de ene vrijgezel veel minder dan een ander, dus ik vraag het liever vooraf.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:18

Wij vragen altijd wat je bij wil dragen aan cadeau en dan zoeken we iets voor dat bedrag...
En als het iets is wat de jarige graag wil hebben, en het is niet genoeg om het te kopen, is het een bijdrage aan dat voorwerp.

Mijn ouders gaven altijd 50 euro pp, want die waren gescheiden, mijn broers en zussen wat uitkwam, of verzonnen zelf wat.

Maar we keken er nooit naar wat een ander wel of niet gaf en er werd zeker geen bijdrage vastgesteld.
Laatst bijgewerkt door Rakkie123 op 02-10-19 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:24

Wij doen met gezamenlijke cadeau's zowel in de familie als met de vrienden het bedrag gewoon door het aantal personen. (Ook met uitjes vaak trouwens). Dus een stel betaald 2 x het bedrag want zijn ook met 2 personen.

In jullie specifieke geval dus 2/5. Maar als de vriendin van je schoonvader ook mee doet/geeft met het cadeau moet zij ook een gedeelte betalen vind ik. Dus dan zijn jullie met zijn zessen. Dus het bedrag delen door 6 en jullie als stel dit 2 x betalen dus:
Dus jullie 2/6
Schoonmoeder 1/6
Schoonvader+vriendin 2/6
Schoonzusje 1/6

Dit vind ik persoonlijk het meest eerlijke
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 02-10-19 20:25, in het totaal 2 keer bewerkt

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:24

Als jullie als stel naar een verjaardag gaan geven jullie dan een dubbel zo duur cadeau dan wanneer je alleen gaat?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:25

x_Anne_x schreef:
Maar ik lees alleen staande die zeggen ok ga niet dubbel betalen. Maar ja tuurlijk wordt t dan voor anderen iets meer maar toch niet t dubbele?

Als jij met zn 2-en bent dan is het toch logisch dat jullie dan dubbel betalen, dus 2 keer enkel.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:27

mag schreef:
Als jullie als stel naar een verjaardag gaan geven jullie dan een dubbel zo duur cadeau dan wanneer je alleen gaat?

Ehhm ikke wel ja. Ik vind dit eigenlijk ook niet meer dan logisch??? Een stel bestaat toch uit 2 personen. En je gaat daar ook heen met 2 personen en eet en drinkt ook voor 2 personen op (al zal het niet uit moeten maken wat je verbruikt als je wat geeft, maar toch).

Als ik een relatie heb dan geef ik 2 het bedrag aan geld of een cadeau dan wanneer ik vrijgezel ben. Hoezo hebben stelletjes opeens korting? Ik dacht dat per persoon gewoon logisch was

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:42

Waarom is dat eerlijker?
De een heeft een hoger inkomen dan de ander, of heeft hoge lasten....

Al komen ze op mijn verjaardag met een bos bloemen gejat uit het gemeenteplantsoen, het gaat er toch om dat mensen komen om een feestje met je te bouwen.... van je houden, van elkaar houden....

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:44

Ik vind het vooral triest dat er blijkbaar zoveel moeite en gedoe moet zijn voor een cadeau. Als het allemaal zo op de weegschaal moet, doe dan gewoon niks.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:46

x_Anne_x schreef:
Haha goede.

Tuurlijk wel toch, de partner zal toch evenveel eten/drinken op 't feestje, dus moet toch evenveel bijdragen lijkt me logisch? Heb het hier in Belgie nog nooit anders geweten.

edit: sorry, ik herhaal mijn voorgangers, had gepost zonder helemaal bij te lezen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:48

kleinvosje schreef:
Bedrag delen door het aantal personen, ieder betaalt dat. Dat betekent dus inderdaad 2/5 voor jullie.

Idem zo. Zo doen we dat bij mijn vriendengroepen en familie

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:51

Mijn vriend en ik doen gewoon samen. Bijvoorbeeld dan wel voor €20 tegenwoordig aangezien we allebei werken. Maar beide €20 gaat mij ook te ver. Hij of ik word toegevoegd aan een app voor cadeau en ik regel het bij mijn familie en ga ik hem niet nog eens extra laten betalen.