Dit is toch ongelofelijk.. Echt absurd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Dit is toch ongelofelijk.. Echt absurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 12:32

Zojuist zijn wij erachter gekomen dat onze auto is weggesleept.
Volgens een aanwezige man zouden de eigenaren van de auto's zijn gebeld om last minute de auto's te verplaatsen. Ook vertelde hij dat er maar 7 auto's stonden
Maar wij zijn niet gebeld en onze buurman ook al niet.
Er stond een evenement gepland op de parkeerplek. Volgens een stugge man daar waren er in de hele omgeving ook briefjes in de bus gedaan. Wij wonen echter maar 120 meter van de parkeerplek en hebben geen briefje gehad.
Niet gek zei die man, want dat was heel ver van de parkeerplek. De parkeerplaats is 1 van de weinige in de omgeving.
Nu mogen wij dus meer dan 250 euro gaan betalen voor het wegslepen van onze auto terwijl de organisatie echt heel slecht gecommuniceerd heeft.
Wij zijn echt heel nijdig inmiddels, ook om het feit dat we ronduit bot te woord zijn gestaan.
Nu moeten we dus op eigen houtje naar een dorp verderop om onze auto te halen..
Kunnen we de organisatie van dit evenement aansprakelijk stellen voor (een deel) van de kosten?
Iemand enig idee?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Dit is toch ongelofelijk.. Echt absurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:35

Stonden er borden bij dat je niet mag parkeren?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 12:38

Vanochtend wel, maar eerder hebben wij ze niet gezien en de buurman ook niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:41

fleurtjeuh schreef:
Vanochtend wel, maar eerder hebben wij ze niet gezien en de buurman ook niet.

Heb jij ze niet gezien of stonden ze er ook echt niet?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 12:46

Wij hebben ze niet gezien, en de buurman ook niet.
Ik kan dus niet zeggen of ze er daadwerkelijk niet waren.
Ik heb ze eerder niet gezien. Mijn vriend ook niet. De buurman ook niet.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:55

Je kan informeren bij de organisatie wanneer de borden er stonden.
Stonden ze er nog niet, dan zou ik eerst de organisatie bellen en het voorleggen.
Helpt dat niet dan kun je het juridisch loket bellen op om hulp te vragen.
Ik weet namelijk niet of je voor €250 een zaak er van moet willen maken

Mochten ze er wel hebben gestaan, dat kan gebeuren, fouten maken is menselijk.
Sowieso lekker die auto op gaan halen. Maakt voor die zaak mbt de €250 et uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:56

Even navraag doen of de gemeente ze heeft geplaatst en zo ja, wanneer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:57

Mm vreemd en erg balen. Maar wisten jullie dat er iets georganiseerd werd vandaag? Dure grap wel en jullie moeten op de een of andere manier er nog bijkomen ook.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:01

fleurtjeuh schreef:
Wij hebben ze niet gezien, en de buurman ook niet.
Ik kan dus niet zeggen of ze er daadwerkelijk niet waren.
Ik heb ze eerder niet gezien. Mijn vriend ook niet. De buurman ook niet.

Dan kun je dus ook niet zeker weten of ze nu verkeerd handelen of niet.
De fout kan net zo goed bij jullie liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:05

Lekkere clickbait titel. :+

Maar als je niet weet of die borden er al eerder stonden kan de fout net zo goed bij jezelf liggen dus?
Waarom dan meteen zo hard roeptoeteren en spreken over aansprakelijk stellen?

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:06

Organisatie heeft over het algemeen geen bevoegdheid om auto's weg te slepen. Dit ligt bij gemeente en politie.
Dus contact opnemen met gemeente. Over het algemeen hebben die een calamiteiten nummer. Dus even bellen. Het calamiteiten nummer, staat vaak op het bandje van de gemeente als je nu het algemene nummer belt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:11

Normaal als ze borden plaatsen schrijven ze de nummerplaten op van de auto s duecer al staan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:20

Geen tips maar man, wat lijkt mij dat waardeloos zeg! en 120 meter is niet eens ver, dat is denk ik net 1 blok huizen of de helft van een straat ofzo? Stond er ook niks in de krant oid?

Hier in het dorp zijn ook wel vaker evenementen, dan staan de verkeersborden met waarschuwingen en afzettingen met rode verkeersborden vaak al ruim 1 of 2 weken vantevoren klaar, vaak eerst een periode achterstevoren langs de kant en een paar dagen voor het evenement en met het evenement staan ze er pas echt. Maar dus op zich wel al ruim op tijd zichtbaar op zich. Wat raar dat het bij jullie zo gaat!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 14:54

Er zijn 5 auto's weggesleept, waarvan 3 van mensen die binnen 200 meter van het plein wonen.
Wij zijn op geen enkele manier op de hoogte gesteld dat ze gingen slepen. Op dit moment hangen er wel borden.
Het bergingsbedrijf vond het ook gek dat niemand van ons was gebeld of dat er niet iemand langs was gelopen om aan te bellen.
We hebben de auto weer terug, maar blijken nu ook nog een boete van te voren te hebben gehad van nog net geen 100 euro..
Daar gaat al ons spaargeld.
T is gewoon hartstikke zuur dat al die evenementen dingen altijd op dat plein moeten terwijl er prima andere plekken zijn. Er is al zo weinig parkeerplek in het centrum en alles staat vaak al vol.
En dan moet je weer ergens je auto kwijt zien te kunnen want je hebt parkeervergunningen nodig hier in het centrum.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 15:16

Hoe lang ben je niet bij je auto geweest als je een boete hebt en dat nu pas weet ? En waarom een boete?

Evenementen maken normaal gesproken reclame zodat mensen er naartoe gaan. En niet pas vlak vantevoren.

Vind t een raar verhaal iig.
Als t inderdaad is zoals jij zegt dan met zn alle contact opnemen met t evenement.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 15:19

Ik denk dat we in dit geval vooral de andere kant van het verhaal missen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 15:25

fleurtjeuh schreef:
Er zijn 5 auto's weggesleept, waarvan 3 van mensen die binnen 200 meter van het plein wonen.
Wij zijn op geen enkele manier op de hoogte gesteld dat ze gingen slepen. Op dit moment hangen er wel borden.
Het bergingsbedrijf vond het ook gek dat niemand van ons was gebeld of dat er niet iemand langs was gelopen om aan te bellen.
We hebben de auto weer terug, maar blijken nu ook nog een boete van te voren te hebben gehad van nog net geen 100 euro..
Daar gaat al ons spaargeld.
T is gewoon hartstikke zuur dat al die evenementen dingen altijd op dat plein moeten terwijl er prima andere plekken zijn. Er is al zo weinig parkeerplek in het centrum en alles staat vaak al vol.
En dan moet je weer ergens je auto kwijt zien te kunnen want je hebt parkeervergunningen nodig hier in het centrum.

350 euro spaargeld?

Als je al een boete hebt gehad stond de auto dan sowieso niet al verkeerd?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 15:29

Knap zonde van je geld.

Ik kwam er vorige week bij toeval achter dat er dit weekend een NK paintballen in ons park wordt gehouden. Had ik een krantje gestaan, maar die krijgen we niet.
Waren geen briefjes in de bus gegooid.
Vandaag gelukkig laatste dag.

Borden stonden er 2 dagen van tevoren wel.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 15:32

De boete is van 6:20 vanochtend.
We zijn gisteravond bij de auto geweest.
Boete was voor foutparkeren, want schijnbaar mocht je vanaf 5 uur sochtends niet parkeren vanwege het evenement.
Daarna is de auto dus weggesleept,na die boete.
Auto is weggesleept om 7 uur.
Er hebben dus 40 minuten tussen de boete en het opdrachtgeven van het slepen gezeten waarin niemand de moeite heeft gedaan om mensen op de hoogte te stellen.
Het evenement zou pas om 10 uur beginnen. Er is niks opgebouwd op het plein, alleen afgezet met een lint,dus de auto had niet zo vroeg weg hoeven te zijn.
We balen gewoon ontzettend van de slechte en botte communicatie van de organisatie.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 15:33

Maar als er op dat moment al borden stonden hoeven ze toch ook niet jullie op de hoogte te stellen?
En het doet er natuurlijk niet toe dat er nog niets is opgebouwd.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 15:36

Cayenne schreef:
Maar als er op dat moment al borden stonden hoeven ze toch ook niet jullie op de hoogte te stellen?
En het doet er natuurlijk niet toe dat er nog niets is opgebouwd.

Er is uberhaupt niks opgebouwd.
Ik snap dat ze uren van te voren ruimte nodig hebben als ze vanalles moeten opbouwen. Maar dat is dus niet zo. Het plein is leeg. Alleen afgezet met een lint. Het evenement is een motorrit, het plein is de startplaats. Meer niet.
Over het algemeen moet je volgens mij op de hoogte worden gesteld als je auto gesleept gaat worden.
Zodat je daar wat aan kan doen, last minute. Niet dat je dan 3 uur later bij je auto wil, en hij is ineens weg.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 15:38

Ik heb inderdaad een keer gehad dat ik gebeld ben. Aannemer van gemeente zou starten met werkzaamheden aan de straat maar dat was al tig keer uitgesteld, iedere keer auto ergens anders neergezet maar deze keer was ik het vergeten en kwamen ze net wel. Borden stonden er wel maar echt van weken daarvoor, heb toen denk ik wel 5 keer een nieuw briefje in de bus gehad van we zouden vandaag beginnen met nieuwe startdatum. Was wel lekker rustig in de straat toen :D . Om half 7 uit mijn bed gebeld door de politie en ik kon 'm gelukkig nog verplaatsen. Daarna nog een keer gehad met bomen snoeien. Waren ook alleen de huizen echt recht voor die parkeerplekken van op de hoogte gesteld en wij 3 huizen verder niet, ook geen borden geplaatst. Het was ook niet echt dat de auto in de weg stond maar er konden wel takken op vallen. Mensen uit de straat wisten dan het onze auto was en zijn toen even aan komen bellen. Ik was toen al behoorlijk geirriteerd (als ik niks hoor en dan vervolgens wel snel mijn auto kom verzetten hoef ik geen bergen commentaar van zo'n bedrijf) maar in jouw geval zou ik echt pissig zijn. Als je nou de enige was... met zoveel auto's lijkt het toch aan de communicatie van de organisatie te liggen. Ik denk ook wel dat de gemeente er iets mee doet als je allemaal klacht indiend. Mijn ervaring is dat organisaties juist altijd veel moeite doen om omwonenden te vriend te houden. Als het evenement volgend jaar weer is zou ik mooi bezwaar indienen tegen de vergunning.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 15:39

Of er wel of niet gebouwd gaat worden en of jouw auto dan ook wel later weg had gekunnen doet er verder helemaal niet toe.
Hij moest schijnbaar op een bepaalde tijd weg zijn en dat was niet zo. Hoe en waarom ie weg moest is verder niet belangrijk.
Heel simpel is t enige wat je nu kan doen bezwaar maken en probeer nog eens contact op te nemen.
Hoop dat je naar het bedrijf toe iets anders verwoord iig ipv loze dingen erbij te halen. Dat werkt meestal niet mee met zoiets.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 15:41

Uiteraard verwoord ik zoiets dan anders, ik moest hier voornamelijk even ventileren :P

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 15:41

Onze auto is ooit weggesleept in franstalig Belgie terwijl we een kleine tussenstop maakte om een frietje te eten. Achteraf gezien stonden er helemaal aan het begin van de straat borden dat er geen auto's mochten staan tussen 1 en half 2. Het was voor een carnavalsoptocht van 5 kleine wagens. Tien voor 1 geparkeerd. Auto stond ook aan de andere kant van de stad. Geen boete trouwens. Maar je staat wel raar te kijken als je terug komt bij je auto om kwart over 1 en hij is verdwenen.