Ik ben heel benieuwd wat jullie gebruiken en waarom.

Zelf ben ik er nog niet helemaal achter wat ik moet gebruiken, ik heb namelijk altijd ruzie met mijn inmiddels halfjaar oude Miele wasmachine.
Ik gebruikte altijd vloeibaar wasmiddel van elk merk eigenlijk wel en daarnaast nog wasverzachter. Maar na een maand merkte ik al dat mijn was niet meer fris rook en dan met name de handdoeken niet. Soms kwam het al niet fris uit de wasmachine en soms begonnen de handdoeken weer te stinken zodra ze nat werden van het afdrogen.
Conclusie na wat internetten een vieze wasmachine, wat ik wel gek vind voor een wasmachine van een maand oud. Maar goed dan maar een kookwas met een vaatwastablet, leuk geprobeerd maar hielp niks. Daarna een kookwas met azijn, hielp ook helemaal niks. Ook de bakjes waar het wasmiddel in zit helemaal door gespoeld maar hielp ook niks.
Nouja dan maar een flinke dop unstoppables bij de was in, dat ging een paar wasbeurten goed maar daarna had de vieze lucht weer de overhand.
Gisteren was ik er wel een beetje klaar mee, ik heb een dure Miele wasmachine en ik verwacht er gewoon meer van! Dus heb ik de winkel waar ik hem heb gekocht gebeld en die mevrouw zei dat ik een kookwas moest doen met soda en na een kwartier de bakjes door moest spoelen met lauw water, als de was klaar is het zelfde ritueel herhalen en dan moest het probleem toch weg zijn.
Dat heb ik dus gisteren gedaan en daarna heb ik natuurlijk nog een was gedraaid met wasmiddel. De was die eruit kwam stonk niet, maar echt super fris was het ook niet. Dus vandaag naar de winkel gegaan voor een pak ouderwetse waspoeder, nu hoop ik echt dat als de was straks klaar is alles wel heerlijk fris ruikt en ook zo opdroogt.
Ik was handdoeken en was handjes overigens apart van de andere kleding en deze was ik standaard op 90 graden, kleding was ik meestal op 60 graden. Soms heb ik nog een mini wasje voor kleding die niet al te warm gewassen mogen worden.
Ik ben benieuwd hoe jullie een lekker fris wasje draaien!
heel fijn. Nooit teveel gebruiken en hup de trommel in met de vuile was. Vaak als het vies is gebruik je teveel wasmiddel dat laat vieze resten achter en dat ga je ruiken op den duur.
)