Meer bokkers met buitenlanse partners...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Meer bokkers met buitenlanse partners...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 11:06

... die in Nederland wonen?

Hallo Bokkers,
Ik heb sinds een aantal maanden een relatie met mijn vriend die in Pakistan geboren is. Hij was een maand in Nederland toen we elkaar leerde kennen.

De eerste opmerking die ik vaak van mensen krijg is: "Is jullie relatie serieus?"
Langzaam word ik moe van alle vooroordelen die mensen hebben. Standaard reactie die ik vaak krijg: "Oh hij heeft je alleen nodig om hier in Nederland te wonen."

Hij heeft een zeer goede [***], auto v/d zaak, en gaat over een paar maanden een huis kopen. Hij zorgt meer voor mij dan ik voor hem zorg.

Hebben jullie ervaringen met dit soort opmerkingen en hoe reageren jullie hierop? Ik merk dat ik echt moe word van alle kortzichtigheid en me elke keer te moeten verantwoorden.

Hoe gaan jullie met deze opmerkingen om? :)

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:12

Dat er nog zulke kortzichtige mensen zijn zeg... :roll:

Anoniem

Re: Meer bokkers met buitenlanse partners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:14

Bizar toch.. Maar goed, mensen hebben altijd overal maar een mening over en vinden dat ze deze ook maar ongevraagd mogen geven. Ik zou proberen er boven te blijven staan. Je weet zelf hoe de vork in de steel zit toch? :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:33

Mijn vriend komt uit Drenthe, ook buitenland :+
Nee geintje haha.

Vervelend ts zulke opmerkingen. Kan mij begrijpen dat je er moe van word. Wellicht een vraag terug stellen. "Ben jij serieus?" Oid. Dan moeten ze wel eens nadenken. Verder zou ik het negeren... Al snap ik dat je er wel eens wat op wil zeggen. Je bent niemand natuurlijk een antwoord verschuldigd..

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:38

Mijn man komt uit het oosten van Turkije. Is voor mij naar hier gekomen en heeft inmiddels zijn paspoort gekregen, maar is er nog altijd := Zijn inmiddels ruim 17 jaar samen. Eigenlijk heb ik die opmerkingen niet echt gehad, behalve een rotopmerking van mijn vader maar die is een beetje 18+ |o

Veel geluk samen En trek je niks aan van de stomme opmerkingen!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:44

Tsja, vooroordelen, wat zal ik zeggen. Was zelf altijd heel open minded. Niks geen vooroordelen, laten mensen zich maar bewijzen naar hoe ze handelen vond ik. Moslim? Geen enkel probleem, als we elkaar wederzijds maar respecteren dan komt het helemaal goed. De omgeving had vooroordelen genoeg. flauwekul vond ik, deze persoon was anders. We zijn inmiddels 10 jaar verder en helaas zijn alle vooroordelen werkelijkheid geworden. waarmee ik niet wil zeggen dat het bij jou ook zo hoeft te gaan TS, maar waar de vooroordelen vandaan komen snap ik wel.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:47

truus1957 schreef:
Tsja, vooroordelen, wat zal ik zeggen. Was zelf altijd heel open minded. Niks geen vooroordelen, laten mensen zich maar bewijzen naar hoe ze handelen vond ik. Moslim? Geen enkel probleem, als we elkaar wederzijds maar respecteren dan komt het helemaal goed. De omgeving had vooroordelen genoeg. flauwekul vond ik, deze persoon was anders. We zijn inmiddels 10 jaar verder en helaas zijn alle vooroordelen werkelijkheid geworden. waarmee ik niet wil zeggen dat het bij jou ook zo hoeft te gaan TS, maar waar de vooroordelen vandaan komen snap ik wel.

Dit.

Wil inderdaad niet zeggen dat het altijd zo gaat. Maar ik heb het vaak zien gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:47

truus1957 schreef:

Maar waarom zou je dit zomaar ongevraagd uit moeten spreken? Dat snap ik gewoon niet..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:53

Ja, een relatie met een Ghanese (eigelijk Liberiaanse) man. Ruim 19 jaar en 4 kinderen.

Krijg ook vaker de vraag als ik alleen met de kinderen ben: ben je nog samen met de vader?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:56

Relaxed schreef:
truus1957 schreef:

Maar waarom zou je dit zomaar ongevraagd uit moeten spreken? Dat snap ik gewoon niet..

Nou dat ben ik dus hartgrondig met je eens.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 11:59

truus1957 schreef:

Ik snap het ook, mijn eerste ex bleek ook getrouwd te zijn en een kind te hebben. :+ Maar dat kan met Nederlandse mannen net zo gebeuren. Ik begrijp gewoon niet dat men iedereen over een kam scheert.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:23

Wat een onbeschofte vragen.
Gaat mensen toch niks aan.

Je hebt op TLC 90 days to wed, in allerlei varianten.
En dan zie je dat geld en verblijfsvergunning vaak redenen zijn om een relatie aan te aan met een Amerikaan.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:31

truus1957 schreef:

Ik moet eerlijk zeggen, wij waren toen een grote groep via een forum en ik las vorige week nog van iemand waar het mis is gegaan. Denk dat zeker 80 procent (van de 'serieuze' relaties als in huisje boompje beestje, niet de vakantieliefdes zeg maar) het niet gered heeft. Nu is scheiden tegenwoordig sowieso meer dan vroeger, maar ik denk zeker dat de extra verschillen er hier mee te maken hebben. Want die heb je sowieso. Het is echt wel meer aanpassen aan beide kanten dan bij een relatie met iemand met dezelfde achtergrond, en soms lukt dat en soms niet. Neemt niet weg dat anderen geen stomme opmerkingen hoeven te maken natuurlijk.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:45

Wat 'grappig', mijn vriend komt ook uit Pakistan. Wij hebben elkaar leren kennen in Zweden (waar hij al toen al zo'n 8 jaar woonde) en ik ben grotendeels voor hem naar Zweden verhuist. Vooral mijn ene opa had het er wel moeilijk mee, een buitenlandse man uit een "gevaarlijk" land. En dan zou ik ook nog 'ns NL verlaten! :D Voor de rest is verder het merendeel vd familie voornamelijk erg geintresseerd met het verschil in kultuur en geloof. Wat we vooral in zweden veel zien is dat mensen tegen míj zweeds beginnen te praten, terwijl hij juist degene is die de taal spreekt en ik niet :))

Het is natuurlijk wel een hele andere situatie dan jij beschrijft TS, want mijn vriend was al in europa en had al een europees paspoort etc en daar heeft hij gewoon zelf voor gewerkt. Ondanks dat je het veel hoort hoeft het echt niet allemaal zo te gaan.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:57

Hier andersom. Ik ben de buitenlander en mijn vriend de Nederlander. Inmiddels als 10jaar samen en sinds 2018 ouders van een prachtige dochter. Maar wat hebben vooral mijn grootouders moeite met mijn vriend(niet katholiek) en dat ik zover weg woon (860km) :+
Iedere keer dat wij op bezoek zijn willen ze me overtuigen dat ik maar terug moet komen 8)7

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:24

Deoro schreef:
Mijn man komt uit het oosten van Turkije. Is voor mij naar hier gekomen en heeft inmiddels zijn paspoort gekregen, maar is er nog altijd := Zijn inmiddels ruim 17 jaar samen. Eigenlijk heb ik die opmerkingen niet echt gehad, behalve een rotopmerking van mijn vader maar die is een beetje 18+ |o

Uit welke plaats komt jouw man? :D
Je bedoelt het forum van Seni Seviyorum?

Hier ook getrouwd met een man uit Turkije, oorspronkelijk uit het Oosten.
Ontmoet in Bodrum.. Inmiddels 4 jaar samen, 3 jaar getrouwd, 3 jaar in NL (en nee we zijn niet daarom getrouwd, dat is namelijk niet nodig :+ ), sinds 1,5 jaar een koophuis en ik ga bijna bevallen van ons eerste kindje :D
In november mag hij zijn NL paspoort aanvragen, nog 2 inburgeringsexamens te gaan.

In het begin vaak wel opmerkingen gekregen, afscheid genomen van ‘vrienden’. Ook wel de nodige ruzies thuis gehad, maar nadat mijn ouders mijn man (toen nog vriend) hadden gezien was het goed.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:25

luuntje schreef:
Wat een onbeschofte vragen.
Gaat mensen toch niks aan.

Je hebt op TLC 90 days to wed, in allerlei varianten.
En dan zie je dat geld en verblijfsvergunning vaak redenen zijn om een relatie aan te aan met een Amerikaan.

Maar 90 days to wed is echt wel het uiterste van het uiterste :=

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:41

Booooo schreef:
Deoro schreef:

Uit welke plaats komt jouw man? :D
Je bedoelt het forum van Seni Seviyorum?

Hier ook getrouwd met een man uit Turkije, oorspronkelijk uit het Oosten.
Ontmoet in Bodrum.. Inmiddels 4 jaar samen, 3 jaar getrouwd, 3 jaar in NL (en nee we zijn niet daarom getrouwd, dat is namelijk niet nodig :+ ), sinds 1,5 jaar een koophuis en ik ga bijna bevallen van ons eerste kindje :D
In november mag hij zijn NL paspoort aanvragen, nog 2 inburgeringsexamens te gaan.

In het begin vaak wel opmerkingen gekregen, afscheid genomen van ‘vrienden’. Ook wel de nodige ruzies thuis gehad, maar nadat mijn ouders mijn man (toen nog vriend) hadden gezien was het goed.

Ja seni inderdaad. Oosten geboren (Diyarbakir) en in Bodrum ontmoet. Is jouw achternaam toevallig m-v?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:44

Haha ja 90 days is apart.
Maar wel een programma dat veel mensen kijken.

Mijn oom is getrouwd met een Surinaamse man
Hele leuke kerel.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 15:33

Veriye schreef:
Hier andersom. Ik ben de buitenlander en mijn vriend de Nederlander. Inmiddels als 10jaar samen en sinds 2018 ouders van een prachtige dochter. Maar wat hebben vooral mijn grootouders moeite met mijn vriend(niet katholiek) en dat ik zover weg woon (860km) :+
Iedere keer dat wij op bezoek zijn willen ze me overtuigen dat ik maar terug moet komen 8)7

Waar ben je geboren als ik vragen mag? Heb jij het idee gehad dat je echt moest integreren in Nederland of werd je snel geaccepteerd?

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:54

Zeker mag je vragen. Ik kom uit Duitsland, maar dan Beieren zo een 30km van Oostenrijk af.

Het was wel even wennen en vooral omdat het studie systeem (moeite met goede baan vinden) hier anders is en ik de taal ook eerst moest leren was het de eerste jaren niet zo super leuk en had ik vaak gedachten van terug gaan. Maar ben blij nu dat ik het heb volgehouden.

Ik had vaak het gevoel van zijn familie uit dat ze het belachelijk vonden dat ik hier ben. Ze hebben vaak grappen gemaakt die ik vanwege de taal nog niet kon begrijpen en dat voelde het alsof ik word uitgelachen. Het duurde wel tot zijn familie mij kon accepteren.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 12:36

Dus zelfs als je niet zo super buitenlands bent (daarmee bedoel ik uit Europa ipv Midden-Oosten of ander minder ontwikkeld land) heb je al het gevoel dat men je minder snel accepteert.. Wat kunnen mensen toch rot zijn tegenover elkaar he!

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:48

Ik kom uit Amerika, maar ben hier opgegroeid en getrouwd met een Nederlander.

Hij heeft in het begin wel wat opmerkingen gehad, maar niks schokkends eigenlijk

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:58

Het ligt er volgens mij echt aan waar je partner vandaan komt en in welke omgeving je gaat wonen met een buitenlandse partner.

Mijn man is half Indo en heeft donker haar, maar is een echte Amsterdammer. In Almere heeft nooit iemand iets gezegd, ook niet tegen onze zoon. En onze zoon is vrij licht, heeft blauwe ogen etc.

3jr in Noorden gewoond, keken ze de kat uit de boom en hebben ze onze zoon weleens gevraagd; is dat echt je vader?
Nu wonen we 8jr op de veluwe en hier wordt harder gediscrimineerd. Niet hardop altijd.....

Mijn oom is Italiaan en toen mijn tante van hun 1e kind beviel, vroegen ze in zkh 40+ jaar geleden of ze het kind wilde houden en of ze hulp nodig had. Want niet getrouwd en die man was donker.....Mijn nichtjes en neefjes zijn uitgescholden voor Turk etc.
Maar verder worden Italianen weinig gediscrimineerd. Mensen vinden het eerder wel interessant geloof ik.

Heb toen ik mijn man ontmoette er toen wel over nagedacht of onze kinderen evt last zouden kunnen krijgen van hun uiterlijk in een wereld die hard is. Maar aan onze zoon zie je niks.

Voor mijn man een Marokkaanse vriend gehad. Ik was 17 en hij 24. Begon leuk, familie accepteerde het aardig, maar alle vooroordelen zijn waarheid geworden. Wilde daarom zelf geen relatie meer met een moslim. Niet omdat ik ze over 1 kam wil scheren, maar het vertrouwen was volledig weg.

Toen mijn man voor het eerst voor onze deur stond, gooide mijn vader dus de deur dicht. Die zag donker haar en dacht echt, niet weer......Maar dat is helemaal goed gekomen.

Overigens over mijn oom. Die woont al 50jr in Nederland, maar vroeger was hij echt meer Nederlands. Toen hij ouder begon te worden, kwam wel meer de Italiaan naar boven. En dan een beetje de oude Italiaan die als Italiaan wilde leven zoals vroeger, want ook daar zijn ze moderner en verandert. Sinds hij niet meer werkt is zelfs zijn Nederlands slechter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:59

Captain schreef:
Dus zelfs als je niet zo super buitenlands bent (daarmee bedoel ik uit Europa ipv Midden-Oosten of ander minder ontwikkeld land) heb je al het gevoel dat men je minder snel accepteert.. Wat kunnen mensen toch rot zijn tegenover elkaar he!

Veel Nederlanders zijn ook echt niet zo tolerant of ruimdenkend als ze zelf denken. :+ Tenzij je uit een Engelstalig land komt, want om de een of andere reden hebben ze nogal een fetisj voor het tentoonspreiden van hun Steenkolenengels.