Hannanas schreef:Hier ging het altijd prima met een douchegordijn-rails met plafond stang. En dan zowel beide zijdes als de plafond stang met schroeven.
Omdat de woningbouw een systeemplafond heeft gemaakt, kan ik helaas niets meer aan het plafond hangen. Die opties vallen af.
Prrrr schreef:Die van ons klemt 2 meter en hangt al vijf jaar. Daar kan je bijna aan gaan hangen en dan komt hij nog niet naar beneden. Cheapcheap van de Gamma, niks bijzonders. Is de afstand niet net te groot voor de versie die je gekocht hebt? Kun je hem niet verder uitdraaien? Is het anders geen optie om er gewoon een blokje tussen te zetten zodat hij beter klemt?
De afstand is 123 cm, ik heb nog ruimte zat om hem verder uit te kunnen schuiven.
Anoniem schreef:Maar als je hem vast kit hoe ga je dan je gordijn vervangen?
Hier moet ik de stang ietsje scheef doen, dan klemt hij het beste.
Ik heb van die ronde haakjes, daar kun je het gordijn zo mee wisselen.
____
Ik heb de muren net grondig bestudeerd en ik zie het probleem al, wat al gezegd werd:
siskeh schreef:Toevallig niet dat de muren een beetje, tja bij paarden zouden we zeggen, "bodemwijd" staan?
dus dat bovenkant wat smaller is als onder, hoeft maar een paar MM te zijn, maar dat zou wel verklaren waarom de stang niet blijft klemmen.
Het is een golfslagbad in feite. Ik heb de waterpas erop gehouden en de tegels sluiten niet allemaal netjes aan.
Dat geconstateerd hebbende wordt het toch kitten of Tesa plakschroeven inschakelen. Want boren vind ik vanwege leidingen in de ene muur wel spannend. 
https://www.praxis.nl/gereedschap-insta ... kg/5553362
Als het een koophuis was geweest had ik inderdaad een mooie deur of plafond oplossingen genomen.