Iemand maakte vannacht foto’s van kentekens in de straat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Iemand maakte vannacht foto’s van kentekens in de straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 13:19

Hallo.
Ik kreeg net melding dat een onbekend persoon foto’s heeft gemaakt van kentekens bij ons in de straat (auto’s die op de oprit staan )

Ik vraag mij af wat zou hij daarmee kunnen doen?

Pluttersput

Re: Iemand maakte vannacht foto’s van kentekens in de straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:21

Politie informeren kan altijd :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:23

De platen later komen stelen. Of de auto's :Y) :D

Nee, geen idee. Misschien even de politie hiervan op de hoogte brengen? Alhoewel ze er ook niks mee kunnen nu natuurlijk.

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:36

Misschien is het een aannemer die werken moet uitvoeren in de straat. Dan zijn deze verplicht op voorhand nummerplaten te fotograveren of noteren en door te geven aan de gemeente met hun vergunningnummer. Maar dit mag enkel op het moment dat ze hun werfborden en verkeersborden neerzetten en enkel van de wagens die effectief binnen hun werkzone staan..
(Ik spreek uit Belgische ervaring, weet niet hoe het in Nederland precies zit, maar bij ons is het fotograveren van nummerplaten dus mogelijk)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:52

Wie weet zoeken ze nieuwe vluchtauto's om te jatten.

Of airbags/boardcomputers.

Even de politie op de hoogte stellen, dan kunnen ze wellicht iets vaker door de straat rijden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 17:30

Er is al een melding gedaan bij de politie. Maar die gaf ook geen antwoord met wat kunnen ze er mee.
@justmekv. Lijkt mij in dit geval sterk!
Het gaat om auto’s die op opritten staan. En het was vannacht tussen kwart over 4 en half 5

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:35

Lolbroek, euh iemand die wil controleren of er miet iemand vreemd gaat en daar iets mee wil!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:39

Jij woont in Hoogeveen toch? Brandstichter op zoek naar nieuwe slachtoffers of dieven die op bestelling jatten. Door de kentekens kun je nagaan welke uitvoeringen het zijn.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 17:42

rumay schreef:
Lolbroek, euh iemand die wil controleren of er miet iemand vreemd gaat en daar iets mee wil!

Dan ga je niet meerdere auto’s uit een straat bij verschillende huizen/opritten bekijken denk ik.

@Bigone. Das een goeie! Al heb ik liever dat ze mijn auto jatten dan in de brand steken zo vlak tegen het huis.... dood eng. Ben echt bang voor brand nadat wij een keer brand gehad hebben toen ik een jaar of 9 was.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:13

kan gedaan worden voor het stelen van auto’s. Niet zozeer bijv de auto op de oprit, maar wel het kenteken van die auto die ze dan gebruiken op de gestolen auto. In elk geval melden bij de politie. Ook als er dadelijk daadwerkelijk kentekenplaten gestolen zijn. Eerst melden en dan een nieuwe laten maken. Mochten er dan boetes gereden worden kun je aantonen dat die platen vanaf een bepaalde datum gestolen zijn geweest.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:14

Kun je geen camera plaatsen die op je auto gericht is??

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 18:21

bigone schreef:
Kun je geen camera plaatsen die op je auto gericht is??

Ja. Ik wil eigenlijk sowieso een camera. Voor en achterkant.
Misschien nu maar even wat meer vaart achter zetten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 18:22

loez schreef:
kan gedaan worden voor het stelen van auto’s. Niet zozeer bijv de auto op de oprit, maar wel het kenteken van die auto die ze dan gebruiken op de gestolen auto. In elk geval melden bij de politie. Ook als er dadelijk daadwerkelijk kentekenplaten gestolen zijn. Eerst melden en dan een nieuwe laten maken. Mochten er dan boetes gereden worden kun je aantonen dat die platen vanaf een bepaalde datum gestolen zijn geweest.

Ja verstandig. Staat genoteerd :list:

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:32

Heeft niemand in de straat camera beelden en kan daarmee naar de politie.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:40

Misschien zoeken ze een kentekenplaat van hetzelfde soort auto als ze gejat hebben of gaan jatten. Vorig jaar hier en in de omliggende dorpen ook een tijdje geweest.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:46

Ik doe even een wilde gok/aanname hoor... maar in principe kan je via kentekens alle info opzoeken over de auto. Dus ook of er navigatiesystemen en radios in zitten waar men wat mee kan.

Aannemer lijkt me niet waarschijnlijk, in NL is dat niet zo geregeld als in Belgie.

Helaas kan je niet meer dan melden bij de politie en hopen dat ze een rondje extra surveillance maken door de straat....

Bokker31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:51

Je kunt voor de zekerheid je kentekenplaat extra vast (laten) zetten door er een of meerdere schoeven door te doen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:33

Maar waarom zouden dieven de moeite doen van allerlei straten af te gaan en foto's te nemen van kentekenplaten om dan op een andere nacht terug te komen en de kentekenplaten te stelen?
Als ik een dief ben die een kentekenplaat wil, dan loop ik naar een auto, schroef ik het kenteken los en loop weer vrolijk weg. Allez, ik denk dat ik het zo zou doen. :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:35

Ik denk dat is om na te gaan wat er in die auto’s aan te jatten materiaal zit. Via kentekencheck kun je de zaken vinden , zoals airbags, boordcomputers enz.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 00:09

bigone schreef:
Ik denk dat is om na te gaan wat er in die auto’s aan te jatten materiaal zit. Via kentekencheck kun je de zaken vinden , zoals airbags, boordcomputers enz.

Ja. Hier ben ik ook een beetje bang voor.

Gelukkig ben ik goed verzekerd. Maar het is heel vervelend als zoiets gebeurt.

kirsten87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 05:07

Woon je niet toevallig in een vakantie woning, die niet permanent bewoond mogen worden. Vrienden hadden dit ook zo controleert de gemeente, ze houden de kentekens bij en maken foto’s als bewijs

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 06:40

bigone schreef:

Dit klinkt mij ook het meest logisch. Wat een vreemde dingen halen mensen toch uit.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:21

kirsten87 schreef:
Woon je niet toevallig in een vakantie woning, die niet permanent bewoond mogen worden. Vrienden hadden dit ook zo controleert de gemeente, ze houden de kentekens bij en maken foto’s als bewijs

Ik neem aan dat ze zoiets gewoon overdag en avond doen en wellicht in de vroege ochtend maar volgens mij niet s'nachts rond sluipen.

Ik denk ook wat bigone zegt of diefstal op bestelling.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:45

Bij ons in de buurt worden er ook regelmatig van dit soort praktijken gezien, zowel overdag als 's nachts. Vaak is het dan een aantal dagen later raak met inbraken. Er worden dan ook meerdere foto's gemaakt , zowel huis als auto's oprit, huizen met honden worden nog steeds overgeslagen, daar zijn geen inbraken en bij de andere huishoudens zonder honden is het wel raak.
Door de inbraken hebben wij nu zelf een extra buurt-app aangemaakt, als iemand dan wat ziet-hoort houden we elkaar daardoor op de hoogte.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 11:42

kirsten87 schreef:

Nee. Gewoon een woonwijk.
Middeninkomens en 2 verdieners. Bijna allemaal wel een redelijke auto.
Dus valt wel wat te halen.