Je merkt pas dat je geen leven hebt..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Je merkt pas dat je geen leven hebt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-19 13:41

Als je paarden hobby (tijdelijk) wegvalt..

Mijn paard staat momenteel met een zware blessure en mag helemaal niks. Dus behalve elke dag een uur op en neer naar stal rijden om hem zijn voer te geven en zijn been te koelen doe ik dus ook niks..

Normaal ging ik op mooie dagen zoals vandaag heerlijk rijden. Buitenritten van 3, 4 of 5 uur. Maar nu verveel ik me dood en ik word er gek van.

Mijn vriend heeft aangeboden dat ik zijn paard wel mag rijden maar dat is toch anders. Plus dat ik toch wel wat angst heb opgebouwd in de jaren en ik me alleen op mijn paard echt prettig voel.

Hoe doen anderen dat? Wat hebben jullie voor hobbies opgepakt om bezig te blijven? Ik hou echt wel van een dagje niks doen maar dit is niet leuk meer.

MarlindeRooz

Re: Je merkt pas dat je geen leven hebt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 13:44

Ik heb wat suggesties, dingen die ik als niet paardenhouder doe op zaterdagen / vrije dagen.
- groente / fruit halen op de markt
- wandelen
- fietsen
- wassen / schoonmaken
- met vriendinnen afspreken
- grote opruimklussen
- sporten
- puzzel maken
- boek lezen

Maar eigenlijk heb ik vrij weinig vrije tijd, met 10 uur werken, sporten en een voltijdsstudie aan de uni. En dan ook nog een druk sociaal leven en familie die me ook wel eens wil zien. :+
Ik ga 1 á 2x per week naar mijn verzorgpony toe trouwens. Kan ik niet op rijden. :P

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 13:52

Een idee om het huis eens flink onder handen te nemen? Spullen weggooien, poetsen, herinrichten en dat soort dingen.

Of juist de tuin, planten eventueel verplaatsen/verwijderen en snoeien. Onkruid weghalen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 13:55

Fietsen, zwemmen, met mijn honden op dagtocht, niksen, uit met vrienden. Ik weet heel goed wat te doen als ik niet bij mijn paard ben.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-19 13:58

Uit met vrienden is lastig haha. De meeste van mijn vrienden, vriend inclusief werken op zaterdag en ook vaak door de week op dagen dat ik vrij heb.

Tuin heb ik niet, alleen een dakterras. Huis onder handen nemen heb ik ook aan 1 dag genoeg aangezien we maar op een klein appartement/studio zitten..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:04

puzzelen of een daimond painting gaan maken echt leuk om te doen en de tijd vliegt om :)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:06

Lezen? Puzzelen? Een computerspel spelen? Iets creatiefs: schrijven, tekenen, schilderen (op nummer?), naaldvilten, haken, breien? Netflix of Disney plus kijken?

Zelf ben ik mij nu aan het verdiepen in financieel onafhankelijk worden en wil ik daar veel boeken over lezen. Ik heb een maand kobo plus genomen, maar dan moet je wel een kobo/e-reader hebben en van lezen houden. Of boeken uit de bieb halen of kopen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:09

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:15

Een lange boswandeling maken en een terrasje pakken.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:22

Al die creatieve dingen zijn super leuk! Maar dan is je paard beter of je krijgt het druk op het werk en voor je het weet heb je een kamer vol kalligrafiepennen, bullet journals, haakgerei en een schildersezel die niet meer gebruikt worden.

Been there!
Bezint eer gij begint :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:22

Wat zijn je interesses verder?

Ik diep mijn paardenhobby bijvoorbeeld uit door van alles te willen leren. Paardengedrag, NH, hoeven, zadelpassen, voeding, verschillende leer- en trainingsmethodes, etc. Er is zoveel informatie te vinden op internet, ik kan er uren zoet mee zijn.

Verder houd ik van wandelen met de hond (en als het kan gaan ook de katten mee) Stukje fietsen, soms op de mountainbike. Lezen, schrijven & fotografie. Koken, liefst vegan. En als het kan tijd doorbrengen met de mensen die me dierbaar zijn. Lekker lunchen met mijn vriendin bijvoorbeeld.

Ik heb paarden aan huis, dus mijn meeste vrije tijd zit daar wel in. En dan bedoel ik niet eens het rijden. :) Maar als ik tijd over heb dan heb ik dus bovenstaande dingen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:27

Je hebt je paard nog,en mag op het paard van je vriend rijden. Dus dat gaat toch nog? Ik heb meerdere malen meegemaakt dat mijn paard was overleden en dat ik ineens niets meer had. Inderdaad is dat een enorme ingreep op je dagelijkse routine ja.Ik ging dan meteen op zoek naar een nieuwe want ik kan beslist niet zonder paard. Mij gaat het daarbij niet om het rijden,hoe leuk ook, maar om de omgang met het paard.Ik leasde er ook wel eens een die eigenlijk niet eens geschikt voor me was,om maar weer iets te hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:29

ikke schreef:
Mocht je je echt vervelen, dan heb ik hier nog een bouwpakket staan. Als ie af is, ziet het er zo uit:
https://www.carandclassic.co.uk/car/C891244

}:) }:)

Breng maar even hierheen hihi

Maar kijk welke hobby je plezier aan beleefd, (lezen, puzzelen, knutselen, tekenen enz). ga een eind wandelen of fietsen nu het nog mooi weer is. Duik de stad in, museum of zo bezoeken. Ga een dutje doen of jezelf verwennen met een gezichtsmasker of andere tutdingen. Ga naar de sauna of gewoon zinloos hangen op de bank met een beker thee,

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:43

Naar een asiel gaan en helpen met verzorgen of honden uitlaten.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:46

Ik had ongeveer hetzelfde toen ik mijn paard onverwacht liet inslapen. Vrij snel een jaarling gekocht, maar daar kun je ook niet zo veel mee doen. Ik ben veel gaan wandelen, dus ipv te paard het bos in maar te voet :-)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:57

Oooh ik zou willen dat ik wat meer tijd had...

Mijn to-do list wordt alleen maar langer...

Ik heb zonet mijn schuur opgeruimd, ik maak nogal graag zooi :Y)
Moet nog even een plant in een pot zetten, en schuurdeuren beitsen. Dan ben ik klaar voor morgen, genieten van het mooie weer.

Eigenlijk verwacht ik elk moment een kozijn en deur die ik nog moet grondverven. Ik heb een hobbelpaard dat ik graag wil pimpen voor de geboorte van mijn nichtje. Ik moet nodig een kast kopen voor mijn slaapkamer die ik dan nog moet opknappen.
Ik wil mijn bed (lelijk gelamineerd) graag wrappen, mijn kledingkamer wat sfeervoller maken.
Uitgaande van morgen de laatste dag spullen naar de zolder brengen in de komende week.

Op de wat koudere zaterdagen wil ik binnenkort graag rommel naar de stortplaats brengen zodat de tuin ook weer netjes is voor de winter. Mijn schuur heeft geen dakgoten, ook een leuk projectje.
Zodra mijn vader mijn badkamer spiegelkast heeft opgehangen, moet ik die verder afmaken (deuren erin). Ik wil nog graag een ding voor in de douche voor de shampoo/douchegel etc.

Mijn raam voor moet geschuurd en opnieuw geschilderd, maar dat zal na de winter pas gaan worden denk ik.

Ik denk dat mijn leven wel een beetje duidelijk is... Paarden, huishouden en klussen.
Op regenachtige dagen doe ik een beetje extra in huis. Andere dagen ben ik graag buiten bezig.
Nu we richting herfst en winter gaan betekent dit vanaf volgende week weer wat extra aandacht voor de inrichting, een leuk herfststukje opzoeken etc.
En zodra ik iets in gedachten heb wat ik wil, noteer ik dat op mijn to-do lijst (app, Any.do).

Zorg wel elke dag dat ik nog even een uurtje ontspan, ik heb dan ook een groot haak-project op de bank liggen... Nuttig ontspannen zullen we maar zeggen :Y)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:58

Oeh idd een lastige. Hier regelmatig een worden wisseling thuis woon nog bij me ouders dat ik me zelf niet ontwikkel dat ik me daar meer in moet gaan verdiepen plaats van alleen maar paarden ja dat word dan een lastige om over na te denken :+

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 15:19

TS, je slaat de spijker op zijn kop.
Op dit moment kan ik weer beperkt rijden.
Maar behalve paard rijden, wat nog meer, niets. Jatoch s'avond TV kijken.
Vanmorgen, zoals de meeste ochtenden paard gereden, 7 uur opstaan, fietsen naar stal, rijden, verzorgen, om 12.30 thuis. Dus nu vervelen, ik ga nu tuin schoffelen maar heb er geen zin aan.
Suggesties welkom, ik zit zelf te denken aan een tweede paard om te rijden maar zoek geen eigen paard.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 16:31

Schijnt goed te zijn om af en toe te niksen. Met mooi weer ben ik in de tuin bezig of ik zit in de tuin te lezen of puzzel boeken. Of ik maak een wandeling en laat mijn gedachten ondertussen lekker zijn gang gaan. In de winter schilderen op nummer of tv kijken of gamen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:05

Kan je niet wat klussen op stal? Of sta je al privé? Altijd wel iets te doen toch: mest ruimen, onkruid verwijderen, voer-/drinkbakken schoonmaken, vegen, onkruid verwijderen... Ik heb zelf nauwelijks de tijd en energie om te rijden hierdoor.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 13:45

hwn schreef:
Kan je niet wat klussen op stal? Of sta je al privé? Altijd wel iets te doen toch: mest ruimen, onkruid verwijderen, voer-/drinkbakken schoonmaken, vegen, onkruid verwijderen... Ik heb zelf nauwelijks de tijd en energie om te rijden hierdoor.

Privé en volpension. Dus er is echt niks te doen :')
Gelukkig is er een nest kittens waar ik er 1 van mag hebben waar ik nu mijn tijd maar mee verdoe op stal haha.
Maar verder probeer ik wat klusjes hier en daar in huis te doen.

Wil nog kijken voor een "creatieve" hobby haha. Ik ben niet bang dat dit over 2 maanden dan nog hier ligt. Wat dat betreft zal de blessure van mijn paard zeer langdurig zijn en we weten op dit moment nog niet of hij überhaupt nog berijdbaar gaat zijn.
Een 2e paard zit er financieel gewoon echt niet in, en daar ben ik nu ook nog niet "klaar" voor. Als ik het per se wilde kan ik het paard van mijn vriend en of schoonmoeder gaan rijden, maar dit hoeft voor mij voorlopig nog niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:23

Cheap ass creatief? Haken :Y)
Heerlijk tijdverdrijf en ook lekker mindfull :D

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:33

De FEI heeft FEI campus, kun je gratis online cursussen doen. Hebben vanalles, van verzorging, medisch, sport gericht, etc.
Verder hebje veel gratis MOOCs online van bekende universiteiten. Alle onderwerpen.

Bijbaantje? Vrijwilligerswerk?

Extra sport die ook helpt voor het "ruiter-zijn" als je straks weer mag gaan rijden? Powerpilatus ofzo.

Via online/filmpjes/boeken/tweedehands DVDs het grondwerk en dergelijke leren en dat met je vriend's zijn paard oefenen?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:42

Lekker je huisje ooruimen en schoonmaken. Is een win-win situatie

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:53

Napie schreef:
Lekker je huisje ooruimen en schoonmaken. Is een win-win situatie

Je moet wel heel erg slordig zijn om daar twee maanden mee bezig te moeten volgens mij :P