Thanks voor de antwoorden. Hier kan ik echt wel wat mee.
Helemaal als ik zie dat ik best nog wel een aardig stukje kan streamen, En sites zoals van de bank, die best wel zwaar zijn, met de satelliet verbinding nog goed werkbaar zijn. Het lijkt dus dat via Satelliet beter werkt dan een lage ADSL.
Selka schreef:Hoe snel ben jij door 100GB heen? Wij als we voorzichtig doen binnen 8 dagen....
Als ik zie hoeveel ik al per dag aan MB's trek, kan ik me dat heel goed voorstellen. Wederhelft pak ook nog wel eens zijn G4 omdat hij dan via de sat. niet in de cloud van zijn werk kan komen, maar direct na een download van de bestanden die hij nodig is zet hij die ook weer uit.
Ik zelf heb geen G4
Mijn abbo is meer dan simpel, ik gebruik mijn telefoon vrijwel nooit.
Many schreef:Wij wonen ook in het buitengebied maar hebben gelukkig sinds een jaar of twee glasvezel. Nadeel is wel dat je de eerste tijd vast zit aan de providers die hebben geïnvesteerd in het netwerk, en in ons geval zijn dat niet de beste providers. 4G heb je hier met KPN wel, Vodafone heeft een grote blinde vlek. Maar gelukkig is dus onze WiFi wel redelijk goed.
Dat eerst alleen maar bij diegene die aanlegt is hier ook. Maar goed daar gaan wij geen gebruik van maken. Het ging hier wel heel snel. We werden door de Telekom aangeschreven dat ze aan gingen leggen. Was zelfs gratis. Dat was eind vorig jaar, en ze willen het dus in een jaar tijd klaar hebben. Moet er wel bij zeggen hier wordt heel veel bovengronds aangelegd. De telefoonleiding hangt ook nog bovengronds, en ze hebben de glasvezel ernaast gehangen. Hoelang dat goed gaat????
Boompje/takje op de lijn en je hebt geen telefoon en geen internet meer.
Depende schreef:Hier zijn ze ook bezig met zo’n coöperatie voor glasvezel, maar dat duurt allemaal lang (volgens mij hebben wij ons in 2016 aangemeld en is het idee dat ze begin 2020 beginnen met de aanleg). Echter kan ik me niet voorstellen dat ze dat niet overal in Nederland gaan doen, dus over een paar jaar ook in jullie toekomstige woonplaats?
Ja hier in de omgeving in NL zie je ook heel veel van die acties dat men glasvezel wil. En het zal in de loop van de jaren best wel overal gaan komen. Maar ik ben graag goed voorbereid, en tis een beetje mijn aard om dat soort dingen dan uit te willen zoeken