Zou jij het kunnen, je leven achterlaten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Zou jij het kunnen, je leven achterlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 20:54

(ik hoop dat dit het juiste subforum is..)

Zou jij het kunnen om je leven achter te laten?
Het huisje, boompje, beestje? Je vrienden en familie om je heen?

Stel je voor dat je een klein basisinkomen zou hebben waarmee je precies je zorgverzekering en telefoon rekening kan betalen, wat zou je dan doen?
Zou je het aandurven om permanent WorkAway te doen en tegen kost en inwoning op plekken wonen en werken? Of blijf je liever in het werkritme wat je nu hebt en alle vaste lasten die bij je woonplek horen en dergelijke?

Beetje gek topic misschien, maar ben nieuwsgierig hoe mensen hier over denken.

Ghosttown

Re: Zou jij het kunnen, je leven achterlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:56

Ja, ik zou dat kunnen. Heb een dochter waardoor het nu absoluut niet kan, maar zoveel waarde hecht ik niet aan de rest om me heen te “moeten” hebben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:57

Ben zo weg, bij een goed aanbod dan... dus afbetalen van mijn studieschuld of ergens anders goedkoper kunnen studeren. Pak zo mijn koffer in en bye.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:58

Ik doe het voortdurend, dus hier een volmondig ja.

Suzanne F.

Nee nooit. Maar ik ben geen avonturier. Ik hecht heel erg aan zekerheid, structuur, vaste patronen en mijn eigen dingetjes en spulletjes. Ik word gelukkig van rust en zekerheid. Dus ik zou daar nooit voor kiezen tenzij ik moest.

Anoniem

Huisje en boompje wel, beestje niet.. Dat is voor mij een reden om hier te blijven.
Plus dat ik niet wil werken voor een loon waarvan ik alleen mijn zorgverzekering en telefoon kan betalen, ik wil ook mijn eigen dingetjes naast het werk kunnen doen en dat kan dan dus niet.
Het lijkt me wel een hele leuke uitdaging om op verschillende plekken te gaan werken maar ik blijf toch maar hier..

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:00

Na mijn studie? Direct en zonder twijfel. Ik wil echter eerst mijn studie afronden, dus nu zou het geen optie zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:02

Nou nee bedankt. Ik kan niet ontkennen dat ik best wel hou van een beetje luxe en een klein basisinkomen sluit daar niet zo op aan :') Daarnaast: afhankelijk zijn van een host? Nee bedankt. Ik heb 5 maanden met drie andere in een kleine dorm gewoond in het buitenland en dat vond ik prima, maar voor een langere tijd heb ik geen behoefte aan. Ik ga liever een aantal keer per jaar op vakantie waarbij ik zelf alle regie in handen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:03

Zulke dingen kan als je nog jong en ongebonden bent

Ik zou nu niet weten hoe of waarom ik dat zou moeten regelen met een gezin, huis, zaak, veestapel etc
Bovendien heb ik alle drukte graag over voor het leven dat wij als gezin hebben

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:04

Nee. Ik hou van mijn diertjes, familie en vrienden. Zou er geen behoefte aan hebben om te vertrekken, althans niet zonder ze. Het Nederlandse klimaat past me niet echt, ik heb het (op de enkele dagen van 27+ graden) gewoon het hele jaar door koud :P .

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:05

Ik heb geen huisje, boompje, beestje, dus ik zou, als ik mijn baan zou opzeggen, zo weg kunnen als ik zou willen. Mijn droom is nog altijd om een busje om te bouwen en als zelfstandige rond te gaan reizen, en tussendoor gewoon bij mensen werken. Maar eerst mijn rijbewijs halen :Y)

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:06

Gedaan in mijn twintiger jaren maar zou het zo weer doen.
Heb toen oa in Tsjechië en Spanje gewoond. Veel van geleerd.
Wij hebben het nu aardig voor elkaar, beide goede vaste baan, huis buitenaf enz.
En hoe gek ik ook op mijn huis ben, het blijft een stapel stenen.
Zowel mijn man als ik hechten niet aan vastigheid.
Dat is allemaal relatief.
En eigenlijk heb je als mens niet eens zoveel nodig.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:08

Ja.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:09

Dromen ja maar doen nee eigenlijk niet . Meer vastigheid is zó makkelijk.

Als ik het al zou doen wel in Europa zijn.

Voordeel heb geen kids of zo heb.

Heb vroeger ook wel een kleine caravan bewoond dat went. Dus een ander land vast ook. Maar gok dat ik het nooit echt doe
Laatst bijgewerkt door Christiene op 16-09-19 21:19, in het totaal 3 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:09

Nee absoluut niet. Mijn dieren en partner zijn mij veel dierbaarder dan welk avontuur dan ook. Laat mij maar werken en sparen. Ga ik van het spaargeld wel luxe op vakantie i.p.v. de wereld te zien al werkend met een klein budget.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:14

Nee, ik kan niet zonder de belangrijke mensen en dieren in mijn omgeving.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:15

Nee, ik hou van sleur :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:15

Niet zo zeer in de vorm die jij benoemt want dat zou me te veel beperken omdat ik geen echt inkomen zou hebben. Maar wij zijn wel een paar jaar geleden naar het buitenland vertrokken, hebben ons ongeschoold tot boer en hebben sinds begin augustus onze eigen schapenboerderij. Iets compleet anders dan we voorheen deden ver weg van onze ‘roots’. Maar dit is wel echt iets wat ik en mijn man samen hebben gedaan en uiteraard hebben we al onze (huis)dieren meegenomen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:27

Nee ik ben een echte huismus en ik kom het beste tot mijn recht in mijn eigen habitat. Daar waar ik lekker kan kletsen met mijn eigen gekozen soortgenoten en mijn vertrouwde eten kan vinden.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:28

Nee, ik zou het niet meer kunnen. Heb een topjob, eigen stal net opgebouwd. Een jaar geleden had ik het gekunnen, maar nu zou ik niet meer alles gewoon kunnen achterlaten...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:28

Ik zou mijn huis nooit willen achterlaten. En m'n moeder trouwens ook niet.

Reizen heb ik altijd leuk gevonden en heb gelukkig al veel van de wereld gezien. De wens om te emigreren heb ik niet (meer) want het gras is niet echt groener elders. Er kleven uiteindelijk toch teveel nadelen aan wat mij betreft.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:31

Noo. Ik kan nog geen 4 dagen van huis zonder heimwee.

Ik ben zelf erg honkvast.

Om die reden zou ik niet zomaar gaan. Sowieso zou ik mn kerel, hond en paard meenemen.

Mocht ik ooit serieuze problemen krijgen waardoor mn leven op het spel staat en ik moet vluchten. Dan zou ik dit wel echt overwegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:38

[***] schreef:

Ik zou nu niet weten hoe of waarom ik dat zou moeten regelen met een gezin, huis, zaak, veestapel etc

Daarom heb ik dus geen gezin, huis, zaak, veestapel. :P Overigens hoef je niet jong te zijn om ongebonden te zijn, dat is gewoon een keuze die je maakt.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:41

Nee, ik zou me niet kunnen voorstellen waarom ik dat zou willen :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:41

Mkango schreef:
[***] schreef:

Daarom heb ik dus geen gezin, huis, zaak, veestapel. :P Overigens hoef je niet jong te zijn om ongebonden te zijn, dat is gewoon een keuze die je maakt.

En je moet gezond zijn. Als je serieuze gezondheidsproblemen krijgt blijkt de Nederlandse gezondheidszorg inclusief bijbehorende uitkeringen toch wel erg nuttig.