Je bent financieel onafhankelijk, blijf je werken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Je bent financieel onafhankelijk, blijf je werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 14:21

Jaja, je bespreekt wat zo met je klanten ;)

Stel, je bent financieel onafhankelijk... blijf je werken?

Klant trouwens niet, ik wel ;)
Ik vind nog steeds dat ik het leukste beroep van de wereld heb, en zou ook vooral de sociale contacten niet willen missen.

Cioccolato

Re: Je bent financieel onafhankelijk, blijf je werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:22

Ik zou wel blijven werken. Om alleen al van huis af weg te komen. Heb de paarden wel aan huis staan, dus ik zou niet fulltime werken en ik zou een baantje zoeken dat precies bij mij past qua tijd en qua wat ik leuk vind :D

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:23

Ik zou blijven werken, maar ik zou wel iets anders gaan doen en wat minder uren per week werken.
2 à 3 dagen iets doen wat ik écht leuk vind, ook al levert het niet zoveel op lijkt me ideaal :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:24

Ja :j

Van thuis zitten ga je je vervelen en daar wordt je geest ook niet beter van. Of het betaald werk is weet ik niet, als je bijvoorbeeld een boerderij hebt is daar ook genoeg te doen. Maar alleen thuis zitten en Netflixen zou ik doodongelukkig van worden :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:25

Nee, absoluut niet. :) Ik vind mijn werk leuk, maar ik doe het op de eerste plaats om een inkomen binnen te halen. Als dat niet nodig zou zijn dan ga ik liever wat anders doen.

Als ik veel geld zou hebben, bijvoorbeeld door het winnen van een loterij of zo, dan zou ik wel graag wat op willen zetten. Bijvoorbeeld een dierenasiel of een of ander project voor dieren in nood. Maar ook daarin zou ik me als het loopt weer terugtrekken en het aan andere mensen over laten om het te beheren.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:25

Hmm ja en nee. Nee, omdat ik me dan echt helemaal kan richten op mijn eigen stal. Ja, omdat ik via werk wel interessante contacten heb kunnen leggen.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:26

Absoluut blijf ik werken, alleen niet meer full time. Misschien zou ik juist iets nuttigs gaan doen als sociaal vrijwilligerswerk, ik weet het niet goed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:28

Ik kan het eerlijk gezegd niet zeggen. Financieel onafhankelijk. Ik zou denk ik veel gaan reizen, veel op pad zijn, lekker met de paarden bezig, niet meer moeten werken klinkt wel als een droom eerlijk gezegd.

Vrijwilligerswerk zou ik sowieso wel gaan doen, vooral omdat ik daar heel veel voeldoening uit haal(de).

Lieffiefi

Werken is en blijft een noodzakelijk kwaad... Ik zou niet meer 36 uur blijven werken. Wellicht 16 uur per week. maar wie weet ook wel niet.

Whale

Ik zou wel blijven werken maar minder en wanneer ik wil en iets wat doen wat ik leuk vindt. Een baan hebben die je leuk vindt is natuurlijk altijd belangrijk, maar als je je geen zorgen hoeft te maken om geld een stuk gemakkelijker.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:31

Ik denk het niet. Ik zou liever meer tijd besteden aan vrijwilligerswerk.
Nou heb ik op dit moment geen banen die ik de rest van mijn leven zou willen blijven doen. Misschien dat het anders is als je echt heel blij bent met je werk.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:31

Jaaa echt wel, misschien dan geen 200 uur per maand maar jaaa ik wil werken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:32

Nee, ik stop dan met werken, maar zou wel eventueel nog een paar keer per jaar een opdracht aannemen gewoon voor de lol. Wij zijn aan het sparen en beleggen voor financiële onafhankelijkheid, maar wij zijn van plan om dan verre reizen te gaan maken de eerste jaren en dan is werken sowieso niet meer mogelijk.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:36

Dan hield ik gisteren nog op met werken. Ik zou wat vrijwilligerswerk gaan doen dan.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:37

Ja, maar ik zou wel een andere baan zoeken denk ik. Of mezelf omscholen :) Misschien iets van vrijwilligerswerk. Sowieso veel minder uren werken! Echt helemaal niet meer werken zou ik niet kunnen, dan ga ik mezelf echt opvreten :=
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 05-09-19 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:38

Jawel, maar ik zou het anders vormgeven. Ik vind mijn werk erg waardevol en belangrijk, maar het is ook slopend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:38

Ik wel, puur voor de structuur. Niet fulltime, gewoon een paar dagdelen in de week.
En dan wel het werk wat ik nu ook doe, werk dat ik leuk vind.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:39

Ik zou wel stilaan minderen en misschien wel helemaal stoppen, dan moet ik dan bekijken, ik heb best wel wat tijd in te halen met mijn paard en honden. Eindelijk eens wat meer me-time zou welkom zijn. Pas wanneer ik daar genoeg van heb, zou ik misschien wel weer een nieuwe uitdaging aangaan. Stilzitten is niets voor mij.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:39

Ik zou blijven werken, maar dan max 24 uur. Werk nu 40+.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:42

Misschien een flex contract bij dezelfde werkgever waar ik nu werk zodat ik zelf kan bepalen wanneer ik zin en tijd heb om te werken. Of toch contract opzeggen en vrijwilligerswerk gaan doen bij eenzame ouderen of in het werkveld waarin ik nu werk (gehandicaptenzorg).

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:46

Ik zou meteen stoppen met werken, maar wel op termijn iets zoeken waar je toch wat mee aan de gang blijft. Geen 40 uren week meer, maar ook niet helemaal niets doen.
Een werkgever waar je werkt wanneer je zin en tijd hebt, lijkt me heerlijk, maar geen enkele werkgever gaat daar voor vallen vrees ik.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:48

Ik zou wel deels blijven werken gewoon om structuur te houden anders verzand je denk ik toch snel in niet zo veel doen of druk zijn(doen) met zaken die eigenlijk niet zo belangrijk zijn maar wel veel tijd kosten.
Mensen die ik ken werken geen van 2 al jaren niet meer maar als ik zie waar hun leven uit bestaat dan zou ik dat echt niet willen zou er denk ik gek van worden, en eigenlijk hebben ze nergens tijd voor en doen ze niet zo veel.
Heb het idee als je toch blijft werken je efficiënter met je tijd omgaat en dan meer kan doen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:49

in het belang van mijn gezin zou ik NEE zeggen. Het is iedere week weer hocuspocus om iedereen op tijd op sport etc te krijgen. dat is stressverhogend.

in het belang van mijzelf zou ik JA zeggen. Ik vind mijn werk leuk. Heb het nodig om me nuttig te voelen, om met volwassenen te praten, om contact te hebben me externe partijen, om te zoeken naar oplossingen, om anderen aan te sturen en te coachen, om mezelf te blijven ontwikkelen.

meremeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:49

Ik zou zeker blijven werken, of dat dan in mijn toekomstige veld als arts is of in het "bijbaantje" in verpleeghuis momenteel weet ik niet. Nu werk ik in een verpleeghuis de verantwoordelijke diensten uit de eigen flexpool, wat wil zeggen dat ik een 1 uurs per week contract heb en verder zelf aangeef wanneer ik kan werken. Ideaal want kan eigen tijden aangeven en hoeveel ik wil werken, al zouden ze dat denk ik niet voor eeuwig goed vinden.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:52

Ik zou mij volledig focussen op mijn boek en op mijn fotografie. En zorgen dat ik mijn werk kan maken van beide.

Dus ja dat is dan toch wel blijven werken.