Ik hoop dat hier iemand is die ons uit de brand kan helpen.
Mijn huisgenootje waar ik een super goede band mee heb en al jaren mee samen woon, appte mij ineens dat ze met spoed weg moet uit het huis wegens financiële problemen.
Echter wil ik haar met alles helpen om toch te kunnen blijven, de situatie bij haar ouders is namelijk echt niet goed en het zou enorm zonde zijn als ze na al die jaren, gedwongen moest verhuizen..
Ze heeft sinds dit jaar een tussenjaar genomen, en sinds vorige maand is ze gaan werken. Omdat de overlap met studiefinanciering en loon net niet goed ging, is het onzeker of ze genoeg geld verdient om haar kamer te kunnen betalen. En het is bij haar werk ook niet goed geregeld met afspraken, haar baas besloot ineens haar een week lang niet in te plannen (wat natuurlijk ook problemen oplevert qua financiën)..
Nu wil ze proberen een uitkering aan te vragen. Echter weet ze dus nog niet wat haar loon precies is, dit wordt deze maand pas gestort. Is dat dan al wel mogelijk? En wat kan ze anders nog doen?
Kan mijn huisgenootje nog op tijd geholpen worden?
We willen echt van alles proberen om het nog te redden! Het zou erg verdrietig zijn als ze hierom weg moest.. Sorry als het nogal een verwarrend bericht is, ik hoop dat iemand iets weet. Alvast bedankt!