Welke frituurpan of toch maar een airfryer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Welke frituurpan of toch maar een airfryer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 19:35

Na jaaaaaren geen frituurpan te hebben gehad. Ze stinken en vind ze moeilijk schoon te maken.
We rijden nu 1x in de 2 weken naar de friettent voor een lekker frietje en een snack.
Maar we missen het soms wel als we thuis op de bank film aan het kijken zijn om dan lekker wat bitterballen en/of snacks er bij te kpakken.

De keuze is reuze. Gaan we voor een simpel goedkoop ding en gooien we die na een tijd weg?
Of kopen we een wat duurdere met bijvoorbeeld een tapkraantje om de olie eruit te laten lopen?
En is er nog verschil in modellen stank. We hebben helaas geen tuin of schuur we kunnen frituren.

En hoe maak ik mijn frituurrpan makkelijk schoon?

Liebeskind

Re: Welke frituurpan of toch maar een airfryer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:44

Airfryer. Echt.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:47

Een airfryer is echt zo fijn! Wij doen er echt van alles in...

Wij hebben een Philips maar durf niet zeker te zeggen welke :=

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:48

Ik heb nu sinds een aantal jaar een airfryer en een frituurpan komt er hier niet meer in! Alleen opletten dat je van je snacks of frietjes de 'oven' of 'airfryer' variant koopt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:50

Ik zweer bij de Airfryer. Ook handig om broodjes te bakken bijvoorbeeld.

In de tijd die ik nodig had om de oven voor te verwarmen kan ik nu wel 3 keer broodjes bakken.

Sinds we heb hebben aangeschaft hebben we hem bijna elke dag gebruikt. Enige nadeel vind ik dat het mandje niet makkelijk schoon te krijgen is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:53

Hier ook een airfryer van phillips. Schoon blijft ie helaas niet. Maar wij gooien er ook alles in. Bijna al t vlees, aardappels, friet en snacks en van de snacks eigenlijk altijd gewoon de frietpansnacks ipv de oven.
Alleen de ovensnacks van kwekkeboom <3

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:54

Wij hebben onze frituurpannen ook de deur uitgedaan nu wij een airfryer hebben. Vooral verse friet is erg lekker om erin te maken. Maar wij gebruiken het vooral voor aardappels in te maken en af en toe vlees. Maar je kan er zoveel meer mee. Wij hebben er een waarvan alle onderdelen in de vaatwasser kunnen. Ik denk dat we hem zeker 3 misschien zelf 4x per week gebruiken.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:58

sowieso geen frituurpan. Als ik heel soms iets wil frituren, gooi ik wat olie in een gewone pan.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:39

Snacks en bitterballen anders in de oven doen? Bevalt ons tot nu toe het beste en je hebt er geen los apparaat voor nodig.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:46

Zooo blij met onze airfryer!
Niet twijfelen maar doen alleen idd even opletten dat jr kwa snacks wel oven of airfryer snacks koopt.
Gebruik dat ding voor echt van alles.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:31

Mijn vriend heeft destijds toen we net samenwoonden de frietpan eruit gegooid en een Philips (XL) Airfryer gekocht. Ik vond het echt werkelijk een verspilling van het geld. Ik was van mening dat friet en snacks uit het vet horen te komen..

Maar na een keer, heb ik al mijn woorden terug genomen. Wat is het een geweldig ding! We maken er ontzettend veel in klaar, want je kunt hem voor meerdere dingen gebruiken dan alleen friet en snacks. We hebben geen last meer van stank, alles smaakt bovendien veel lekkerder, minder vet en makkelijk schoonmaken! Na gebruik alles in de vaatwasser en het is weer klaar voor gebruik. En je kunt hem gewoon lekker in de keukenkast bewaren, zonder luchtjes en vet. Aanrader!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:38

Zoals de meeste, een airfryer! Echt een top ding. Gelijk de frituurpan eruit gegooid, dat vieze ding

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:45

Airfryer!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:50

Wij hebben ook een airfryer, dat bevalt goed. Zeker de ovensnacks komen er goed uit. Ik vind de airfryer ook wel ruiken hoor, ondanks dat er een schuifpui openstaat en de afzuigkap aan. Persoonlijk vind ik friet van de patatzaak wel lekkerder (vetter :') ), maar friet die speciaal voor de airfryer is komt er goed uit.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:05

Airfryer ideaal. Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik bv kroketten en bitterballen uit de frituur lekkerder vind.

Gebruik de AF ook om vlees in klaar te maken, broodjes afbakken, boterkoek maken. Ideaal

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:06

Ik maak frikadellen en kipnuggets gewoon in de oven. Is dat geen optie?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:24

Wij hebben beide en ik vind wel dat de snacks nog steeds het lekkerste zijn uit de frituur pan. Voor aardappeltjes en friet vind ik de airfryer dan weer ideaal.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:38

C_arola schreef:
Snacks en bitterballen anders in de oven doen? Bevalt ons tot nu toe het beste en je hebt er geen los apparaat voor nodig.

Ik vind ovensnacks niet te eten. Dan gewoon naar de snackbar.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:54

Airfryer kan niet zonde.
Ideaal ook met visite de xl variant.

Broodjes friet snacks ideaal.

Alleen inderdaad dat land schoonhouden lastig.

Maar zoveel beter dan die vieze vet, heet. En lastig te vervangen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:58

Ik ben single, en vind n frituurpan dan ook n overbodige luxe. Vorig jaar bij aankoop van kantoormateriaal n airfryer cadeau gekregen, en dit vind ik nu wel handig om in huis te hebben. Momenteel gebruik ik die enkel voor frietjes, andere gerechten heb ik nog niet geprobeerd.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 23:00

Airfryer is een uitkomst, maar er gaat niks boven een snack uit het frituurvet. Wij hebben dus voor 13 euro een frituurpan gekocht bij de Action. Als Die schoongemaakt moet worden gaat ie de container in.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 23:32

Airfryer :+:

Lekker groente in grillen ook. :9

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 23:45

L_iek schreef:
Airfryer is een uitkomst, maar er gaat niks boven een snack uit het frituurvet. Wij hebben dus voor 13 euro een frituurpan gekocht bij de Action. Als Die schoongemaakt moet worden gaat ie de container in.

Niet dat ik je niet snap voor die prijs maar je opmerking zet mij wel aan het denken. We hebben al zo'n enorme hoop afval op de wereld en plastic in de oceanen. Dit soort denken gaat niet helpen. Dus een goed apparaat weggooien om het niet schoon te hoeven maken vind ik wel ver gaan.

Mijn ouders hebben een airfryer en willen niet anders meer. Toegegeven vind ik iets wat je in vet frituurt wel net even lekkerder. Maar de voordelen die je in huis hebt van een airfryer zijn wel erg groot. Minder stank, geen vet verwisselen. En de smaak is ook prima. Wel net even anders vind ik. Weleens iets uit een airfryer geproefd? :)

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 23:47

Airfryer. :j Wij eten er álles uit: groenten/vlees/broodjes etc.
Enkel friet halen wij bij de friettent. Als ik trek in friet heb wil ik gewoon vette friet. :+

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 23:58

Yipee schreef:
L_iek schreef:

Niet dat ik je niet snap voor die prijs maar je opmerking zet mij wel aan het denken. We hebben al zo'n enorme hoop afval op de wereld en plastic in de oceanen. Dit soort denken gaat niet helpen. Dus een goed apparaat weggooien om het niet schoon te hoeven maken vind ik wel ver gaan.

Mee eens, wat een verspilling van grondstoffen en energie. zoveel moeite kost schoonmaken ook weer niet. :=