Ik ben vorig jaar afgestudeerd als civil engineer en ben daarna aangenomen bij een bouwbedrijf in Toronto. Zoals elke stad heeft Toronto een tekort aan woningen en worden er nu vooral veel flatgebouwen gebouwd.
Mijn project is een van de vele bouwputten en totaal niet uniek.
Helaas zijn wij dat nu wel.
Het was een dag die om 7 uur normaal begon en door een raar ongeluk al om 7:13 afliep... Een 30-jarige man die net terug was van huwelijksreis.
Het onderzoek is begonnen, maar kan wel een jaar duren. Tot dan zullen wij niet weten wat er precies gebeurt is, en zelfs dan zal er nooit 100% zekerheid zijn.
Wij doen als bedrijf ontzettend hard ons best om alle veiligheidsmaatregelen te volgen en hebben hier laatst zelfs nog een belangrijke prijs voor gewonnen.
Wij kregen een duim omhoog van de overheid voor de professionaliteit en het efficient volgen van het traumaprotocol. Wij zijn enorm trots op het team die de werknemer naar de begane grond droegen, trots op onze collega die meteen de AED ging halen en compressies uitvoerde, trots op iedereen die het zag en 's maandag weer naar het werk kwam...
Een dubbel gevoel, want in dit soort situaties doe je wat je moet doen. We horen helemaal geen trots te voelen, vooral omdat we ondanks alles hem helaas niet hebben kunnen redden.
Het was een collega, maar een echte vriendschap was er niet. Ik ben verdrietig, somber, en een beetje bang, ik zal het aanzicht nooit meer vergeten... Maar dan nog; eigenlijk is dat niks wanneer ik het vergelijk met het verdriet wat zijn familie, vrienden en vooral zijn vrouw voelt...
Wij hebben professionele hulp en het zal uiteindelijk wel een plaatsje krijgen, maar op dit moment zijn er zo veel gevoelens dat ik het echt even van mij af wilde schrijven.
Zoveel mensen klagen over veiligheidsmaatregelen... Mag dit een herinnering zijn voor iedereen dat het echt ontzettend belangrijk is. Want al boeit het je zelf niet, doe het a.u.b. voor alle betrokkenen en nabestaanden
veiligheidsmaatregelen geven inderdaad geen garanties... het is enkel iets wat je kunt doen om risico's te verkleinen...