Douche en toilet in een ruimte?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Douche en toilet in een ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 12:54

Wie heeft dit en hoe bevalt dit?

Ik heb een (klein) arbeidershuisje uit 1885. Hierin zit een klein toilet en een kleine douche. Deze zitten naast elkaar.
Al enige tijd overweeg ik om de muur ertussen eruit te breken en de boel bij elkaar te trekken voor meer ruimte.
Ik heb geen ruimte in huis voor ern extra toilet. We zijn ook maar samen...

amandananana

Re: Douche en toilet in een ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:55

Ik heb dit in mijn eengezinswoning. Ik ervaar er geen problemen mee.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:57

Wij hebben het ook samen in 1 ruimte in ons appartement. Als ik kon kiezen zou nog een apart (gasten)toilet wel handig zijn, maar ik stoor me er niet echt aan.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:58

Je kan alleen niet naar de toilet als de ander douched, wij communiceerden er dus over als we zouden douchen. Sommige mensen hebben hier geen moeite mee dan is er niet echt een probleem. Heel veel huizen hebben douche en toilet in een ruimte.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:59

Wij hebben op de benedenverdieping een badkamer met toilet en een apart toilet in de hal en ik ga altijd naar de badkamer en kom dus gewoon niet in het normale toilet :+

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:59

Yeps hier altijd een douche en wc in 1 gehad en eerlijk ik zou het niet meer willen.
Visite/vrienden staan altijd in je badkamer tussen je privé spullen.
Wassen hun handen naast je tandenborstel enz.
Ik zou het dus niet doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 13:00

Als het je enige toilet is zou ik het niet doen. Maar ik vind een toilet op de badkamer dan ook niet fijn.

Maar ik weet niet hoeveel ruimte je nu hebt.

Kan je niet een stukje andere kamer bij de badkamer betrekken?

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 13:01

Wij hebben dit ook in ons appartement, ik vind het zelf wel fijn omdat de badkamer groter lijkt. Enige nadeel is als je visite hebt ze gelijk in je badkamer staan en ik die dus ook altijd even extra aan kant maar als er visite komt.

Wij hebben een kast naast de badkamer waar we onze wasmachine en droger in hebben. Onze onderbuurman heeft het omgegooid en die heeft een apart toilet in de kast van de wasmachine gemaakt en de wasmachine bij de badkamer in. Daardoor lijkt de badkamer wel weer een stuk kleiner.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 13:03

Een vriendin van mij heeft dit, ook een klein appartement met 1 toilet.
Ik vind het altijd bijzonder ongemakkelijk om tussen haar douche/toiletspullen naar de wc te moeten gaan. :')

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 13:23

Beneden in de hal een los toilet en op de 1e verdieping een badkamer met daarin ook een tweede toilet. Geen problemen mee, als je aan het douchen bent kan iemand altijd nog naar de andere wc. Het lijkt me inderdaad niet zo handig wanneer je maar 1 toilet hebt in huis die dan dus ook nog bij de douche/het bad staat..

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 13:24

Ik heb het in mijn vorige appartement gehad. Niet fijn als vriendlief keihard heeft zitten schijten en ik daarna moest douchen :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 13:26

In mijn ouderlijk huis hadden we douche en wc apart. Nu heb ik douche en wc samen. Ik vind het super irritant.

Ik verkies dus wc en douche apart :j

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 13:29

Mijn ouders hebben het zo in huis. Ik ervaar er ook geen problemen mee. Wij hadden beneden wel een aparte wc voor gasten ed.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 13:31

Apart ivm visite tenzij je een tweede toilet hebt

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 13:31

In twee voorgaande huizen gehad en als ik het kan voorkomen: never ever nooit weer!!
In beide gevallen was het tevens het enige toilet in huis. Als er een apart toilet elders in huis is, geen enkel probleem mee hoor.
Grootste uitdaging: mijn man moest altijd voor de grote boodschap als ik wilde douchen en ‘s morgens altijd gedoe als ik nog in de badkamer bezig was en hij naar het toilet wilde.

Toen ik alleen woonde, was het op zich te doen, maar samen.. Nee, nooit weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 13:33

Ik zou het apart laten. Zeker in zo een kleine ruimte.
Iedereen zit tussen je douchespullen en als je gedoucht hebt is je wc(papier) nat. :')

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 13:33

Ik zou, als je maar 1 toilet in huis hebt, de ruimtes echt gescheiden houden. Ik had dat in mijn vorige appartement ook en vond het echt fijn dat mijn visite niet in de badkamer naar de toilet moest.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:03

BrittS schreef:
Wij hebben op de benedenverdieping een badkamer met toilet en een apart toilet in de hal en ik ga altijd naar de badkamer en kom dus gewoon niet in het normale toilet :+

Wij ook. Ik vind het altijd wel gezellig; lekker kletsen tijdens het douchen en plassen haha. Bij grote boodschap gaat wel de deur dicht en daarna even het raam open :') Beneden komen eigenlijk alleen gasten of wij als we al schoenen aan hebben. De douche is ook warmer. :P

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:08

Maureen95 schreef:
Ik heb het in mijn vorige appartement gehad. Niet fijn als vriendlief keihard heeft zitten schijten en ik daarna moest douchen :')

Dit alleen al zou voor mij een reden zijn om het appart te houden als je maar 1 toilet hebt!

Mn ouderlijk huis heeft ook boven douche en toilet in 1 en benden een toilet. Bij ons was ook de regel boven is voor plassen. Poepen doe je beneden. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:17

Blue_Monday schreef:
Je kan alleen niet naar de toilet als de ander douched

Waarom niet? Lekker kletsen terwijl de een zit te schijten en de ander staat te douchen, best gezellig :')

Ik heb badkamer en 1 los toilet apart van elkaar, en de enige reden voor mij om het in de toekomst ook te willen is dat we veel en vaak visite hebben en het echt niet relaxed vinden als die continu in je badruimte naar het toilet moeten. Goede vrienden vind ik het echt niet erg van hoor, maar komen ook wel eens wat vagere relaties langs en daarvoor vind ik onze badkamer een ruimte die net iets te privé is eigenlijk.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:19

Als je maar 1 toilet hebt, is apart wel handig. Vooral met bezoek.

Wij gebruiken het toilet beneden echt maar zelden overigens. Ik ga altijd boven. Is fijner :+ en die zit wel bij de badkamer in maar dat is meestal niet echt een probleem. Als ik kon kiezen zou ik boven het toilet wel apart willen overigens.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:29

Ik heb zelf ook een klein arbeidershuisje en ik ben zo blij dat bij mij de wc niet in de badkamer is. Idd geen gasten op je badkamer en geen stank na een grote boodschap. Als ik ooit ga verhuizen wil ik perse dat badkamer en hoofdtoilet gescheiden zijn.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:48

Wij hebben het ook gehad. Ik stoorde me er niet zo aan. Het ligt er denk ik aan hoe je er zelf in staat.

Onze nieuwe badkamer (op de 1e verdieping) heeft ook een toilet en ik (of mijn partner) gaan niet naar het andere toilet als de partner aan het douchen is. Heb het ook nooit vervelend gevonden dan vrienden in mijn badkamer stonden. Mijn spullen stonden in de kast en men hoeft er niet naar te kijken als ze er zelf ongemakkelijk bij zijn :Y) Tja, en die geur... het is vast niet altijd even fijn, maar gaat vanzalf weg :)

Maar goed, ik ben vanaf jongst af aan gewend dat de badkamerdeur nooit op slot ging en mijn man is er inmiddels ook aan gewend ~~}>

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:06

Wij hebben beneden een toilet.
Boven in de badkamer hebben we ook een toilet.

Mijn zusje en zwager hebben een appartement gehad met 1 grote badkamer.
Maar met 2 deuren. In de badkamer was een apart hoekje gemaakt met schotten, open aan de onderkant en bovenkant, voor het toilet. Had dus ook een eigen deur.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:16

Win je er veel ruimte bij en kun je een gesloten douchecabine plaatsen (ivm condens) en een afscheiding tussen toilet en douche maken dan is het een optie. Maar ideaal is het niet.