Sunnda schreef:Als het een hele goede vriendin zou zijn die een beetje gaat zitten zaniken wie ik wel en niet uit moet nodigen want anders kan ze alleen naar die en die onderdelen vanwege samen kunnen reizen zou ik mij wel afvragen met wat voor vreemde mensen ik vrienden ben.
Als mijn goede vrienden makkelijk vervoer belangrijker vinden dan een hele belangrijke dag voor mij. Dan lig ik er niet wakker van, maar ga je voortaan als vage kennis door het leven.
Precies dit. Voor alle duidelijkheid: het "probleem" is niet dat A. niet bij het diner is, maar dat het 'weinig moeite doen' voor mijn trouwdag voor mij een indicatie is dat de vriendschap minder hecht is dan eerst, en ik twijfel of ik dat in deze context met haar moet bespreken.
opisop_shop schreef:Ik vind ten eerste dat het jullie dag is en gasten hebben zich daar naar te schikken. Meisje dat apart is uitgenodigd heeft dus neem ik aan geen navraag gedaan of commentaar geleverd? Het zou niet in mij opkomen om af te wijken van de uitnodiging, je kunt toch eigenlijk altijd wel en een gewone verjaardag of etentje laat ik dan dus ook schieten voor een bruiloft want je trouwt als het goed is maar één keer.
Tja je doet er niks aan verder. Gewoon genietenen van je dag en daarna maar verder zien.
Meisje dat apart is uitgenodigd heeft geen commentaar geleverd, ik denk dat ze niet had verwacht dat ze uitgenodigd zou worden 
Wel grappig om te lezen dat een deel van jullie er geen enkel probleem mee heeft als een goede vriendin niet op een deel van de dag komt. Bied mij weer een beetje perspectief
En sowieso gaan we er een leuke dag van maken!
Waves schreef:Ik begrijp niets van jouw manier van uitnodigen en ik zou als vriendin licht beledigd zijn als mijn partner niet mag komen. Ze hebben al een jaar wat en het is serieus, wat maakt het uit dat je hem niet kent? Je leert hem dan toch kennen?
Het is vrij onfatsoenlijk om maar 1 helft van een stel uit te nodigen.
De een wel overdag, de ander niet voor het diner, de derde weer wel voor het feest. Het komt enorm ongastvrij en raar over. Nodig iedereen uit of niet, geef een buffet als je geen geld hebt of spaar wat langer door maar dit vind ik echt heel raar. Welke boodschap geef je zelf op deze manier?
Ik snap je vrienden heel goed dat ze allemaal alleen naar het feest komen. Verwacht je dat ze allemaal opsplitsen en de een in de snackbar gaat zitten en de ander bij jou aan het diner? Nee, ik kan er met mijn verstand niet bij.
Dit vind ik een rare reactie, niemand heeft het over een snackbar. Op onze bruiloft sturen we geen enkele soort gast naar huis. Meisje dat 's avonds mag komen is niet echt een vriendin dus vind het alleen maar leuk dat ze toch mag komen. En A. weet niet dat we hebben gekozen tussen haar als daggast of beiden als dinergast, als je een bruiloft plant moet je die afwegingen toch maken? En er zijn weinig bruidsparen die geen limiet hebben qua budget hoor, een bruiloft is gewoon erg duur.