Nu zijn het opzich geen extreem asociale mensen, maar of ze rekening houden met de buurt is een ander hoofdstuk. 3 buren met honden die de hele dag aan je kop blaffen (en dus niet de moeite nemen en het vertikken om op training te gaan, wat ik dus wel heb gedaan, ook voor andere omwonende). Ook wordt er steeds meer de laatste tijd laks gedaan over het volume van de muziek. Don't get me wrong; Ik hou zelf ook van feestjes en honden, maar dan op een camping, waar alles zo hard en luid mogelijk kan. Niet in een woonwijk waar ik ook vaak thuis studeer.
Nu heb ik over de muziek en honden al vaak genoeg wat gezegd, maar krijg van alle omwonende een nogal nors antwoord (meer van i dont give a single fiets). Dat terwijl meneer buurman een paar maanden ging zeiken over een paar beeldjes die ik voor de schutting had gezet (die dus vanuit zijn tuin te zien zijn). Dus meer een verhouding van; onnodig zeiken naar mij, terwijl ze zelf alles mogen uitvoeren. Voor zover ik weet veroorzaak ik geen overlast voor hun; feestjes zijn vaak op locaties waar way meer ruimte is, en muziek luister ik met oortjes (handig he die dingen), tevens zijn mijn honden wel gewoon getrained, zoals het hoort. En nee, de honden van buren zijn geen pups, maar volwassen honden.
Maar dat alles is nog geeneens het ergste. Gezien ik best een eerlijk iemand ben, kan ik absoluut niet tegen mensen die liegen, jokken en niet de waarheid spreken. Laatst was dus de bom toen Buurman A zei dat ik niet bepaald "sociaal met de buurt" was, terwijl hij de asociale ouwe grijze zeikerd is.
Naast dat onnodig kritiek leveren op terrein wat geeneens van hem is, mijn terrein en kant dus. Kritiek op dat ik mijn stenen niet BIJ de schutting mag zeggen..
Anyway, dit was dus ff mn rant-topic, k neem aan dat er nog meer bokkers zijn die het niet altijd even makkelijk met zijn/haar buren hebben?
Kind was net een toen wij hier kwamen wonen. Naja, huilen gebeurt nou eenmaal, niet veel aan te doen. Helaas huilde dat kind na vier jaar nog elke dag en nacht meerdere keren en schreeuwt dan een half uur het hele gebouw bij elkaar. Ook regelmatig feestje. Een feestje op een vrijdag die wat later door gaat maakt mij niet zoveel uit, maar om op donderdag avond 11 uur met twintig man op de vloer staat te springen met muziek die ik door mijn koptelefoon heen kan horen gaat mij iets te ver. Ik moet de volgende dag gewoon naar school, en heb geen zin in dat gezeik.
Gelukkig (nog?) geen ervaring met zulke buren, veel succes ermee in ieder geval!