Goede Buren zijn niet zo goed..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carol_Beer

Goede Buren zijn niet zo goed..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 16:47

Als je ergens gaat wonen moet je je toegeven aan een feit; Buren. Je kan ze niet ontwijken waar dan ook; overal in het overbevolkte Nederland zitten ze. Het lijkt een soort bacterie; of ze zijn goedaardig, of extreem kwaadaardig. Nou heb ik sinds ongeveer 2 jaar geleden temaken met de laatste soort.
Nu zijn het opzich geen extreem asociale mensen, maar of ze rekening houden met de buurt is een ander hoofdstuk. 3 buren met honden die de hele dag aan je kop blaffen (en dus niet de moeite nemen en het vertikken om op training te gaan, wat ik dus wel heb gedaan, ook voor andere omwonende). Ook wordt er steeds meer de laatste tijd laks gedaan over het volume van de muziek. Don't get me wrong; Ik hou zelf ook van feestjes en honden, maar dan op een camping, waar alles zo hard en luid mogelijk kan. Niet in een woonwijk waar ik ook vaak thuis studeer.

Nu heb ik over de muziek en honden al vaak genoeg wat gezegd, maar krijg van alle omwonende een nogal nors antwoord (meer van i dont give a single fiets). Dat terwijl meneer buurman een paar maanden ging zeiken over een paar beeldjes die ik voor de schutting had gezet (die dus vanuit zijn tuin te zien zijn). Dus meer een verhouding van; onnodig zeiken naar mij, terwijl ze zelf alles mogen uitvoeren. Voor zover ik weet veroorzaak ik geen overlast voor hun; feestjes zijn vaak op locaties waar way meer ruimte is, en muziek luister ik met oortjes (handig he die dingen), tevens zijn mijn honden wel gewoon getrained, zoals het hoort. En nee, de honden van buren zijn geen pups, maar volwassen honden.

Maar dat alles is nog geeneens het ergste. Gezien ik best een eerlijk iemand ben, kan ik absoluut niet tegen mensen die liegen, jokken en niet de waarheid spreken. Laatst was dus de bom toen Buurman A zei dat ik niet bepaald "sociaal met de buurt" was, terwijl hij de asociale ouwe grijze zeikerd is.
Naast dat onnodig kritiek leveren op terrein wat geeneens van hem is, mijn terrein en kant dus. Kritiek op dat ik mijn stenen niet BIJ de schutting mag zeggen..

Anyway, dit was dus ff mn rant-topic, k neem aan dat er nog meer bokkers zijn die het niet altijd even makkelijk met zijn/haar buren hebben? :n

Lukasje

Re: Goede Buren zijn niet zo goed..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:21

Oei nee, ik heb geen soortgelijk verhaal want ik heb geweldige buren. We lopen elkaars deur niet plat maar helpen elkaar, informeren elkaar, gaan af en toe samen uit eten en met 1 buurvrouw ga ik samen buiten rijden. Zijn de buren met vakantie houden we de boel extra in de gaten, en vice versa. Loopt prima zo +:)+ .

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:22

Wij woonden prima.
Tot we aan beide kanten nieuwe buren kregen.

Buurman op links is een fijne vent.
Maar soms psychotisch. Hij kan daar niets aan doen natuurlijk. Nou ja niets, zijn medicatie blijven innemen.
Maar naast dat het ongerustheid over zijn en ons welzijn oplevert, veroorzaakt hij dan vooral geluidsoverlast. Niet te harden. Nu gaat het weer beter en is hij vanmiddag zijn excuses aan komen bieden. Tja....

De andere buren hebben gewoon andere waarden en normen en vinden dat ze recht hebben op het veroorzaken van overlast. Er valt niet mee te praten. Dat is echt balen.

Goede buren zijn zo belangrijk. Als het mogelijkheid was, dan zouden we gaan verhuizen. Om de buren.
Laatst bijgewerkt door Boras op 06-08-19 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 17:24

Lukasje schreef:
Oei nee, ik heb geen soortgelijk verhaal want ik heb geweldige buren. We lopen elkaars deur niet plat maar helpen elkaar, informeren elkaar, gaan af en toe samen uit eten en met 1 buurvrouw ga ik samen buiten rijden. Zijn de buren met vakantie houden we de boel extra in de gaten, en vice versa. Loopt prima zo +:)+ .

Dat is fijn, net zoals mn vorge, eerlijk gezegd ook hoe het zou horen!
Helaas is dat niet altijd het geval.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:24

Hier ook geen ervaring mee. Buren wonen op 3km afstand. Af en toe praten we wat bij, en tijdens vakantie verzorgen we elkaars dieren.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:43

Hier ook fijne buren.
Woon er nog geen maand.
Maar ze zijn allemaal vriendelijk en rustig.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:07

Carol_Beer schreef:
Laatst was dus de bom toen Buurman A zei dat ik niet bepaald "sociaal met de buurt" was, terwijl hij de asociale ouwe grijze zeikerd is.

Dit soort mensen ziet niet hun eigen fouten in en zijn van mening dat ze zelf de meest geweldige buurman zijn die men kan treffen.
Wij hebben ze helaas ook naast ons, rekeningen houden met een ander komt niet in hun woordenboek voor. Leuke dingen doen? Ja zolang zij het leuk vinden en als je denkt er wat van te kunnen zeggen dat is niet gewenst, want zij vinden het leuk dus vinden ze dat vooral er mee door kunnen gaan.
Geluidsoverlast, ach heb je er last van? Joh dat is pech hebben. Ze denken dat iedereen ze geweldig vindt.
Onze buren die het dichts op ons wonen, vreselijk kan een heel boek er over schrijven. Gelukkig kan ik ook zeggen dat het niet aan ons ligt, de rest van de buurt laat ze ook links liggen en klaagt naar elkaar toe ook steen en been over ze...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:08

Boras schreef:
Wij woonden prima.
Tot we aan beide kanten nieuwe buren kregen.

Buurman op links is een fijne vent.
Maar soms psychotisch. Hij kan daar niets aan doen natuurlijk. Nou ja niets, zijn medicatie blijven innemen.
Maar naast dat het ongerustheid over zijn en ons welzijn oplevert, veroorzaakt hij dan vooral geluidsoverlast. Niet te harden. Nu gaat het weer beter en is hij vanmiddag zijn excuses aan komen bieden. Tja....

De andere buren hebben gewoon andere waarden en normen en vinden dat ze recht hebben op het veroorzaken van overlast. Er valt niet mee te praten. Dat is echt balen.

Goede buren zijn zo belangrijk. Als het mogelijkheid was, dan zouden we gaan verhuizen. Om de buren.

Kan je de hand schudden, het heeft veel impact op je woongenot

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:14

Oh wauw, woon je bij mij in de straat? En dan doel ik op de hoeveelheid muziek, de hoeveelheid hondeneigenaren met blaffende honden. Man man, ik word gek. Heb hier 3 Borders wonen die gewoon stil zijn. Zo moeilijk is het niet. Het is hier kneiter gehorige en overdag vind ik het prima, met mate. Maar 's avonds en 's nachts moet het gewoon stil zijn maar dat is schijnbaar te veel gevraagd. En goed, ook overdag hoef ik niet de hele dag naar Jan Smit te luisteren, deur dicht doen heeft dan geen zin :')

Dus ik snap je! Maar heb geen oplossing voor je. Hier is het een soort van tokkie-gehalte dus daar durf ik niet eens iets tegen te zeggen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:19

Carol_Beer schreef:
Als je ergens gaat wonen moet je je toegeven aan een feit; Buren. Je kan ze niet ontwijken waar dan ook; overal in het overbevolkte Nederland zitten ze. Het lijkt een soort bacterie; of ze zijn goedaardig, of extreem kwaadaardig. Nou heb ik sinds ongeveer 2 jaar geleden temaken met de laatste soort.
Nu zijn het opzich geen extreem asociale mensen, maar of ze rekening houden met de buurt is een ander hoofdstuk. 3 buren met honden die de hele dag aan je kop blaffen (en dus niet de moeite nemen en het vertikken om op training te gaan, wat ik dus wel heb gedaan, ook voor andere omwonende). Ook wordt er steeds meer de laatste tijd laks gedaan over het volume van de muziek. Don't get me wrong; Ik hou zelf ook van feestjes en honden, maar dan op een camping, waar alles zo hard en luid mogelijk kan. Niet in een woonwijk waar ik ook vaak thuis studeer.

Nu heb ik over de muziek en honden al vaak genoeg wat gezegd, maar krijg van alle omwonende een nogal nors antwoord (meer van i dont give a single fiets). Dat terwijl meneer buurman een paar maanden ging zeiken over een paar beeldjes die ik voor de schutting had gezet (die dus vanuit zijn tuin te zien zijn). Dus meer een verhouding van; onnodig zeiken naar mij, terwijl ze zelf alles mogen uitvoeren. Voor zover ik weet veroorzaak ik geen overlast voor hun; feestjes zijn vaak op locaties waar way meer ruimte is, en muziek luister ik met oortjes (handig he die dingen), tevens zijn mijn honden wel gewoon getrained, zoals het hoort. En nee, de honden van buren zijn geen pups, maar volwassen honden.

Maar dat alles is nog geeneens het ergste. Gezien ik best een eerlijk iemand ben, kan ik absoluut niet tegen mensen die liegen, jokken en niet de waarheid spreken. Laatst was dus de bom toen Buurman A zei dat ik niet bepaald "sociaal met de buurt" was, terwijl hij de asociale ouwe grijze zeikerd is.
Naast dat onnodig kritiek leveren op terrein wat geeneens van hem is, mijn terrein en kant dus. Kritiek op dat ik mijn stenen niet BIJ de schutting mag zeggen..

Anyway, dit was dus ff mn rant-topic, k neem aan dat er nog meer bokkers zijn die het niet altijd even makkelijk met zijn/haar buren hebben? :n

Wat voor beeldjes zijn dat dan?

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 19:43

xDenies schreef:
Oh wauw, woon je bij mij in de straat? En dan doel ik op de hoeveelheid muziek, de hoeveelheid hondeneigenaren met blaffende honden. Man man, ik word gek. Heb hier 3 Borders wonen die gewoon stil zijn. Zo moeilijk is het niet. Het is hier kneiter gehorige en overdag vind ik het prima, met mate. Maar 's avonds en 's nachts moet het gewoon stil zijn maar dat is schijnbaar te veel gevraagd. En goed, ook overdag hoef ik niet de hele dag naar Jan Smit te luisteren, deur dicht doen heeft dan geen zin :')

Dus ik snap je! Maar heb geen oplossing voor je. Hier is het een soort van tokkie-gehalte dus daar durf ik niet eens iets tegen te zeggen.

Denk het? :')
Hier ook een border en 2 sheppards, best bewegelijk, maar als ik wil dat het stil is, zijn ze ook stil.
Eigenlijk zouden ze hondencurses moeten verplichten, zodat andere mensen die niks met ze te maken willen hebben er ook geen last van hebben. Ik heb mijn dieren, en dat is en blijft mijn zaak, niet die van een ander. heel aso dat anderen daar anders over denken of daar geen neuq om geven.
Ik ben opgegroeid met hoog tokkie-gehalte; Bij mij is het altijd grote bek terug als anderen er wat tegenin hebben. Niet alleen tegen tokkies zelf, maar ook tegen egocentrische medemensen die niks met normen en waarden te maken willen hebben.
Zoals ik al zei is een muziekje op de achtergrond niet erg, maar zoals het hier is, is het gewoon teveel van het goeie. Ach je moet er gewoon bij zijn, wat je tevens ook weer juist niet wil :')

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:16

Hier wel een fijne buurman. Net een nieuwe hond gekocht, en hij heeft netjes aangegeven de hond een week op proef te houden om te kijken of deze niet te veel overlast geeft aan ons. Hond blaft eigenlijk alleen maar als hij weg is, maar buurman is alleen overdag weg en blijft nooit lang weg, dus overlast is minimaal. Als hij een dag ziek is zal of ik of mijn moeder de hond voor hem uit laten. Contact met hem is helemaal top.

Echter mijn boven buren |o Kind was net een toen wij hier kwamen wonen. Naja, huilen gebeurt nou eenmaal, niet veel aan te doen. Helaas huilde dat kind na vier jaar nog elke dag en nacht meerdere keren en schreeuwt dan een half uur het hele gebouw bij elkaar. Ook regelmatig feestje. Een feestje op een vrijdag die wat later door gaat maakt mij niet zoveel uit, maar om op donderdag avond 11 uur met twintig man op de vloer staat te springen met muziek die ik door mijn koptelefoon heen kan horen gaat mij iets te ver. Ik moet de volgende dag gewoon naar school, en heb geen zin in dat gezeik.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:16

Ben ook wel nieuwsgierig naar die beeldjes, wat voor mysterieuze beeldjes zijn dat dat ze zo'n overlast veroorzaken? Ik verwacht nu wel een soort enorme kabouter buttplug replica ofzo, en dat je buurman misschien streng gelovig is ofzo. Ik kan mij er echt, echt echt geen voorstelling bij maken?

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:19

Het huis van onze buren staat te koop, maar door zulke topics begin ik hem dan wel te knijpen. :+ Gelukkig (nog?) geen ervaring met zulke buren, veel succes ermee in ieder geval!

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 20:38

Telpeva schreef:
Ben ook wel nieuwsgierig naar die beeldjes, wat voor mysterieuze beeldjes zijn dat dat ze zo'n overlast veroorzaken? Ik verwacht nu wel een soort enorme kabouter buttplug replica ofzo, en dat je buurman misschien streng gelovig is ofzo. Ik kan mij er echt, echt echt geen voorstelling bij maken?

Dat is dus het ding; het zijn hele normale eendenbeeldjes, met nog een paar knalgele badeenden ernaast. Als je er niet naar kijkt (lees; als je niet zit te gluren naar andermans privacy, wat normaliter gerespecteerd zou moeten worden), heb je er ook geen last van! Maar nee, dat snapt meneertje soepkip niet, en gaat urenlange zeikpreken erover houden terwijl mijn koffie koud wordt.
Laatst ook; wilde ik naar een convention gaan, alles klaar, nee gaat meneer ff aanbellen of hij zijn busje op mn voortuin kan parkeren. Ja leuk dat hij t vraagt, maar normaliter was k echt nog aan het snurken op dat moment.

zodine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:55

Vreselijk, zo herkenbaar die irritaties richting buren.
Hier aan de ene kant een alleenstaande vrouw wonen, ergens in de 70. Ze heeft eigenlijk weinig te doen, zit altijd alleen thuis. (Krijgt wel af en toe visite Maar gaat nergens heen). Ze heeft altijd buitenaf gewoond, is met haar partner naar het centrum verhuisd en daar is haar partner overleden.
Ze is wat verbitterd, dingen komen altijd met een negatief inzicht uit haar mond.

Wij kunnen in haar ogen ook weinig goed doen. Ze hoort onze honden (die enkel 1 x blaffen als de voordeur open gaat, zijn verder altijd stil), onze frituurpan in de schuur in de achtertuin stinkt, daar heeft ze last van. Ze hoort onze wasmachine centrifugeren. Ze wordt wakker als mijn partner smorgens onder de douche staat voor hij moet werken.
We mogen geen groente snijden op de snijplank, want dan hoort ze het mes op de snijplank tikken. Hetzelfde met de afzuigkap, of we die zo min mogelijk willen gebruiken. Ik mag mijn achtertuin niet aanvegen op zondag vanwege die herrie. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Je wil met alle liefde rekening houden met je buren, maar inmiddels zit ik op het punt dat ik thuis op mijn tenen ga lopen. En dat terwijl wij echte geen harde muziek draaien of asociaal gedrag vertonen.

Wij wonen in gehorige huizen, dan zal je toch gewoon rekening moeten houden met dat je je buren hoort. Zo hoor ik ook elk half uur haar koekoeksklok, dag en nacht.

Ts, sterkte! Ik weet zelf ook niet goed wat ik met de situatie aan moet. Maar kan me dus wel goed voorstellen hoe geïrriteerd je kan zijn.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 21:08

zodine1990 schreef:
Vreselijk, zo herkenbaar die irritaties richting buren.
Hier aan de ene kant een alleenstaande vrouw wonen, ergens in de 70. Ze heeft eigenlijk weinig te doen, zit altijd alleen thuis. (Krijgt wel af en toe visite Maar gaat nergens heen). Ze heeft altijd buitenaf gewoond, is met haar partner naar het centrum verhuisd en daar is haar partner overleden.
Ze is wat verbitterd, dingen komen altijd met een negatief inzicht uit haar mond.

Wij kunnen in haar ogen ook weinig goed doen. Ze hoort onze honden (die enkel 1 x blaffen als de voordeur open gaat, zijn verder altijd stil), onze frituurpan in de schuur in de achtertuin stinkt, daar heeft ze last van. Ze hoort onze wasmachine centrifugeren. Ze wordt wakker als mijn partner smorgens onder de douche staat voor hij moet werken.
We mogen geen groente snijden op de snijplank, want dan hoort ze het mes op de snijplank tikken. Hetzelfde met de afzuigkap, of we die zo min mogelijk willen gebruiken. Ik mag mijn achtertuin niet aanvegen op zondag vanwege die herrie. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Je wil met alle liefde rekening houden met je buren, maar inmiddels zit ik op het punt dat ik thuis op mijn tenen ga lopen. En dat terwijl wij echte geen harde muziek draaien of asociaal gedrag vertonen.

Wij wonen in gehorige huizen, dan zal je toch gewoon rekening moeten houden met dat je je buren hoort. Zo hoor ik ook elk half uur haar koekoeksklok, dag en nacht.

Ts, sterkte! Ik weet zelf ook niet goed wat ik met de situatie aan moet. Maar kan me dus wel goed voorstellen hoe geïrriteerd je kan zijn.

Fijn dat er toch nog mensen zijn die het snappen!
Constant wordt van mij geeist dat ik me aanpas, wat ik ook prima en logisch vindt in veel gevallen.
Ik snap dat, met de verkeerde wind, de buren geen last willen hebben van mijn wietgebruik. Dat respecteer ik ook en spreek ik af dat binnen te doen. Maar als zij geen rekening houden met hun barbequestank (waar ik zelf geen last van heb, maar k vind het n net zo erg) en de hoeveelheid decibel muziek, kan het bloed onder mn nagels vandaan worden gehaald. Niet dat ik dagelijks met die ergernissen loop, maar dat soort mensen lopen er wel rond.
Heb ook de pijp aan maarten gegeven wat betreft Buurman A, gewoon de deur dichtgesmeten voor zn neus, wanneer hij op een gegeven moment zo zat te zeiken.
Had ook beter gewild.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:23

Dit is mede waarom ik hard spaar om ergens in the middle of nowhere te gaan wonen, sorry geen tips, of dus toch wel, ver weg wonen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:52

moonsparkle schreef:
Dit is mede waarom ik hard spaar om ergens in the middle of nowhere te gaan wonen, sorry geen tips, of dus toch wel, ver weg wonen :')

Na wat verhuizingen hebben wij dat inderdaad gedaan. 2 verbouwende buren aan beide kanten met groot materiaal hebben ons fanatiek laten zoeken naar dat plekje.
Wel als nadeel dat er dus thuis helemaal niks meer is qua mensen. Dat er in de wintermaanden geen hulp is wbt strooien etc. Helemaal niks is rustig maar kan ook te rustig zijn.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 07:05

Coby schreef:
moonsparkle schreef:

Na wat verhuizingen hebben wij dat inderdaad gedaan. 2 verbouwende buren aan beide kanten met groot materiaal hebben ons fanatiek laten zoeken naar dat plekje.
Wel als nadeel dat er dus thuis helemaal niks meer is qua mensen. Dat er in de wintermaanden geen hulp is wbt strooien etc. Helemaal niks is rustig maar kan ook te rustig zijn.

Mwuah, zonder buren ben ik zelfs nog beter af dan met deze soepkippen.
Denk je nou echt dat ze vrijwillig mij met oliebol willen helpen? Dacht t niet.
En dan zie je overal mensen met leuke buren en dan is t zo van; tsja k heb t weer lekker uitgekiend, lekker bezig Carol! :')

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:51

Je kunt er weinig aan doen als mensen een dergelijke instelling hebben. Wij hebben ze ook aan 1 kant, de rest gelukkig niet. Maar die ene aan die kant is wel genoeg om het woongenot te doen dalen.
Onze buren zijn nu op vakantie, heerlijk wat een genot, kan me niet lang genoeg duren!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:04

Mijn buren in ons complex zijn aardige mensen. Maar wel luidruchtig. Tel erbij op dat het zo gehorig is als de pest en je weet dat het feest is.

Helemaal bovenin woont een afrikaans gezin met 3 kids. Ze communiceren sowieso al vrij luid met elkaar dus laat staan als er eens ruzie is. Maar ze zijn wel heel behulpzaam. Als onze fiets kapot is dan maakt de buurman hem vaak zo voor ons. Dan hebben we nog een vrouw wonen die muziek luistert op standje gehoorbeschadiging zowel in huis met de ramen open als in de auto voor het huis. Direct boven ons woont een alleenstaande moeder met dochter. Dochter heeft regelmatig woedeaanvallen en ik gok flinke adhd. Er wordt regelmatig met deuren geslagen, door het huis gesprongen en tegen elkaar geschreeuwd. Laatst hing onze lamp te trillen aan het plafond. Vaak gaan we dan maar met de hond naar buiten want we worden er allemaal naar van. We hebben dit al eens aangegeven en meerdere keren gevraagd of we ergens mee kunnen helpen. Maar we gaan ons niet opdringen. Naast ons wonen een paar antillianen. Zomers willen ze nog weleens spelletjes spelen onder ons raam. Dat gaat ook gepaart met hard gepraat en gelach en luide muziek.

Hier doet iedereen dus maar wat. Voordeel is dat er niet geklaagd wordt als de hond een keer aanslaat.

Achter ons huis is een speeltuin waar zo'n beetje alle kids uit de buurt komen krijsen.

In het complex naast ons wonen weer junkies, dus regelmatig is daar wel gedoe onderling of met de politie. Dus al met al hoop ik snel te kunnen verhuizen. Maar ja met die wachttijden zal het nog wel even duren...

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 08:59

capopjekop schreef:
Mijn buren in ons complex zijn aardige mensen. Maar wel luidruchtig. Tel erbij op dat het zo gehorig is als de pest en je weet dat het feest is.

Helemaal bovenin woont een afrikaans gezin met 3 kids. Ze communiceren sowieso al vrij luid met elkaar dus laat staan als er eens ruzie is. Maar ze zijn wel heel behulpzaam. Als onze fiets kapot is dan maakt de buurman hem vaak zo voor ons. Dan hebben we nog een vrouw wonen die muziek luistert op standje gehoorbeschadiging zowel in huis met de ramen open als in de auto voor het huis. Direct boven ons woont een alleenstaande moeder met dochter. Dochter heeft regelmatig woedeaanvallen en ik gok flinke adhd. Er wordt regelmatig met deuren geslagen, door het huis gesprongen en tegen elkaar geschreeuwd. Laatst hing onze lamp te trillen aan het plafond. Vaak gaan we dan maar met de hond naar buiten want we worden er allemaal naar van. We hebben dit al eens aangegeven en meerdere keren gevraagd of we ergens mee kunnen helpen. Maar we gaan ons niet opdringen. Naast ons wonen een paar antillianen. Zomers willen ze nog weleens spelletjes spelen onder ons raam. Dat gaat ook gepaart met hard gepraat en gelach en luide muziek.

Hier doet iedereen dus maar wat. Voordeel is dat er niet geklaagd wordt als de hond een keer aanslaat.

Achter ons huis is een speeltuin waar zo'n beetje alle kids uit de buurt komen krijsen.

In het complex naast ons wonen weer junkies, dus regelmatig is daar wel gedoe onderling of met de politie. Dus al met al hoop ik snel te kunnen verhuizen. Maar ja met die wachttijden zal het nog wel even duren...

Ksnap compleet wat je bedoelt
Hier ook opgegroeid in een "probleemflat" en damn, kben blij dat k daar weg ben en m'n eigen stekkie heb, zonder boven en onderburen. Ten opzichte van dat mag k idd niet klagen, maar t blijft poedersuiker.
Vooral dat onnodige harde gelul snap k niet, zo heerlijk is t toch ook weer niet om elkaar stem aan te horen?
Maargoed, voordeel is wel dat je je aanpassingsvermogen leert kennen. Als andere mensen zich aso gedragen, is t een goed excuus om t zelf ook te doen. Je leeft immers in hetzelfde milieu en cultuur. De buurjongen gooit vuurwerk in de tuin, prima, mogen ze ook genieten van m'n gft afval. En denk maar niet dat k er nooit wat van gezegd heb, maar het werkt toch niet.
Karma is a b*tch

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:17

Oh maar het is herkenbaar hoor ts, ik heb 9 jaar ingeschreven gestaan voor een nieuwe huurwoning om aan mijn oude buur te kunnen ontkomen. Regelmatig midden in de nacht drank en drugs feestjes met keiharde muziek en bonfires, terwijl ze zelf laveloos ergens liggen. Gillen, krijsen, schreeuwen, schelden naar elkaar, vechtpartijen, zelfs kinderen die compleet verrot worden gescholden die je midden in de nacht nog hoort huilen (ik hou niet meer van je! morgen laat ik je ophalen en dan mag je hier nooit meer komen! Zijn bijvoorbeeld dingen die ze naar het kindje schreeuwen midden in de nacht) . Af en toe is het een periode stil, dan zit hij weer in de bak... Dan kan ik een maandje normaal slapen. En wanneer hij terug is dan geniet hij weer van zijn uitkering, drank en drugs, en zijn audi voor de deur. Ze hebben al zo vaak geprobeerd om hem te pakken te krijgen, om hem het huis uit te krijgen, maar niks werkt permanent. Om dol van te worden :)

Inmiddels ben ik verhuisd, heeft veel tijd, moeite en klauwen met geld gekost. Ik heb alleen nooit wat terug gedaan naar hem, ik heb een grote hekel aan zijn gedrag en zo wil ik zelf niet worden.

Mijn tip: noise cancelling koptelefoon

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 09:32

Telpeva schreef:
Oh maar het is herkenbaar hoor ts, ik heb 9 jaar ingeschreven gestaan voor een nieuwe huurwoning om aan mijn oude buur te kunnen ontkomen. Regelmatig midden in de nacht drank en drugs feestjes met keiharde muziek en bonfires, terwijl ze zelf laveloos ergens liggen. Gillen, krijsen, schreeuwen, schelden naar elkaar, vechtpartijen, zelfs kinderen die compleet verrot worden gescholden die je midden in de nacht nog hoort huilen (ik hou niet meer van je! morgen laat ik je ophalen en dan mag je hier nooit meer komen! Zijn bijvoorbeeld dingen die ze naar het kindje schreeuwen midden in de nacht) . Af en toe is het een periode stil, dan zit hij weer in de bak... Dan kan ik een maandje normaal slapen. En wanneer hij terug is dan geniet hij weer van zijn uitkering, drank en drugs, en zijn audi voor de deur. Ze hebben al zo vaak geprobeerd om hem te pakken te krijgen, om hem het huis uit te krijgen, maar niks werkt permanent. Om dol van te worden :)

Inmiddels ben ik verhuisd, heeft veel tijd, moeite en klauwen met geld gekost. Ik heb alleen nooit wat terug gedaan naar hem, ik heb een grote hekel aan zijn gedrag en zo wil ik zelf niet worden.

Mijn tip: noise cancelling koptelefoon

Hahaha, das wel tokkiegehalte lvl 6000.
Achja, k ben het wel vanaf jongs af aan gewend, rzelfde als mensen die je uitschelden omdat je er op n bepaalde manier uitziet, of lichtgetinten die je prutsmuts noemen. Die zijn er en op n begeven moment weet je dat je ze gwn niet moet aankijken en als ze al wat zeggen gewoon nors terug antwoorden en doorlopen.
M'n vriend heeft ook van die noise canceling oortjes en die werken best goed! Vooral met studeren is t heel chill, lekker jazz muziekje op en gaan met de banaan. Maar idk of ie nog zo veel tegenhoudt met die gettoblasters van de buren..