Vreselijk vind ik het. En nu ga ik (weer) alleen wonen, met 2 katten, en dit lijkt me nu een mooi moment om wat goede gewoontes in te zetten. (Met name met het oog op de kattenharen eigenlijk, ik vind echt kilo's haar terug overal nu
) Dus ik ben best benieuwd naar jullie schoonmaakschema. Wat doe je hoe vaak? Heb je vaste dagen dat je alles doet of doe je elke dag een beetje? Zijn er klusjes die je wekelijks/maandelijks/jaarlijks doet? (En misschien is het ook wel even handig om te noemen wat voor huis je hebt en wie erin wonen.
Ik zat bijvoorbeeld hiernaar te kijken:

Dingen die ik wekelijks wil doen (tweekamer appartement, 1 volwassene en 2 katten):
- 2x per week stofzuigen (1x 'vluchtig' en 1x grondig)
- Elke avond het aanrecht opruimen/schoonmaken (incl afwas)
- Elke week de was doen
- Elke 2 weken de badkamer schoonmaken, de andere week de koelkast
- Elke week naar de plasticbak
- Wekelijks de kattenbakjes afwassen
- Maandelijks de kattenmandjes/krabpalen stofzuigen/haarvrij maken (voor zover mogelijk)
Maar goed, ik mis nog vast vanalles
En moet het nog in een werkbaar schema gieten. Het ziet er misschien een beetje raar uit zo, ik ben 27 en heb er toch best wel basis zaken in staan
Helaas heb ik sinds ik op mezelf woon gemerkt dat gewoon "schoonmaken wanneer het vies is" niet echt werkt bij mij, dus dan maar iets anders proberen. Ik ben benieuwd naar hoe jullie je huis een beetje aan kant houden en misschien kunnen we elkaar motiveren hier
Dus dan liever wat minder vaak. Hoewel ik tijdens het ruien wel een keertje extra kan doen. Al heb ik daar ook niet echt zicht op, wanneer dat nou is, ze lijken 365 dagen per jaar hun hele vacht te verliezen
ik heb 4 honden die flink kunnen verharen dus moet echt van mijzelf stofzuigen
) poetste ik 2x per week, woensdag 'kleine kuis' en zaterdag 'grote kuis'. Dat hield het volgende in: