Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Suzanne F. schreef:Die zorgen blijf je altijd houden. Eerste keer alleen naar de speeltuin, eerste keer op de fiets alleen weg, eerste keer alleen op kamp.... en dan nu de auto. Is hij al alleen op vakantie geweest?
De zorgen van een moeder blijven een leven lang zeggen ze. En een auto-ongeluk kan ook als je al 10 jaar rondrijdt. Je kan alleen maar zeggen: Rij voorzichtig en dan zal je het moeten loslaten. En een kruisje slaan.
]
]
luuntje schreef:Herkenbaar.
Onze zoon is 18 jaar.
Is vrij recent een week naar Zweden geweest in zijn eentje.
Was ook 1e keer alleen vliegen.
Ik heb flightradar in de gaten gehouden en was blij dat er een appje kwam dat hij bij een vriendin was.
November 2018 belde hij, niet schrikken mam, ik ben aangereden en lag op de motorkap van een auto.

proudmama schreef:En weet je wat het vreemde is ? Mijn oudste heeft 3 jaar alleen in Londen gewoond , en bijna 2 jaar in New York, ik heb mij toen geen moment zorgen gemaakt, ik wist niet wat ze deed en wat ze uitvoerde, alleen als ik wist wat ze ging doen, begon het weer.
Zucht .....
) en gaat het met ons allebei prima. Oh en we zijn ook erg vrij opgevoed, totaal geen overbezorgde moeder.
We wonen allebei niet meer thuis dus ze krijgt niet alles wat we doen mee en volgens mij gaat het nu prima zolang we redelijk vlot onze appjes beantwoorden of terugbellen als ze gebeld heeft. Ik laat het op vakantie wel altijd even weten als ik een paar dagen slecht bereikbaar ben, zodat ze daar niet van schrikt.

Relaxed schreef:Ik heb onwijs relaxte ouders en ik heb nooit aan ze gemerkt dat ze zich zorgen maakten, ze gaven mij altijd het vertrouwen dat ik mijn verstand zou blijven gebruiken. Ze hebben me ook nooit iets verboden, omdat ze er dan van overtuigd waren dat ik dingen stiekem zou gaan doen. En ik geloof heus wel dat ze zich zorgen hebben gemaakt, maar ik heb het nooit gemerkt en dat is fijn
Ongelukken kunnen altijd gebeuren, ook bij jou, ook iedere dag dat we weer op ons paard stappen..
Tuurlijk zullen ze zich wel eens zorgen maken, maar niet constant. Lijkt mij ook niet gezond, zouden ze telkens als ik de deur uitstap moeten gaan zitten piekeren of ik wel thuis kom. Of dat wanneer ik alleen thuis ben niet van de trap af flikker en m'n nek breek.