Vriend overhalen voor een zons ondergang reportage met paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Vriend overhalen voor een zons ondergang reportage met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 16:03

Geen idee of het goed staat hier.
Mijn vriend vind foto's waar hijzelf opstaat niet geweldig.

Nu wil ik al een tijdje erg graag een zonsondergang reportage met mijn paard en hoe gaaf is het als vriendlief er ook bij op staat.
Inpricipe heb ik de reportage al, ik hoef niks meer te betalen en het is zonder om het te laten vervallen.

Ik heb het al eens bespreekbaar met hem gemaakt maar het lijkt hem niks.
Nu hoeft hij niet eens zichtbaar te zijn op de foto's aangezien het om zonsondergang gaat.

Heeft iemand tips om hem nog te kunnen proberen over te halen, of wat ik kan doen ?
Ik weet zeker dat hij achteraf de foto's mooi zal vinden, maar hij heeft gewoon het setje even nodig.

Jolliegirl

Re: Vriend overhalen voor een zons ondergang reportage met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:04

Respect.

Respecteren dat hij het niet wil is ook een keus.

Jammer, helaas.
Afdwingen zal niet gaan werken en jij kan niet invullen of hij het alsnog leuk zal vinden.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:07

Stoppen met doordrammen. Waarom moet hij iets doen wat hij niet leuk vindt? Omdat jij dat wil?
Benader het eens van zijn kant. Jij moet mee naar een fotoshoot bij zijn voetbal (oid). Je wilt niet maar je vriend blijft doordrammen.. vervelend he?
En stel je haalt hem over.. het leuke en spontane is er dan toch wel vanaf?

Wellicht proberen of 1 foto ook niet tot de mogelijkheden behoort. Zo niet, stoppen en doorgaan met je leven :)

lalala_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:12

Probeer je vriend uit te leggen dat het voor jou belangrijk is dat hij wel op de foto staat. Een foto is een mooie blijvende herinnering aan iemand. Ik kan me voorstellen dat jij het fijn en belangrijk vindt om foto's te hebben van iemand waar je veel van houdt. Misschien als je het op die manier uitlegt, dat hij wel mee wil werken. Zeg ook dat hij echt niet op elke foto hoeft te staan, gewoon maar een paar. Enne, misschien kun jij in ruil daarvoor iets voor hem doen? Lekker voor hem koken, of iets doen wat hij graag wil?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:13

Niet drammen. Respecteer zijn keuze :). Nee is ook een antwoord ;)

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 16:13

Ik kom drammerig over? Heb het nog maar 1 x gevraagd.
Ik ken hem zelf wel, en ken zijn karakter.
Maar weet zo gewoon niet hoe ik het moet vragen ik was de vorige keer misschien iets te direct over de reportage zonder er niks over te vertellen of iets.
Ik ga absoluut niet door drammen als het nee is de eerst volgende keer.
Hij heeft het wel eens vaker dat iets hem niet aanspreekt en dat het vervolgens wel heel leuk was. Maar dat heeft zo bepaalde redenen.

Overigs is die tip met 1 foto wel handig, dankje !
Laatst bijgewerkt door FennyPower op 29-07-19 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 16:15

lalala_20 schreef:
Probeer je vriend uit te leggen dat het voor jou belangrijk is dat hij wel op de foto staat. Een foto is een mooie blijvende herinnering aan iemand. Ik kan me voorstellen dat jij het fijn en belangrijk vindt om foto's te hebben van iemand waar je veel van houdt. Misschien als je het op die manier uitlegt, dat hij wel mee wil werken. Zeg ook dat hij echt niet op elke foto hoeft te staan, gewoon maar een paar. Enne, misschien kun jij in ruil daarvoor iets voor hem doen? Lekker voor hem koken, of iets doen wat hij graag wil?

Dankjewel , heel goed verwoord idd. Ja dit is iets wat ik ook zo voor me zie. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:17

Ik vind je niet drammerig over komen ts. En daarbij kun je soms best iets voor een ander over hebben (uiteraard moet dat van 2 kanten komen).

Ik zou idd aangeven waarom je het belangrijk vind om een foto met je liefdes te hebben en stel voor dat hij later komt als jullie zo goed als klaar zijn. Dan duurt het voor hem niet lang

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:27

Je topic past beter op [LZP], dus daar verplaats ik hem even naartoe.

Als iemand mij 'overvalt' met zo'n fotoreportage zou ik ook niet blij zijn, denk ik. Maar als je uitlegt dat jij zo graag mooie foto's van hem zou willen en of 'ie het gewoon wil proberen, en als het niet lukt dan niet - dan zou ik zelf wel meegaan. :j

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:36

ik denk dat hij vooral ook 'angst' heeft voor het " ohjee dan moet ik poseren en lachen en ik sta er altijd raar op" dat hebben een hoop mannen. Misschien dat als je het brengt als " goh het lijkt me leuk als jij op een van de foto's ook mijn paard vasthoud of er op zit" dat het al minder groots is en makkelijker om ok te zeggen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:47

Kun je niet een fotoreportage met zonsondergang doen, en vragen of hij mee wilt om je te helpen (dus niet voor de foto's)?
Je kunt daar altijd nog vragen of hij écht niet samen op de foto wilt, of eventueel samen van de fotograaf weglopen (dus ruggen op de foto). Misschien dat hij er dan wel enthousiast van wordt. Maar vooral niet gaan opdringen, en als hij niet wilt; dan niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:52

Jolliegirl schreef:
Respect.

Respecteren dat hij het niet wil is ook een keus.

Jammer, helaas.
Afdwingen zal niet gaan werken en jij kan niet invullen of hij het alsnog leuk zal vinden.

Dit.

Eenmaal de foto's gemaakt heeft hij geen zeggenschap meer over waar TS ze allemaal online zet.
Als hij niet wil, dan wil hij niet.
Enneh, hoef je 'm er ook niet af te knippen als de relatie voorbij is. :D

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:53

Gewoon respecteren dat hij niet op de foto wilt. Ik heb ook een pesthekel aan op de foto gaan dus het antwoord is standaard nee. Kan er altijd zo chagrijnig om worden.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 17:05

Snap niet wat voor lol er nog aan is als je hem moet overhalen. Als hij niet wil, wil hij niet.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 17:50

lalala_20 schreef:

Dit, en hem anders gewoon laten. :) Hij wil niet, klaar.
Dan ga je lekker zelf genieten van je fotoshoot in de ondergaande zon. ;) *-:) 8-) En wie weet, misschien kan ie mee voor support en wil hij alsnog als hij ziet hoe de foto's worden. :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:06

Heb je heb al eens een paar voorbeelden getoond?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:12

Waarom niet een onderwerp hebben om samen op te staan wat jullie beiden leuk vinden? Dan is het voor beiden leuk. Ik zou het ook niet tof vinden om op foto’s te staan waar mijn interesse niet ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:15

Hahaha leuk !
Mijn man en ik maken dealtjes met elkaar, super grappig.
Hij doet dit voor mij en heeft dan weer iets tegoed.
We doen soms ook expres dit inzetten omdat we dan iets willen van elkaar.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:23

Ik denk misschien wat nuchter.. Maar het is geven en nemen. Jij zal vast Ook dingen voor hem over hebben, zo zal hij ook dingen terug moeten doen.
En ik weet niet in hoeverre dat hekel hebben aan foto's gaat.. Maar kom op. Die paar kiekjes.. Misschien kun je gewoon het paard weg laten en met hem alleen op de foto.
Moet hij sws mee? Of moet hij dan (bij wijze van) 2 uur bij jullie zijn voor 2 foto's van jullie samen? Dat is natuurlijk ook oprecht niet zo leuk.

Gelukkig vond mijn vriend het wel leuk, voor een keer. De foto's zijn ons beide dan erg dierbaar. Ik zou het persoonlijk erg kinderachtig vinden als hij het niet zou willen. Maar kan ook begrijpen dat een volledige shoot bij wonen met zo'n knol, zoals hun het dan zien, niet erg tof is.

Middenweg zoeken zou ik dus doen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:44

In dit geval is nee ook een antwoord. Jammer maar helaas.
Ik snap het wel, mijn vriend doe ik er ook geen plezier mee, dit respecteer ik.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 19:04

Inderdaad geven en nemen zoals Cioccolato zegt.

Het zijn maar foto’s. Wat is het probleem?

Ben blij dat wij niet zo moeilijk zijn. Lijkt mij erg vermoeiend.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 19:16

Ik zou zeggen;
Huilen
Zeggen dat hij niet van je houdt als hij het niet doet
Zeggen dat jij niet meer van hem houdt als hij het niet doet
Huilen
Meer huilen
Met de deuren smijten
Huilen

Serieus: als hij niet wil, wil hij niet.
Dan heb je gewoon pech!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 19:38

Kunnen wij moeilijk zeggen want we kennen je vriend niet :)

Maar als je het echt graag wil zijn er wel trucjes te bedenken, toch? ;)

Als hij niet wil omdat hij onzeker is kan het net goed zijn om hem uit zijn comfortzone te halen, ik zou het dus zeker proberen :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 19:57

Sjonge zeg, doen jullie nooit wat voor je partner wat je zelf eigenlijk niet zo leuk vindt maar waar je je partner wel blij mee maakt :?
Ik snap best dat TS het jammer vindt dat hij niet mee wil. Kleine moeite lijkt mij namelijk, ze vraagt geen enorm dure of bijzonder onethische dingen toch?
Ik zou gewoon aangeven dat je het echt heel erg leuk zou vinden om wat mooie foto’s van jullie samen te hebben :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 20:01

Vraag gewoon of hij mee wilt. Niks over of hij op de foto moet, maar gewoon gezellig meegaan. Misschien vind ie het wel heel leuk en wilt hij wel een keer op de foto. :)