Hoe heb je, je beste vriend/vriendin ontmoet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JJ4

Hoe heb je, je beste vriend/vriendin ontmoet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 00:12

En hoe wist je, dit is/wordt mijn beste vriend/vriendin? :j

Bij mij was het soort van liefde op het tweede gezicht. :D
We waren brugpiepers en ik was samen met 2 basisschool klasgenootjes in dezelfde klas terechtgekomen en wat was ik daar blij mee, want ik vond het toch allemaal best spannend.
Eén van die klasgenootjes was mijn vriendinnetje en het andere klasgenootje had ook een vriendinnetje bij ons in de klas zitten en zo werden we een groepje van 4.

We fietsten samen naar school, zaten in de pauzes bij elkaar en we deden samen ons huiswerk. Het was allemaal heel gemoedelijk. 3x in de week ging ik hardlopen en op een dag besloten ze allemaal dat ze ook iets aan sport wilden doen.
Ze gingen dus mee. Echter hadden ze alledrie een conditie van nul, dus het werd al gauw lachen, gieren en brullen. Totdat het vriendinnetje van mijn klasgenootje en ik opmerkten dat wij de enigen waren die zo’n lol hadden. De andere twee dames waren allang afgehaakt en hadden er inmiddels heftig de pee in dat wij om de haverklap om elkaar moesten lachen. Het lukte ons gewoon niet om ermee op te houden. Toen het klasgenootje heel lelijk tegen me zei : “Ja hallo nu zit ik zeker met háár opgescheept” (wijzend op het andere klasgenootje) dacht ik, ok jij bent niet cool en heb toen de vriendschap verbroken. Het andere vriendinnetje veranderde kort daarna van school... en mijn nieuwe vriendinnetje? Nog nooit zoveel gelachen, gepraat en iemand zo vertrouwd als haar.

Nu 30 jaar verder, nog steeds de allerbeste vriendinnen <3
Al wonen we nu 2 uur reizen bij elkaar vandaan, zodra we elkaar zien of spreken is het alsof alle barrières wegvallen en we gewoon weer verder gaan waar we zijn gebleven. Puur goud die meid!

MarlindeRooz

Re: Hoe heb je, je beste vriend/vriendin ontmoet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 00:17

Wat leuk! Ik heb denk ik 4 vriendinnen die ik wekelijks/ paar keer per maand zie!

Vriendin 1: Onze moeders zaten samen op zwangerschapsgym en werden vriendinnen. Dus ik ken haar al vanaf dat we samen in de box lagen. Inmiddels een jaar of 24 lang haha.

Vriendin 2: Leren kennen tijdens mijn A-diploma, moeders werden vriendinnen en inmiddels al een jaar of 18 bevriend.

Vriendin 3: Woonde in het zelfde complex als ik, gingen samen sporten en nu zijn we heel hecht. Ken haar denk ik 1,5 a 2 jaar. Maar doordat zij manisch depressief is en het heel slecht ging (zelfmoordpoging, kliniekopname) zijn we in korte tijd heel hecht geworden.

Vriendin 4: Een bokker die in dezelfde stad woont. :)

En dan ken ik nog wat gezellige meiden via bokt, maar die spreek ik niet zo vaak als deze meiden.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 00:43

Mijn beste vriendin ken ik al vanaf mijn 2e van de peuterspeelzaal. Toen speelden we al met elkaar. We zaten ook op dezelfde basisschool. Zij en haar familie zijn echt als familie voor me. Meer dan de meeste echte familie die ik heb := Inmiddels zijn we al bijna 21 jaar vriendinnen en ben ik ook peetmoeder van haar zoontje.

De mensen uit mijn vriendengroep ken ik van de
middelbare school. Inmiddels zijn we daar ook alweer vijf jaar vanaf, maar we hebben nog steeds veel contact.

Met mijn beste vriendin doe ik wel hele andere dingen dan met de mensen uit de vriendengroep. Die heeft ook een heel ander leven met haar vriend en zoontje. Echt al een “volwassen” leven, zeg maar. Waar ik met mensen uit de vriendengroep bijvoorbeeld avondjes naar de stad ga of ga feesten op vakantie, ga ik met haar en haar zoontje naar de kinderboederij of naar een pretpark. Heel anders dus, maar beide ontzettend leuk. Zou ze geen van allen willen missen :)

Verder ken ik via de paarden en mijn werk ook een hoop leuke mensen, maar echt vrienden noem ik het niet.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 00:55

Ik zat in het zesde jaar van de middelbare school en moest met een klasgenoot een opdracht maken voor godsdienst. Het was de bedoeling dat we iemand interviewden met een moeilijk verleden en hierover een verslag maakten. Beiden hadden we hier weinig zin in, dus we verzonnen het hele interview en verslag. Bij de presentatie kregen we ontzettend de slappe lach omdat het zo absurd was wat we hadden verzonnen. Toch geloofde de docent ons en kregen we een goed cijfer! Onze vriendschap was geboren en tijdens onze studies werden we steeds hechter. Ondertussen zijn we al 5 jaar huisgenoten, we huren samen een appartement en zijn nog steeds beste vriendinnen. :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 01:05

nou heel apart verlopen hier..
maar ik was altijd al gek op paarden en mijn vader werkte bij de marine en had daar collega zitten die boos was dat haar ouders en zus haar niet verteld hadden dat er veulen geboren was.
dus zo zijn ze aan de praat geraakt over de paarden, toen mijn vader vertelde dat zijn dochter gek was op paarden... waarop haar antwoordt was dat ik haar ouder gewoon mocht bellen om te vragen of ik een keer paar dagen mocht komen. hun wonen in Overijssel, ik woon in noord Holland.
zo gezegd zo gedaan vol goede moet gebeld en ik zou paar dagen komen met de trein er heen geen idee hoe die mensen er uitzagen. maar wonderbaarlijk op het station waar ik opgehaald zou worden wisten we wie we zochten.

toen ik bij hun aan tafel zat kwam dus haar zus die nog thuis woonde binnen en die had echt in het begin van pff weer zo paardenmuts. maar dat veranderde heel snel nu zijn we al ruim 15jaar lang vriendinnen. zien elkaar jammer genoeg weinig maar hebben zo belachelijk veel al mee gemaakt dat deze vriendschap niet kapot kan gaan.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 01:54

Mijn beste vriendin en ik zijn praktisch het zelfde van binnen en hadden meteen al een klik toen ik voor het eerst met haar praatte. Iets met dezelfde mannen struggles :D

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 02:10

We deelden een gangetje in het studentencomplex waar ik met toenmalige vriendje ging wonen. Er waren 4 units op dat gangetje en wij klikten, deden met de mannen erbij spellenavonden, gingen samen sporten en soms naar de kroeg.
Toen verhuisde zij met vriend, ging mijn relatie op de klippen en kregen we ruzie. Ik vond dat ze te weinig stilstond bij mijn verdriet, zij vond dat ik te weinig stilstond bij haar blijdschap vanwege het nieuwe huisje.. Suf dus.
Maar na 5 jaar waarin we elkaar niet meer zagen kwam ik haar tegen op Hyves, jaja Hyves. Ik heb een berichtje gestuurd dat ik baalde dat het gelopen was zoals het was gelopen en dat ik hoopte dat het goed met haar ging. Ik durfde dit bericht te sturen omdat ik toen zou verhuizen uit onze gezamenlijke stad en ik haar dan ook nooit meer zomaar zou kunnen tegenkomen..
Vriendin reageerde met dat zij het ook jammer vond en zo spraken we af om op neutraal terrein met elkaar te praten.
Een kop thee in de kroeg en een heel goed gesprek volgden. We spraken af dat we zonder verwachtingen en druk zouden kijken of er nog iets zou zijn wat ons bond. Hierna hebben we nog 1 keer serieus over 'de ruzie' gesproken en besloten het achter ons te laten. En dat is inmiddels bijna 10 jaar geleden. In de afgelopen 10 jaar zijn we er voor elkaar geweest waar we konden, we wonen inmiddels zo'n 5 kwartier autorijden van elkaar af, dus dat was ook vaak domweg bellen of appen. Met mijn slechte gezondheid en haar werk en kind in haar eentje is het wat meer geregel maar regelmatig spreken we af om wat te eten en ik ben zo dankbaar en blij dat ze weer in mijn leven is! De vriendschap is sterker geworden, we zijn gegroeid en hebben geleerd veel beter te communiceren en ik hoop haar nooit meer zo lang te moeten missen als tijdens die stomme ruzie.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 03:59

Via Bokt :D Ik was helemaal verliefd op Nine1987's Tinker Hendrik en daardoor hebben we eens afgesproken. Sindsdien is het einde zoek :')

We wonen nu welliswaar dik 180km uit elkaar maar spreken elkaar bijna dagelijks en regelmatig op de koffie :D

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 04:40

Op het werk
We begonnen totaal niet op goede voet. Konden elkaar amper uitstaan. Tot een belachelijke nacht dienst samen. Ineens was de klik daar.

Nu 10 jaar later nog bffs

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 05:40

Ik heb mijn beste vriendin ontmoet op de middelbare school. Ze mocht mij een rondleiding geven en sindsdien waren we onafscheidelijk. We deden alles samen en ik heb met niemand in mijn leven zo hard gelachen als met haar.

Door omstandigheden elkaar uit het oog verloren en een paar jaar weinig tot geen contact gehad.. inmiddels zien we elkaar weer vaker en kunnen we weer goed samen lachen. Afgelopen zaterdag bijvoorbeeld spontaan een dagje gaan stadten en naar de kermis geweest en dat ging gewoon als vanouds. Het heeft nog een lange weg te gaan omdat we allebei anders volwassen zijn geworden maar ik hou nog steeds net zo veel van haar als ik vroeger deed.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 05:47

Een paar van m’n vriendinnen ken ik al sinds de peuterspeelzaal, mensen vinden dat vaak bijzonder om te horen, omdat de meesten hun vrienden blijkbaar maken tijdens middelbare school/studietijd. Ik dus niet, want ik had ze al :)
Ik vraag me wel eens af of het ook zou klikken als we elkaar pas veel later waren tegengekomen, als klein kind gaan die dingen toch een beetje vanzelf. We groeiden gewoon samen op.

Drie andere goede vriendinnen zijn penvriendinnen en ik heb ze nog nooit ontmoet! :D Ondanks dat beschouw ik ze echt als beste vriendinnen. Ze wonen in Duitsland, Réunion Island en USA. Twee van hen heb ik op Whatsapp dus we hebben ook contact buiten onze handgeschreven brieven om. Ik ken ze via een penpal-website en we hebben nu zo’n 6-8jr contact.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 05:49

School en bokt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 07:00

Die heb ik denk ik niet :') heb een een paar vriendinnen, maar een beste heb ik denk ik niet. En dat is opzich prima, ik wandel graag alleen met de hond, ga gerust alleen naar een concert. Heel soms denk ik wel wie zou ik nou contacten als het slecht gaat? Of wie van m'n vriendinnen zou mij contacten als het met hun slecht gaat? Alsnog is mijn agenda vaak zo vol en mijn hond heeft verlatingsangst dat ik denk wanneer zouden we dan iets samen kunnen doen?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 07:09

Via de middelbare school. Eigenlijk omdat we allebei paardenmeisjes waren, maar waren niet direct vanaf het begin beste vriendinnen :D We trokken wel met elkaar op en spraken buiten school wel eens af omdat we een gemeenschappelijke interesse hadden: paarden. Maar echt een hechte vriendschap hadden we niet. We hebben 4 jaar bij elkaar in de klas gezeten maar pas op het einde van het allerlaatste jaar werden we hecht. En dan vooral door jongensproblemen en niet eens zo zeer door de paarden :+

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 07:13

Ik heb mijn beste vriendin op de 1ste dag van de kleuterschool leren kennen. 4 feb 1980 was dat. Gelijk vrienden voir het leven. Nu 39 jaar later is dat nog steeds zo. Mijn dochter is ook naar haar vernoemd.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 07:24

In de rij voor een concert. Uit verveling (2 uur wachten..) met elkaar gaan praten en negen jaar later er nog niet mee gestopt :')

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 07:32

Wat een leuk topic !
Vroeger hadden mijn ouders een goeie vriend hij kreeg een vriendin uit slowakije en even later zou zei en haar dochter naar nederland vertrekken. Ik ben toen der tijd haar eerste Nederlandse vriendin geworden. Ik 8 en zei 10 vind het nog steeds bijzonder hoe wij uren lang hebben kunnen spelen en mekaar kunnen begrijpen zonder in het begin mekaars taal te spreken.
Nu bijna 10 jaar later lijken we net zussen. Zien we mekaar bijna elke dag doen en delen alles met mekaar en niks is ons te gek. Zei is ook de enigste wat ik alles zou toe vertrouwen en blindelings vertrouw

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 07:53

Mijn huidige beste vriendin heb ik half via Bokt leren kennen. Ik was fotograaf op een fotomeeting via Bokt en zij was mee met één van de modellen. (dat is haar nichtje en hoort nu ook bij onze vriendengroep) Alleen vond ik haar toen stom. _O-

Later zocht ik een schrijver om mee te gaan naar FNRS wedstrijden en toen raadde haar nichtje haar aan. Dus toen is ze vaak meegegaan en nu zijn we beste vriendinnen. Ik verzorg haar paard nu een paar dagen in de week.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:21

Mijn beste vriendin woonde een paar huizen verderop. Zij is 2 weken ouder als ik en mijn ouders waren al bevriend, dus eigenlijk zijn wij al vriendinnen vanaf mijn geboorte. Samen in de box gelegen en samen opgegroeid.
Uiteindelijk toen we een jaar of 10 waren denk ik zijn zij verhuisd en zijn we elkaar uit het oog verloren.
En toen ik 16 was en achter de kassa zat bij de supermarkt stonden er ineens 2 dames voor de kassa die bekend klonken, maar kon het niet thuis brengen. En toen zei de moeder ineens van jij bent toch ...
Eeeh ja. En toen gingen er overal lampjes branden. Telefoonnummer op het bonnetje gezet en sindsdien hebben we weer contact. Inmiddels zien we elkaar nog steeds regelmatig, maar niet wekelijks, want we wonen niet meer bij elkaar in de buurt, maar 3 kwartier rijden is gelukkig niet veel.
Ik heb 2 kinderen en zij heeft nu ook een dochter en een toffe vent aan de haak geslagen. Onze dochters schelen ongeveer 6 weken qua leeftijd.
We zetten de traditie van onze ouders voort, want toen wij nog ukkies waren gingen we regelmatig met beide gezinnen naar Center Parcs en inmiddels zijn we met onze gezinnetjes ook al een paar keer geweest. De kids kunnen het super met elkaar vinden, dus hopelijk kunnen we het ooit nog zo krijgen dat hun nog naar onze woonplaats verhuizen.
Er worden over een paar jaar nieuwe huizen gebouwd tegenover ons, dus dan zou de situatie helemaal hetzelfde zijn als zoals bij ons vroeger.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:23

Eentje 11 jaar geleden omdat ik op een nieuwe basisschool kwam en ze vroeg of ik met hun mee wilde spelen :D Ze woont nu in Marokko maar is nog steeds mijn beste vriendin ondanks de afstand

Eentje omdat ik 6 jaar geleden een hoofdstel van haar heb gekocht :+

Twee van op stal en twee van de hogeschool

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:30

Hier 2 fantastische mensen leren kennen via bokt. Waarvan 1 via fotomeetings en de ander via een kletstopic. Helaas één daarvan niet meer onder ons en die mis ik vreselijk, maar met de ander spreek ik regelmatig af en is het altijd super gezellig :D zou haar niet meer kunnen missen!

Ook op mijn oude werk een hele leuke vriendin erbij gekregen. We werken er beide niet meer maar spreken en zien elkaar ook nog steeds :j

Beste vriendin van de middelbare school ook jaren daarna nog contact mee gehad tot ik uiteindelijk naar een andere stad ging verhuizen. Toen is het verwaterd jammer genoeg, waarvan ik dat nooit had verwacht maar soms lopen dingen zo.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:53

Wat een leuk verhaal TS! Goed ook dat je gewoon zo'n meid ditcht die lelijk over anderen praat. Zeker op die leeftijd. :)

Ik heb mijn beste vriendinnetje ontmoet via de basisschool. We waren daar goed bevriend maar niet echt best friends, dat kwam gek genoeg toen we naar andere middelbare scholen gingen en elkaar ineens begonnen te missen. Heb met haar mijn eerste wijntjes gedronken, horrorfilms gekeken, op vakantie gegaan.. Door mijn drukke studie en haar werk spreken we elkaar niet wekelijks maar het blijft goed *\%/*

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:07

Mijn beste vriendin via hyves, en mijn beste vriend via een datingssite. We hebben eerst een x gedate maar voelden beiden niet díe klik, maar konden wel ontzettend goed met elkaar overal over praten. Nu ik een vriend heb is dat contact wel minder maar als we contact hebben is het gewoon echt goed, kunnen ook overal over praten en hij was de eerste die hoorde over mijn date verhalen en andersom. :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:14

Wat een leuke verhalen en grappig ook zoveel vriendschappen via bokt.

Ik ken mijn beste vriendin uit de middelbareschooltijd. We zaten overigens allebei op een andere school :+ maar kenden elkaar al vaag van concours. Mijn toenmalige vriendje had een vriend waar zij weer mee bevriend was (volg je hem nog) en zo kwamen we eigenlijk in contact. Later kregen wij een uitwisselingsstudent in huis en zij zat bij die vriendin in de klas. We waren toen ook nog eens net verhuisd en kwamen vlakbij elkaar te wonen en zo is die vriendschap gegroeid. Inmiddels zijn we toch wel 18 jaar verder denk ik. Helaas spreken en zien we elkaar niet zo veel meer, want zij woon in Denemarken. Gelukkig is ze nog wel regelmatig hier.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:57

Mijn beste vriendin kwam ik tegen op de manege toen ik 12 jaar was.
Nu al 31 jaar vriendinnen.

Op mijn 20ste vroeg de buurjongen of ik mee ging stappen.
Hij nam een neef mee en ik mijn vriendin.
Vriendin en buurjongen kregen verkering, getrouwd en kinderen.
Neef en ik zijn ook getrouwd en hebben een kind.
Nu zijn we aangetrouwde nichtjes.

Andere vriendin leren kennen op een forum voor patienten met ehlers-danlos.